Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@17:15:51 GMT

کاهش 7.5 درصدی چک های برگشتی در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۶۲۴۶

کاهش 7.5 درصدی چک های برگشتی در شهریورماه

رکنا: شهریورماه امسال یک میلیون و 400 هزار فقره چک به مبلغ 128 هزار میلیارد ریال در کشور برگشت خورد که نسبت به ماه پیش از نظر تعداد 7.5 درصد و از نظر مبلغ 7.2 درصد کاهش نشان می هد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، بررسی آمار بانک مرکزی نشان می دهد شهریورماه 15.6 درصد از کل مبلغ چک های مبادله ای و 21.8 درصد از کل مبلغ چک های مبادله ای برگشت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان در استان تهران 14.9 درصد از کل چک های مبادله ای و 20.1 درصد از کل چک های مبادله ای برگشت بود.

در استان تهران حدود 468 هزار فقره چک به مبلغ 70 هزار میلیارد ریال برگشت خورد.

بیشترین نسبت مبالغ چک های برگشتی به کل مبالغ چک های مبادله شده به استان های هرمزگان، ایلام و سمنان اختصاص داشت.

استان های البرز، خوزستان و کرمانشاه کمترین نسبت مبالغ چک های برگشتی به کل مبالغ چک های مبادله شده در استان را به خود اختصاص دادند.

در استان تهران 452 هزار فقره چک به مبلغ 67 هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شد؛ در واقع استان تهران از نظر تعداد 96.8 درصد و از نظر مبلغ 96.1 درصد از کل چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در این ماه در بین استان های کشور بیشترین نسبت مبالغ چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک برگشتی در استان به استان های گیلان، گلستان، زنجان اختصاص یافته است و استان های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کمترین نسبت مبالغ چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده اند.

چک های رمزدار وصولی

در این ماه در کل کشور حدود 700 هزار فقره چک رمزدار به مبلغ حدود 1111 هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه ثبل از نظر تعداد 10.3 درصد کاهش و از نظر مبلغ 4.3 درصد افزایش داشت.

چک های مبادله ای

در شهریور ماه امسال در کل کشور 9.1 میلیون فقره چک به مبلغ 589 هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 6.7 درصد و 6.2 درصد کاهش نشان می دهد.

در این ماه در استان تهران بالغ بر 3.1 میلیون فقره چک به مبلغی در حدود 348 هزار میلیارد ریال مبادله شد.

در شهریور ماه 52.3 درصد از تعداد چک های مبادله ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شدند که به ترتیب با 34.3 درصد، 9.5 درصد و 8.5 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بودند.

همچنین به لحاظ مبلغ 70 درصد از مبالغ چک های یاد شده در سه استان تهران (59 درصد)، اصفهان (5.6 درصد) و خراسان رضوی (5.4 درصد) مبادله شده است که بشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بوده اند.

چک های وصولی

در شهریور ماه در کل کشور بالغ بر 7.7 میلیون فقره چک به مبلغی حدود 461 هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 6.5 درصد و 5.9 درصد کاهش نشان می دهد.

در این ماه در کل کشور 84.4 درصد از کل تعداد چک های مبادله ای و 78.2 درصد از کل مبلغ چک های مبادله ای وصول شد.

در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 85.1 درصد و از نظر مبلغ 79.9 درصد از کل مبلغ چک های مبادله ای وصول شد.

شهریور ماه بیشترین نسبت تعداد چک های وصولی به کل چک های مبادله ای در استان به ترتیب به استان های گیلان، یزد، کرمانشاه اختصاص یافت و استان های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و هرمزگان پایین ترین نسبت تعداد چک های وصولی به کل چک های مبادله شده در استان را داشتند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود

بیست و یکمین حراج شمش طلا فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران بناست فردا یک‌شنبه 9 اردیبهشت سال 1403 برگزار شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانند تا ساعت 24 روز شنبه هشتم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

 

 حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان حراج جدید شمش طلا اعلام شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان