Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:02:26 GMT

راهپیمایی اربعین؛ از ممنوعیت تا کنگره جهانی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۲۲۶۸

راهپیمایی اربعین؛ از ممنوعیت تا کنگره جهانی

کربلا - ایرنا - اربعین حسینی به غیر از پیام آزادگی و انسان سازی برای همه انسانها، اکنون بعد از گذشت قرنها به یک کنگره عظیم جهانی تبدیل شده و محل حضور اقوام و ملل مختلف با آیین ها و فرهنگ های خاصی است که هر یک به زبانی، عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) بیان می کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مراسم های عاشورا و اربعین حسینی در گذشته در کشور عراق به دلیل سیطره و قدرت حزب بعث در خفقان و مخفیانه برگزار می شد؛ اما اکنون بعد از گذشت ۱۵ سال، دوست و دشمن معترفند که اربعین حسینی تبدیل به کنگره بزرگ جهانی شده و عاشقان اباعبدالله از بیش یکصد کشور با فرهنگ ها و آیین های مختلف در شهرهای مختلف به خصوص عراق حضور پیدا می کنند و هر یک به شیوه ای خاص ارادت خود به ساحت امام حسین (ع) را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزها و در آستانه اربعین، کربلای معلا همچون سالهای گذشته میزبان میلیونها انسان عاشق از سراسر گیتی است که صحنه ها و جلوه های زیبایی را در کربلا و ببن الحرمین خلق می کنند.
شیوه های مختلف عزاداری را در بین الحرمین و صحن و سرای حرمین اباعبدالله الحسین (ع ) و حضرت ابالفضل ع را می توان مشاهده کرد، حضور زائران و دستجات عزاداری از کشور عراق، ایران، هند، پاکستان، افغانستان، بحرین، یمن، اندونزی، عربستان، سوریه و سایر کشورها به نوعی اجتماع اقوام و فرهنگ های مختلف کشورهای جهان در بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان در کشور عراق است که همه لبیک گوی حسین (ع ) هستند و زیر بیرق ابا عبدالله الحسین (ع ) سینه می زنند.
اربعین از سابقه تاریخی و مذهبی برای شیعیان جهان برخوردار است و در سال های اخیر با توجه به اجتماع میلیونی مسلمانان، شیعیان و حتی غیر مسلمانان سبب شده که به غیر از ابعاد فرهنگی و مذهبی، دارای ابعاد سیاسی روشنی داشته باشد و رسانه های خارجی توجه ویژه ای به این مراسم داشته باشند.
در اربعین امسال به غیر از موکب داران ایرانی و عراقی، از کشورهای چین، انگلیس، سوئد، روسیه، تایلند، آمریکا، گرجستان، لبنان، ترکیه، کویت و سایر کشورها با راه اندازی موکب از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی می کنند.
درفاصله دو روز مانده به مراسم اربعین حسینی، کربلا و همه راههای منتهی به این شهر مملو از جمعیتی است که عاشقانه قدم به سوی یار بر می دارند و در این بین می توان زائران بسیاری از کشورهای جهان را نیز دید.
در اطراف حرم ابوالفضل عباس(ع)، کاروان آذربایجانی‌ها با چندین پرچم از کشورشان توجه هر زائری را به خود جلب می‌کند. گروه 50 نفره از اهالی آذربایجان با مدیریت «ابو حسین» مسیری طولانی را برای رسیدن به کربلا طی کرده اند.
ابو حسین درباره هدف خود از حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: ما می‌خواستیم اندکی از سختی که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در این مسیر با آن مواجه شده اند را احساس کنیم.
این زائر آذربایجانی بزرگترین درس و پیام امام حسین(ع) را «آزادی» دانست و بیان داشت: امام حسین (ع) یک آزادمرد واقعی بود و یک انسان آزاده با ظالمان بیعت نمی کند؛ این امام همام جانش را در این مسیر تقدیم کرد اما پیام او در تمام طول تاریخ پخش و الگوی آزادگان جهان شده است.
«ابو حسین» وظیفه مهم مسلمانان جهان را حفظ و گسترش «وحدت» دانست و تأکید کرد: همه مسلمانان باید تحت یک پرچم و رهبری واحد قرار گیرند تا بتوانند با تروریسم تکفیری و صهیونیسم پیروز شوند. از نظر من وحدت تحت امر ولایت امام خامنه ای چاره ساز امروز جهان اسلامی خواهد بود.
«امتیاز علی» یکی دیگر از زائران است که به همراه دوستان خود از پاکستان در کربلا حضور پیدا کرده اند و انگشتان پا و ساق پای زائران را ماساژ می دهند.
وی اظهار داشت: بهترین کاری که یک انسان می‌تواند انجام دهد، خدمت به زائران امام حسین(ع) هست. کجای دنیا بدون اینکه پولی از کسی دریافت کنند به مردم غذا، نوشیدنی و… می‌دهند، آن هم با اصرار و خواهش و تمنا. این از معجزه امام حسین(ع) است که در این نقطه از دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد و من هم یکی از میلیون‌ها انسانی هستم که می‌خواهم به زائران کمک کنم و آنچه از دستم بر می‌آید را انجام می‌دهم.
«فاطمه بدوی» نیز از زائران سوری است که به همراه یک هزار و 500 نفر از هموطنان خود هفته گذشته وارد عراق شدند.
او در خصوص این سفر معنوی گفت: همیشه آرزوی حضور در کربلا را در دل داشتم و در طول این سال‌ها به نیت زیارت حرم امام حسین(ع) به حرم حضرت زینب (س)‌می رفتم؛ امسال برای اولین بار دعایم مستجاب شده و به آرزویم رسیدم، احساس من از حضور در اینجا قابل وصف نیست.
وی وضعیت امروز کشور سوریه را مستحکم تر و مقاوم تر از همیشه دانست و تأکید کرد: دعای مردم سوریه پشت سر رزمندگان است و ما از دولت و مردم ایران و عراق به دلیل حمایت از مقاومت سوریه و مبارزه با تروریست‌ها تشکر‌ می کنیم.
خاورم**1067**380**1049
انتشار دهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات