Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:29:16 GMT

ثبت ۴۰ وقف جدید در سال جاری در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۲۷۳۷

ثبت ۴۰ وقف جدید در سال جاری در گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه جلسه ستاد هفته وقف گیلان که امروز (16 آبان) در اداره کل اوقاف استان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 40 وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ارزش ریالی این موقوفات 30 میلیارد تومان است.

 

علیزاده با اشاره به رسالت سازمان اوقاف برای اجرای امینانه نیات واقفان، اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 600 میلون تومان از درآمد موقوفات اجرای نیات صورت گرفته است.

 

وی حفظ عین موقوفات را از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و ادارات اوقاف استانی برشمرد و گفت: در این راستا برای 600 رقبه در سال جاری سند مالکیت گرفته شده است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از صدور 40 حکم قضایی به نفع اوقاف در طرح دعوی با متصرفان موقوفات خبر داد و گفت: امسال 30 هکتار احیای موقوفات در گیلان انجام شده است.

 

 وی وقف را سرمایه تمام نشدنی دنیای اسلام و گنجینه ارزشمند برای رفع نیازهای مردم دانست و افزود: هر کس در هر مقامی باید وظیفه خودش را نسبت به وقف انجام دهد.

 

علیزاده تاکید کرد: مسئولان وظیفه حمایتی نسبت به وقف دارند.

 

 وی یادآور شد: استاندار و معاونان استانداری و همچنین فرمانداران در شهرستان‌ها یار و یاور اوقاف هستند.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به تاثیر وقف در حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره واعلام کرد: در تراز سنت حسنه انتظار حمایت بیشتر از سوی مسئولان داریم.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است