Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس با بیان اینکه نگاه‌ها در توسعه شیراز نباید تنها به برج و زیرگذر و پل باشد، گفت: باید شهری سالم با محیطی دلپذیر و نشاط‌آور در کنار این سازه‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عصر امروز جلسه معارفه اسکندر حیدرپور،شهردار شیراز با حضور استاندار فارس، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل تبادار، استاندار فارس در آئین معارفه شهردار شیراز با بیان اینکه به توانمندی‌ها و کارکرد مدیریتی اسکندرپور اعتقاد راسخ دارم،اظهار داشت: باید به جایگاه شیراز نگاه و دید بین‌المللی، منطقه‌ای و کشوری داشت و اینکه بگوییم شیراز شهری پرآوازه است کافی نیست.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها در توسعه شیراز نباید تنها به برج و زیرگذر و پل باشد، گفت: باید شهری سالم با محیطی دلپذیر و نشاط‌آور در کنار این سازه‌ها داشته باشیم چراکه داشتن شهری دلپذیر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی خواسته همه شهروندان است.

تبادار با بیان اینکه شهردار باید با هدف اتمام پروژه‌های باقی مانده کار خود را شروع کند، افزود: کلانشهر شیراز مجال بزرگی برای دعوت از سرمایه‌‌گذاران داخلی و خارجی است و این فرصت باید به عنوان یک ضرورت در راستای فراهم کردن اشتغال در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار فارس درباره مشکلات سد تنگ‌سرخ نیز گفت: این سد با دادن تعهد به رئیس محیط زیست کشور مبنی بر استفاده از آب پشت سد برای آبیاری باغات قصرالدشت، دریاچه مهارلو و رودخانه خشک وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی همچنین به بوی نامطبوع فاضلاب در ورودی شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: احداث بزرگترین و مجهزترین تصفیه‌خانه کشور در دستور کار قرار دارد که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پساب آن قابل استفاده برای کشاورزی و آبیاری فضاهای سبز است.

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس در این مراسم گفت:گلایه‌هایی از شهرداری وجود دارد که به عنوان مثال پیمانکاران شهرداری خارج از استان انتخاب شده و پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه در حال تبدیل به آثار باستانی هستند در حالی که متقاضی برای واگذاری این پارکنیگ‌ها در شیراز وجود دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر شهر شیراز نبودن مسیرهای دسترسی به شاهچراغ است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

بهرام پارسایی دیگر نماینده مردم شیراز نیز بیان کرد: برای بازنگری قانون شهرداری‌ها که مربوط به سال‌های گذشته است، پیشنهادها را به شورای عالی استان ارسال کنید تا در مجلس بررسی آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در مسائل اجتماعی و فرهنگی شیراز زیاد دیده می‌شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم برای رفع مشکلات شیراز از توسعه داشته‌های فرهنگی اجتماعی استفاده کنیم.

پارسایی با انتقاد از وضعیت ورودی شهر شیراز عنوان کرد: شیراز پایتخت فرهنگی ایران است اما دریغ از اینکه در ورودی‌های شهر شیراز حتی یک خط در این باره وجود داشته باشد و این به معنای نادیده گرفتن بخش فرهنگی و ادبی شهر شیراز است و وظیفه مدیران این شهر این است که با حذف افراط و تفریط‌ها در مسائل اجتماعی و فرهنگی آرامش مردم را حفظ کنند.

محمدحسن اسدی، سرپرست شهرداری شیراز نیز گفت: نخستین چالش پیش‌روی شهرداری‌ها قانون شهرداری است، این قانون 62 سال پیش تدوین شده است علاوه بر آن خودکفایی شهرداری‌ها چالش بعدی پیش روی شهرداری‌ها است.

وی افزود: دغدغه درآمد پایدار از دیگر چالش‌های شهرداری‌ها است چراکه در حال حاضر 90درصد از درآمد شهرداری‌ها ناپایدار است.

اسدی عنوان کرد: نبود مدیریت یکپارچه شهری نیز از چالش‌های مهم پیش روی شهرداری‌ها است که سبب موازی کاری‌ها و بروز مشکلات عمده شده است.

سرپرست شهرداری شیراز بیان کرد: در هر 55 هکتار یک پروژه عمرانی و در چهار جهت جغرافیایی شیراز نیز در هر 750 متر یک پروژه در حال ساخت و ساز است.

احمدرضا دستغیب، رئیس شورای پنجم شیراز گفت: رویکرد شورای شهر پنجم مردم محوری و توجه به فرهنگ و آداب و رسوم شیراز است علاوه بر آن حفظ و نگهداری باغات از دیگر مسائل مهمی است که باید بدان توجه کرد.

وی با تبریک به شورای پنجم بدلیل انتخاب حیدر اسکندرپور بعنوان شهردار شیراز، افزود: شورای پنجم از شهردار جدید شیراز انتظار دارد ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند پس از آن رویکرد‌ شورا را در تنظیم برنامه سوم و بودجه 97 مورد توجه قرار دهد.

شورای پنجم هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیران ندارد اما طبق قانون بر رفتار مدیران نظارت دارد و با مدنظر قرار دادن پاکدستی و شایسته‌سالاری با رانت‌خواری برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

R41382/P1377/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست

به مناسبت روز جهانی کارگر، مراسم تجلیل از کارگران در شهرداری منطقه ۱۱ شیراز برگزار شد که در آن از ۵ تن از کارگران نمونه این منطقه در بخش‌های مختلف خدمات شهری، فضای سبز، فنی و عمران، تاسیسات و اداری با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کارگر به تمامی کارگران زحمتکش، اظهار کرد: کارگران، ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند و توسعه و پیشرفت هر کشوری بدون تلاش و از خودگذشتگی آنان امکان‌پذیر نیست.

علی فراشائیان با بیان اینکه کارگران شهرداری منطقه ۱۱ با تعهد و مسئولیت‌پذیری در انجام وظایف خود، نقش مهمی در ارائه خدمات شهری مطلوب به شهروندان ایفا می‌کنند، افزود: ما همواره قدردان زحمات این عزیزان هستیم و تلاش می‌کنیم تا با ایجاد شرایط رفاهی مناسب، انگیزه و روحیه کار برای آنان را افزایش دهیم.

در شهرداری منطقه ۱۱ بیش از ۲۰۰ کارگر مستقیم و غیر مستقیم مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس