Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ایرنا نوشت: سردار حبیب الله جان نثاری روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: امسال با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای سهولت در تردد از تراکم‌ جمعیت در پایانه مرزی مهران جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه زائران امسال با امنیت و آرامش بیشتری از مرز مهران تردد کردند، تاکید کرد: از تجربه سال های گذشته باید برای تردد زائران در اربعین امسال استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: یگان ویژه نیروی انتظامی برای برگشت زائران و تامین امنیت و کنترل نظم آنها آماده است و برنامه ریزی های لازم برای کنترل و ثبت گذرنامه و تسهیل در برگشت زائران انجام شده است.
استاندار ایلام نیز گفت: 946 هزار و 157 نفر تاکنون از مرز مهران تردد داشته اند که این رقم نسبت به سال گذشته با ثبت عدد 870 هزار تردد حدود 100 هزار نفر افزایش داشته است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امسال هرج و مرج های سال گذشته و تردد زائران فاقد گذرنامه رخ نداد.
وی توضیح داد: اربعین سال 95 نزدیک بود فاجعه منا در مرز مهران به خاطر ازدحام جمعیت زائران بدون مجوز تکرار شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: وضعیت امکاناتی چون پارکینگ، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و اسکان زائران مدیریت شده است.
وی اظهار کرد: در برگشت زائران نیز باید نظارت بر قیمت ها و عدم مشکل در پارکینگ ها باید ساماندهی بشود.
وی گفت: اربعین امسال با درایت و جدیت اربعین و خروج زائران از مرز صورت گرفت و بنا بر تاکید مسئولان دولت عراق تردد بدون ویزا امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه باید مدیریت اربعین و پذیرایی از زائران مردمی باشد، تاکید کرد: مردم پای کار باشند تمام امور حساب شده و دقیق انجام می گیرد.
وی خواستار راه اندازی مرزهای دیگر استان ایلام برای سهولت در تردد زائران و مسافران شد و تاکید کرد: اگر مرز خسروی امسال باز می شد تردد در مهران راحت تر می گرفت.
وی از اقدام های سپاه در حوزه های مختلف اسکان، تغذیه، امنیت، حمل و نقل، بهداشت، فرهنگی و ... تقدیر کرد.
سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه موجب بازگشت زائران آغاز شده و شهر مهران مملو از خودرو است برای جلوگیری از هر گونه حادثه و رخدادی مدارس در فردا و شنبه هفته آتی تعطیل است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی