Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:51:46 GMT

روسیه پایگاه های خود در سوریه را حفظ می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۱۲۴۴

روسیه پایگاه های خود در سوریه را حفظ می کند

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش دو پایگاه نظامی این کشور در سوریه را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اولگ سرومولوتف معاون وزیرامور خارجه روسیه گفت: ابعاد خارج سازی نیروهای روسیه از سوریه پس از پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش به شرایط بستگی خواهد داشت.
سرومولوتف روز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: به احتمال زیاد پایگاه های نظامی روسیه در سوریه شامل پایگاه هوایی حمیمم و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس حفظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که پایگاه های روسیه در سوریه به چه شکل در این کشور فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: در این مورد نمی توانم پاسخ دهم زیرا وزیر دفاع نیستم. برای دریافت پاسخ این سوال بهتر است به وی مراجعه کنید.
وی همچنین گفت که اگر داعش هنوز 10 درصد اراضی اشغال شده را در سوریه هنوز تحت کنترل دارد، اما گروه تروریستی جبهه النصره همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. افزون بر آن برخی از گروه های مسلح غیرقانونی در سوریه بین گروه های تروریستی نقل مکان می کنند و در مواردی هم مستقل اقدام می کنند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: غالبا در نبردهای سوریه شاهد هستیم که بازیگران غیرمنتظره ظاهر می شوند که قبلا اثری از آنها نبود اما این وضعیت بطور اساسی در حال تحول است.
منابع دیپلماتیک روس به تازگی اعلام کردند: دولت روسیه در حال بررسی موضوع خروج برخی تسلیحات ازجمله هواپیماها و بالگردهای خود از سوریه است.
روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از مقامهای دیپلماتیک و بدون ذکر نام آنها نوشت: بر اساس داده های وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه حدود 95 درصد قلمرو این کشور را تحت کنترل دارد.
در این گزارش با اشاره به اینکه برای تهاجم نهایی واحدهای ارتش سوریه به تروریست ها به پشتیبانی گسترده روسیه نیازی نیست، آمده است: اگر طرح کاهش نیروهای روسیه در سوریه به اجرا در آید در این کشور نیرویی برای حفاظت از پایگاه هوایی حمیم و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس و واحدی از پلیس نظامی و مستشاران نظامی روس حاضر در سوریه باقی می مانند.
منابع دیپلماتیک همچنین گفتند که از تعداد هواپیماها و بالگردهای روسیه در سوریه کاسته خواهد شد اما سیستم های پدافند موشکی روسیه در این کشور باقی خواهد ماند؛ هدف اصلی حل و فصل سیاسی مسائل سوریه خواهد بود.
روزنامه روسی در حالی این گزارش را به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده که فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه (سنا) به تازگی گفته بود که این کشور نیروهای خود را پس از پایان عملیات ضدتروریستی در سوریه نیز کاهش نخواهد داد.
خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از کلینتسویچ نوشت: پایگاه نظامی روسیه در سوریه باقی می ماند و بعید است تصمیمی به کاهش نیروهای نظامی در این کشور گرفته شود. 34 هواپیما و بالگرد در سوریه مستقر می شوند و بازگرداندن این جنگ افزارها به کشور بی معنی است.
روسیه از مهر ماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی اجرا می کند.
در این مدت در جریان عملیات نیروی هوافضای روسیه 28 هزار تروریست کشته شده اند و ارتش سوریه توانسته 92 درصد خاک این کشور را از کنترل تروریست ها خارج کند.
گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه، کارزاری را در این کشور به راه انداختند که باعث شد دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت سوریه استفاده کنند.
اروپام**391**1708**انتشار**علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»

حزب الله با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد: رزمندگان مقاومت در راستای دفاع از ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، بعد از ظهر امروز دوشنبه محل استقرار نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه نظامی «رویسات العلم» در ارتفاعات کفرشوبا را با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

براساس این بیانیه، نقاط مورد نظر مقاومت با دقت مورد اصابت آتش توپخانه رزمندگان مقاومت قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان، همچنین یک هدف نظامی صهیونیست ها در شهرک عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله مستقیم قرار داد.

در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هواپیماهای این رژیم، نقاطی را در مناطق راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

این در حالی است که «آبیشای لیوی» خاخام صهیونیست با اشاره به اوضاع دشوار ارتش رژیم صهیونیستی به علت حملات کوبنده حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت که این وضعیت از زمان شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ سابقه نداشته است.

لیوی که در فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال فلسطین اشغالی فعالیت می‌کند، افزود که از سال ۱۹۴۸ تاکنون، عید موسوم به «پسح» به این شکل در ارتش برگزار نشده و همه شهرک‌ها به پایگاه تبدیل شده‌اند.

وی به رسانه صهیونیستی «سروگیم» گفت: در نتیجه اوضاع جبهه شمالی، نیروهای احتیاط شمارشان چند برابر شده است. ما به پایگاه‌های نظامی رفتیم تا آنها را برای عید مهیا کنیم. دسترسی به آنها سخت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند