Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: باید دست‌هایی که در پشت پرده چنین موسسات غیرمجازی را ایجاد کرده‌اند، شناسایی شوند. سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکل سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین اظهار داشت: معتقدم باید با افرادی که زمینه‌سازی کرده‌اند تا این مشکلات به ایجاد شود، در هر کجا که باشند خواه بانک مرکزی و خواه در سایر نهاد‌ها باید به صورت جدی با آنها برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما در سال ۸۶ – ۸۷ قانونی تحت عنوان قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب کردیم که بر همین اساس هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی حق ندارد خارج از مجوز رسمی بانک مرکزی اقدامات پولی انجام دهد.

دلخوش تصریح کرد: متاسفانه برخی از سر ناپختگی بانک مرکزی و یا به دلیل وجود روزنه‌هایی خارج از این قانون اقدام کرده و از بانک مرکزی مجوز گرفتند. به طور مثال موسسه اعتباری فرشتگان که بعد‌ها در موسسه کاسپین ادغام شد باید براساس این قانون همان سالی که ایجاد شد، برچیده می‌شد.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: باید دست‌هایی که در پشت پرده چنین موسسات غیرمجازی را ایجاد کرده‌اند، شناسایی شوند. از سوی دیگر مردم عزیز باید بدانند موسساتی که خارج از قوانین بانک مرکزی به سوددهی ۴۰، ۳۰ و ۵۰ درصد اقدام می‌کنند، به چه عاقبتی دچار می‌شوند.

دلخوش با بیان اینکه مجلس سفت و سخت وظیفه اش را انجام داده و برای جلوگیری از ایجاد موسسات غیرمجاز، قانون تصویب کرده است، گفت: این در حالی است که اکنون ما باید تاوان رفتار متخلفان را بدهیم چراکه حدود هفت ماه است که بخش زیادی از وقت‌مان در کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف این موسسات مالی صرف می‌شود.

وی در پایان با تاکید براینکه این موضوع اکنون در حال ساماندهی است، خاطرنشان کرد: به هر صورت معتقدم باید هرکجا که مسئولی مرتکب تخلفی شد، براساس قانون با وی برخورد شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل هاشمی صبح سه شنبه در نشست بررسی طرح های اقتصادی با اشاره به اینکه رویدادهای بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه های بین المللی می تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه ای نقش بسیار زیادی ایفا می کند، تصریح کرد: استان مازندران در سال های اخیر در بحث اجرای همایش های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایجاد قراردادهای مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود.

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

هاشمی به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر نشست هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قراردادهای تجاری خارجی در مازندران شده است.

کد خبر 6092679

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد