Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: طبق آخرین آمار درآمد سرانه مردم فارس حدود 3 میلیون تومان کمتر از میانگین درآمد مردم کشور است.

عبدالحميد سنگي اظهارداشت: بر اساس آخرين نتايج طرح هزينه درآمد خانوارهاي شهري و روستايي ميانگين درآمد سرانه هر يك از مردم فارس 11 ميليون و 922 هزار تومان است اين در حالي است كه ميانگين اين رقم در كشور 14 ميليون و 754 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينكه معاونت آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها به نمايندگي از مركز آمار ايران متولي طرحهاي آماري در هر استان است، افزود: آمارگيري طرح هزينه درآمد خانوارهاي كشور بر اساس استانداردهاي حساب هاي اقتصادي رسمي و به صورت نمونه گيري انجام ميشود و كاربرد ديگر آن براي محاسبه ضريب جیني و تعيين نابرابری در توزيع درآمد و ثروت است.
سنگي با بيان اين كه معاونت آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس سالانه 70 طرح آمارگيري را در سطح استان انجام ميدهد، افزود: هزينه اين طرح ها سالانه بالغ بر يك ميليارد تومان است كه عمده آن صرف پرداخت حقوق و هزينه هاي آمارگيران مي شود.
وي گفت: البته طرحهاي سرشماري فراگير و بزرگ به تنهايي هزينه زيادي را نياز دارد به گونه اي كه سرشماري نفوس و مسكن سال 95 هزينه 5/5 ميليارد توماني به دنبال داشت، اين در حالي است كه طرح هاي سرشماري ديگر به دليل اجرا به صورت نمونه گيري هزينههاي كمتري دارد و عملاً سالانه يك ميليارد تومان خرج اجراي 70 طرح آمارگيري نمونه اي در فارس مي شود.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس با بيان اين كه تعيين نرخ تورم و نرخ بيكاري فصلي از طريق آمارهاي اين معاونت احصا ميشود، افزود: نتايج آمارگيري پس از اتمام هر طرح در هر استان به مركز آمار ايران ارسال ميشود كه پس از مطابقت آن با ساير آمارها براي تعيين صحت و سقم نتايج در قالب ميانگين نرخ بيكاري و يا تورم استاني و كشوري اطلاع رساني مي شود.
وي با بيان اين كه هم اكنون طرح آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي با 10 كارگر و بيشتر در حال اجرا است افزود: اين طرح كه از 11 مهر ماه شروع شده و تا دهم دي ماه ادامه دارد، هزار و 131 كارگاه صنعتي بالاي 10 كارگر مورد آمارگيري از لحاظ اطلاعات شاغلين، هزينه، درآمد، توليدات، ميزان سرمايه گذاري و ... قرار مي گيرد.
سنگي همچنين از اتمام طرح آمارگيري از معادن استان كه از 27 ارديبهشت ماه آغاز و تا 31 مهرماه ادامه داشت خبر داد و گفت: در اين طرح آمار 330 معدن فعال در فارس احصا و به مركز آمار ايران ارسال شد.
وي همچنين به آغاز طرح جامع بازرگاني در فارس و يا در اصطلاح كارگاههاي 10گانه حساب ملي اشاره كرد و گفت: اين طرح از 15 آبان ماه آغاز شده و تا يك ماه ادامه دارد، در اين طرح اقامتگاههاي عمومي شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانسرا، زائرسرا، كمپها، میهمانپذيرها، خوابگاهها و ... به همراه آمار فعالان واحدهاي سمعي و بصري (توليد فيلم سينمايي، ويديويي، ضبط صدا و ...)، فعاليتهاي حقوقي و حسابداري، فعاليت هاي دفاتر مركزي، مشاوره اي، توليدي، ساختماني، كشت و صنعت، فعاليت هاي معماري مهندسي، فعاليت اجارهداري منزل و وسايل نقليه موتوري، فعاليت استخدام و كاريابي، فعاليت اداره پشتيباني كسب و كار همچون دفاتر پليس +10 و خدمات ارتباطي، فعاليت تعمير رايانه و كالاهاي شخصي و خانگي و ساير فعاليت هاي حرفهاي، علمي و فني همچون عكاسي، نقشهكشي، طراحي جواهرات و مبلمان مورد آمارگيري
قرار مي گيرد.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس ادامه داد: در اين طرح 43 آمارگير از 2494 كارگاه به جمع آوري اطلاعات در چارچوب حساب هاي ملي مي پردازند.
سنگي گفت: از ديگر طرحهاي آماري اجرا شده در فارس ميتوان به طرح كارگاههاي ICT به سفارش وزارت ارتباطات اشاره كرد كه با هدف گردآوري شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات از 28 مرداد آغاز شد و تا 28 شهريورماه ادامه داشت.
وي با بيان اين كه تمامي اين طرحها با استفاده از 150 آمارگير و بازبين طرف قرارداد مركز آمار اجرا ميشود افزود: هيچ يك از اين افراد استخدامي نيستند و تمامي آن ها به صورت روزمزد و براساس طرح اجرايي با ما همكاري مي كنند.
وي با بيان اين كه مركز آمار ايران هدف گذر از اين طرحها را دارد افزود: اين طرحها هزينه زيادي را تحميل مي كند ضمن آن كه وقتگير است بنابراين مركز آمار ايران چند وقتي است طرح 8 ساله ثبتي مبنا را در دستور كار قرار داده و مقرر شده دستگاه ها اطلاعات خود را به روز وارد سامانه كرده تا در هر لحظه بتوان به اطلاعات به روز دست پيدا كرد.
سنگي اظهار اميدواري كرد با اجراي طرح ثبتي مبنا، ديگر نيازي به اجراي طرح هاي آماري پراكنده و متعدد نباشد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.
وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.
معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.
وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

کد خبر 847407 منبع: فارس برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان وزارت کشور خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟