Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه از صدور مجوز ۶.۳ میلیارد یورویی از سوی شورای عالی اقتصاد برای سرمایه گذاری در صنعت برق خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با تاکید بر اینکه در بودجه سال 97 جایگاه ویژه‌ای برای رشد و ارتقای صنعت برق پیش‌بینی شده است، گفت: در تلاشیم تا با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در کوتاه مدت نسبت به کاهش بدهی های انباشت شده صنعت برق اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال 97 جایگاه ویژه‌ای برای رشد و ارتقای صنعت برق پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بایستی با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده بتوانیم ظرفیت موجود انرژی الکتریکی کشور را افزایش دهیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه براساس قانون برنامه پنجم توسعه باید سالانه پنج هزار مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده شود، تصریح کرد: امروزه ظرفیت فعلی برق کشور رقمی در حدود 77 هزار مگاوات است و بایستی آن را به بیش از 100 هزار مگاوات افزایش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد نیز با توجه به ضرورت رشد سرمایه گذاری در این بخش، مجوز سرمایه گذاری 6.3 میلیارد یوروی برای افزایش بیش از هشت هزار مگاوات ظرفیت برق کشور صادر کرده است.

نوبخت تصریح کرد: آنچه در قانون هدفمندی به عنوان سهم توانیر از گذشته وجود داشته با تدابییر صورت گرفته از سال قبل اصلاح شده و مبلغ دو هزار و 200 میلیارد سهم پرداختی توانیر عملا به داخل این مجموعه بازگردانده شده است؛ بنابراین توانیر می تواند امسال نیز بر روی این میزان اعتبار حساب کند.

رئیس سازمان برنامه بودجه خاطرنشان کرد: ما نباید برای کمبود منابع هدفمندی به توانیر فشار بیاوریم که اگر چنین اتفاقی رخ دهد غیرمنصفانه است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شبکه های برق امروزه نیاز به بازسازی دارند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بخش قابل توجهی از ظرفیت 77 هزار مگاواتی برق کشور مربوط به بخش خصوصی است ولی همچنان بایستی نسبت به فراهم کردن زمینه های مشتارکت بخش خصوصی در این صنعت فعال باشیم.

تلاش برای کاهش بدهی‌های انباشت شده صنعت برق

وی با تاکید بر اینکه با دستور رئیس جمهور هیئت دولت موظف شده است تا برای فعال تر کردن وزارت نیرو در تلاش باشند، اضافه کرد: در تلاشیم تا با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در کوتاه مدت نسبت به کاهش بدهی های انباشت شده صنعت برق اقدام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در این مسیر در تلاشیم تا از فرصت قانونی تبصره پنج در بودجه سنواتی برای استفاده از توانمندی های قانونی خود به منظور کاهش بدهی های مربوط به این حوزه استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، امیرعلی حسینی اظهار داشت: همان‌طور که پیش از این اعلام شد، با توجه به پیروزی باشگاه پرسپولیس در طرح دعوا علیه یورگن لوکادیا در فیفا، این بازیکن نسبت به طرح موضوع در CAS اقدام کرد. بعد از نامه‌نگاری‌هایی که انجام شد، در نهایت با اعلام دادگاه، بررسی این پرونده توسط یک قاضی خواهد بود.

به نقل از مهر وی ادامه داد: CAS چندی پیش لایحه ارائه شده توسط لوکادیا را برای ما ارسال کرد که بر این اساس در روزهای گذشته، لایحه‌ای که با اسناد و مدارک بالغ بر ۱۱۵ صفحه بود تنظیم و در موعد مقرر ارسال شده است.

دادگاه بین‌المللی داوری ورزش نیز ساعاتی بعد از اقدام باشگاه، وصول لایحه را تأیید کرد.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، در ارتباط با آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای توضیح داد: ما قبل از این نسبت به تهیه و بارگذاری مدارک و مستندات اقدام کرده بودیم. آخرین مورد همان بحث مالکیتی بود که با تشریک مساعی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ذیربط انجام شد و بلافاصله اقدامات برای تهیه و تنظیم مدارک و ترجمه آنها را صورت دادیم. بارگذاری این موارد نیز در موعد زمانی اعلام شده و فرصت‌هایی که فدراسیون فوتبال از کنفدراسیون اخذ کرد، در سامانه صدور مجوز بارگذاری شده است که منتظر بررسی آنها و اعلام نظر هستیم. برای پیگیری این امور حتی در روزهای تعطیل، بخش‌های درگیر در باشگاه و فدراسیون در حال انجام وظایف هستند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903980

دیگر خبرها

  • صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ در همدان
  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد
  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، سدی در برابر انحصار
  • حمایت سند تحول قضایی از متقاضیان ورود به مشاغل حقوقی
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده لوکادیا برای CAS
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم