Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان گفت: راه برون رفت استان از فقرو بیکاری تقویت بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا علی بحرینی سه شنبه در نشست ساماندهی مبادلات مرزی استان درمحل معاونت امور اقتصادی استانداری بیان کرد:بخش خصوصی در خوزستان به دلیل فعالیت گسترده بخش دولتی آن چنان که باید قوی نیست ، صنایع بزرگ فولاد و نفت در استان اجازه نداده که بخش خصوصی به خوبی فعالیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان اضافه کرد: متاسفانه بخشی نگری به آفتی در استان تبدیل شده است و برای رونق در بخش های مختلف به ویژه در اقتصاد باید بین مسئولان هماهنگی ایجاد شود.
بحرینی با اشاره به ظرفیت خوب بنادر و شهرهای مرزی در استان برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی عنوان کرد: بازارچه اروند کنار از جمله بازارچه هایی است که به دنبال رونق آن هستیم و ایجاد بازارچه مشترک بین عراق و ایران در این منطقه می تواند به کسب درآمد مردم منطقه کمک کند.
درادامه این نشست معاون ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به جابه جایی کالاهای ملوانی در سطح استان و خارج از استان عنوان کرد: با الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت ها در گمرک برای جا به جایی کالا در سطح استان و برای خروج از استان به صاحب بار کد رهگیری داده می شود که لازم است برای استعلام گرفتن نیروی انتظامی در مبادی های خروجی استان به اینترنت مجهز باشند.
قبادی درادامه اضافه کرد: اسناد کاغذی برای قانونی بودن تردد کالاهای ملوانی دیگر صادر نمی شود و به صورت الکترونیکی انجام می شود به همین منظور گلوگاههای نیروی انتظامی باید برای گرفتن استعلام به اینترنت مجهز باشند تا مشکلی ایجاد نشود.
وی افزود: مقاومت ذهنی برای گرفتن عوارض و یا قاچاق بودن یا نبودن کالا را باید پاک کرد، در حوزه تجارت خارجی امتیازاتی به مرزنشینان داده شده است که از جمله این امتیازات راه اندازی بازارچه های مرزی و ورود و فروش کالاهای ملوانی است.

*** آمار بالای مهاجرت ساکنان مناطق مرزی و بندری در خوزستان
فرماندار شادگان نیز دراین نشست بیان کرد: امتیاز دهی به ساکنان در مناطق مرزی و بندری استان باعث ماندگاری مردم در این مناطق می شود.
احمد جعفری نسب افزود: در چند سال اخیر جمعیت شهرستان شادگان از 160 هزار نفر به 120 هزار نفر کاهش یافته است.
فرماندار شادگان افزود: مشکلات زیادی در مناطق مرزی و بندری وجود از جمله بیکاری و غیر فعال شدن تعداد زیادی از لنج ها در این مناطق وجود دارد ، سخت گیری به مردم باعث می شود که در این مناطق با مشکلات اقتصادی زیادی برخورد کنیم و مشکلات اقتصادی هم به دنبال خود مشکلات امنیتی به همراه دارد.
جعفری نسب با بیان اینکه مردم با وجود تمام مشکلات از انقلاب و کشور حمایت می کنند گفت: باید از مردم برای رسیدن به یک موقعیت مناسب اقتصادی کمک گرفت و از نیروی انتظامی و مرزبانی در کمک به این مناطق همکاری داشته باشند.

** بازارچه اروندکنار در انتظار رونق گرفتن
بخشدار اروندکنار نیز دراین جلسه اظهار کرد: بازارچه مرزی اروند کنار سه سال است که در مسیر راه اندازی است اما هنوز موفق به راه اندازی و رونق آن نشده ایم.
محمد طاهری اضافه کرد: یکی از راه های راه اندازی کامل و رونق اقتصادی بازارچه مرزی در اروندکنار تعامل با کشور عراق برای مبادلات کالا است و از افراد بومی برای کار در این بازارچه باید استفاده کرد.
وی افزود: توریسم درمانی یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد در منطقه اروند کناراست که در این زمینه کار نشده است.
بخشدار اروندکنار بیان کرد: راه اندازی فاز دو پالایشگاه در این منطقه می تواند به رونق اشتغال و اقتصاد این منطقه کمک کند که امیدواریم به زودی محقق شود.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند