Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، "دکتر محمدعلی نجفی" در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور دکتر "رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت" در امور تولید و معاون طرح و برنامه این سازمان که در با حضورجمعی از مسئولان در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: اندیشه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و نگاه مجلس شورای اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی ویژه است و حیف آنکه انگیزه های بخشی مانع کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*با مدیران برای 45 هزار فرصت شغلی عهد بسته ام
وی با بیان اینکه سقف ظرفیت ایجاد شغل در استان33 هزار فرصت شغلی بوده است،افزود:به این رقم بسنده نکرده ایم و با مدیران هم عهد بسته ام که 45 هزار فرصت شغلی در این ایجاد کنند.
*اختیارات بانک های البرز افزایش پیدا کند
استاندار البرز در ادامه خطاب به قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اختیار محدود بانک ها در این استان تصریح کرد: اختیار برخی از بانک های استان البرز از شعب درجه چندم در تهران هم محدود تر است و نیاز است که این اختیارات افزایش پیدا کند.
وی در ادامه اجرایی شدن قوانین شورای معادن و در چارچوب تصمیمات کمیته معادن را متذکر شد.
*واردات کالای مشابه تولید داخلی بلای جان تولیدکنندگان شده است/ وزارت صنعت برخورد کند
دکترنجفی در بخش دیگری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز فرصت ویژه ای برای رونق اشتغال و تجاری سازی طرح های دانش بنیان است،به یکی از عمده دغدغه های تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه کالاهایی که در داخل تولید می شود مشابه آن وارد هم می شود و این به اقتصاد تولید ضربه وارد می کند.
رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان با اشاره به اینکه اغلب کالاهای وارداتی به صورت قاچاق در بازار عرضه می شود، گفت: توقع داریم که با ورود کالاهای مشابه تولید داخلی به جد برخورد شود.
*دغدغه تولیدکننده فقط منابع مالی نیست در فروش و بازاریابی هم مشکل داریم
استاندارالبرز در ادامه بیان کرد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع داخلی تنها به کمبود سرمایه در گردش محدود نمی شود بلکه بخشی از مشکلات موجود مربوط به فروش و بازاریابی است که برای آن هم باید تدبیر شود.
دکتر نجفی در خصوص مشکلات قطعه سازان نیز گفت: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون صنعت حضور دارند برای رسیدگی به دغدغه های این صنف کمک می گیریم و مذاکراتی نیز با شرکت های خودرو سازی داخلی در این رابطه صورت گرفته است.
*آزاد راه تهران - شمال کارگاه بزرگ عمرانی در کشور شده است/ دانشگاه ها از هنر مهندسان فنی این طرح الگو بگیرند
دکتر نجفی با اشاره به بازدید امروز خود از کارگاه عمرانی آزاد راه تهران - شمال که با همراهی رییس بنیاد مستضعفان کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: کار بزرگی در حال انجام است و اتفاقی بی نظیر در بخش توسعه راه و امور فنی منطبق با مدل های جدید در کشور را شاهد هستیم که دانشگاه ها می توانند از اقدامات فنی این پروژه بمنظور الگوهای آموزشی بهره مند شوند.
وی در ادامه جلسه پیرامون برخی مسائل طرح شده در نشست بیان کرد: کارهای بزرگ ملی را نمی توان با اندیشه های کوچک پیش برد.
دکتر نجفی تصریح کرد: استفاده از فرصت ها برای ایجاد اشتغال از وظایف اصلی این ستاد بشمار می رود.
وی تحقق سهم اشتغال فراگیر و تعهدات بخش تولید را از مهمترین اولویت های کاری برشمرد.
*البرز جزو سه استان برتر در شاخص تسهیلات بانکی و رونق کسب و کار می شود
استاندارالبرز در ادامه با بیان اینکه در آخرین جلسه با مدیران بانکی نقشه راه در رونق اشتغال ترسیم شده است،گفت: بانک های استان به ویژه بانک های خصوصی در ارائه تسهیلات بانکی پیشرو بوده اند.
وی تصریح کرد: از مدیران بانکی قول گرفته ام که البرز جزو سه استان برتر در ارائه تسهیلات بانکی و رونق کسب و کار خواهد بود.
رونق اشتغال بیش از 2 هزار بنگاه تولیدی کشور
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این نشست گفت: سیاست کلی دولت واگذاری امور به استان ها است و طبق قوانین بانکی اختیارات بانک های البرز افزایش پیدا خواهد کرد.
رضا رحمانی با اشاره به پایش و رشد صنعت در کشور نسبت به سال گذشته نیز افزود: در زمینه رونق اشتغال نیز 2 هزار و 425 بنگاه افزایش اشتغال داشته اند.
رحمانی گفت: برنامه ریزی کرده ایم که هر ماه یک واحد جدید به مدار تولید وارد شود و در این رابطه 50 طرح ملی را پیش بینی کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها در زمینه رونق تولید، زنجیره های فولاد، صنعت خودروسازی و.. دیده شده است، افزود: با اجرایی شدن آن در مجموع 20 هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری در کشور را به بهره برداری خواهد رساند و بیش از 13 هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد خواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه با اشاره به سیاست های این وزارتخانه گفت: توسعه علوم دانش بنیان،نوسازی صنایع،تولید صادرات محور و فعال شدن ظرفیت معادن از جمله برنامه های این وزارتخانه بشمار می رود.
وی در رابطه با مطالبات قطعه سازان نیز با بیان اینکه نگرش این وزارتخانه عوض شده است عنوان کرد: براساس شورای سیاست گذاری خودرو باید از ظرفیت طرح رونق استفاده کنید و نقدینگی دریافت کنید.
رحمانی در ادامه با تأکید بر لزوم تولید با کیفیت گفت: کیفیت برای ما حرف اول را می زند،قراردادهای بعد از برجام هم در این راستا برای صادرات محصولات با کیفیت رقم خورده است.
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت همچنین بیان کرد:تأمین اجتماعی در طرح رونق تولید ما را همراهی کند و از ظرفیت شورای گفتگو نیز بیشتر استفاده شود.
وی درخصوص سیاست ممنوعیت کالاهای وارداتی نیز تصریح کرد: ساخت داخل برای ما امری مهم محسوب می شود و حتی ممنوعیت واردات برخی از کالاها را هم داشته ایم و در این زمینه از نظام تعرفه ای هم استفاده کرده ایم.
رحمانی پیرامون فعال سازی ظرفیت معادن نیز با اشاره به ماده 8 قانون در این رابطه بیان کرد: این ماده قانونی می گوید پروانه بهره برداری معدن می تواند وثیقه شود و اگر بانکی هم نپذیرد مرتکب تخلف شده است مگر اینکه ارزش گذاری شود.

۴۶

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به عدم تمایل آمریکا برای به خطر انداختن و تضعیف امنیت این کشور، گفت که واشنگتن در عوض بر اتحادیه اروپا و ناتو فشار وارد خواهد کرد تا قابلیت‌های دفاعی‌شان را با اوکراین به اشتراک بگذارند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به تازگی در یک نشست مجازی از حامیان غربی این کشور تقاضای «دست کم هفت سامانه پدافندی پاتریوت» کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین حامی کی‌یف، چیزی برای بذل و بخشش ندارد!

سالیوان دراین‌باره گفت: در حال حاضر سامانه‌های پاتریوت آمریکا به منظور حفاظت از نیروهای ما، به سراسر جهان از جمله خاورمیانه ارسال می‌شوند.

وی افزود: اگر توان تولید پاتریوت‌های بیشتری داشته باشیم، ارسال خواهیم کرد. با این حال، تعداد زیادی موشک مورد استفاده در این سامانه‌ها را (برای اوکراین) تامین می‌کنیم.

سالیوان در ادامه گفت: در حال حاضر، کاری که قرار است انجام دهیم این است که با شرکای اروپایی و سایر شرکای خود در سراسر جهان همکاری و بر آنها اعمال فشار کنیم تا سامانه‌های پدافندی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند.

پنتاگون دیروز در بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار، مهمات پاتریوت بیشتری گنجاند. با این حال، ماه‌ها یا شاید سال‌های طول می‌کشد تا سامانه‌های پدافندی به اوکراین برسد زیرا واشنگتن قصد ندارد تا به ذخایر دفاعی خود متوسل شود. در عوض، در بیانیه کاخ سفید به این موضوع اشاره شده است که «بسته جدید آغاز رویه عقد قرارداد با صنایع دفاعی آمریکاست.»

تولید یک فروند سامانه پاتریوت «ام‌آی‌ام -۱۰۴» در شرکت اسلحه‌سازی «ریتیون» آمریکا بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد. آمریکا در طول این سال‌ها، بیش از یک هزار و ۱۰۰ موشک‌انداز پاتریوت تولید کرده است و براساس برآوردها صدها سامانه فعال و غیرفعال و دپوشده در اختیار دارد. اما تنها یک «واحد» سامانه پاتریوت به اوکراین ارسال کرده است. آلمان و هلند نیز دو سامانه در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

کد خبر 6089636

دیگر خبرها

  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی