Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز؛ گروه استان‌ها- احسان پرنیان: آثار پیاده روی اربعین و شکوه این همایش بزرگ در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بر کسی پوشیده نیست و آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی این همایش مورد تاکید بزرگان دینی و علما است.

در خصوص پیاده روی اربعین به عنوان قدرت نمایی بزرگ جهان اسلام علیه کفر و استکبار جهانی با حجت الاسلام والمسلمین سید علی مروج، امام جمعه اندیشه به گفتگو پرداختیم، که بخش دوم آن در ادامه می آید:

* علی رغم حملات تروریستی، هرساله بر تعداد زائران اربعین حسینی افزوده می شود، به نظر شما علت این اتفاق چیست؟

مردم به عشق امام حسین(ع) خطرات را به جان می خرند و حاضر هستند جان خود را فدای امامشان کنند و ترسی از حملات تروریستی ندارند، هرجای دنیا کسی بخواهد دشمنان واقعی داعش را ببیند، می تواند این جمعیت ۲۰ میلیونی را نظاره کند و ببینند، شیعیان امیرالمومنین(ع) از مرگ هراسی ندارند و کسی که از مرگ نمی هراسد، هیچ گاه شکست نخواهد خورد و در برابر همه زائران جهان خواهد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* نقش راهپیمایی بزرگ اربعین در نمایش قدرت و وحدت مسلمانان را چگونه ارزیابی می کنید؟

همه ساله مسلمانان جهان برای انجام مناسک حج از سراسر جهان و همه کشورهای اسلامی به سرزمین وحی می آیند، که جمعیت این عزیزان ۳ میلیون نفر است، اما ما می بینیم در همایش بزرگ سیاسی و به تعبیری المپیک عزاداری اباعبدالله(ع) میلیون ها نفر شرکت می کنند، این نمایش اقتدار شیعیان و مسلمانان است، که نشان می دهند تفرقه بین مسلمین جایگاهی ندارد.

محبت عملی و مدت به اهل بیت علیهم السلام در اربعین به نمایش گذاشته می شود، قرآن کریم می فرمایند « «قل لا اسالکم علیه اجرا الا الموده فی القربی » ، یعنی « بگو: بر این (رساندن پیام) از شما مزدی درخواست نمی کنم، جز مودت با خویشانم. » و امام صادق(ع) می فرمایند « من اراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین علیه السّلام و زیارته و من اراد الله به السوء قذف فی قلبه بغض الحسین علیه السّلام و بغض زیارته» ، یعنی « هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین علیه السلام و زیارتش را در دل او می اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین علیه السلام و خشم زیارتش را در دل او می اندازد. »

بر اساس این آیه و حدیث و عمل به آن ها و برای عاقبت به خیری، ما در زیارت اربعین شرکت می کنیم، مودت، یعنی محبت عملی و یکی از مصادیق این محبت عملی زیارت اربعین امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین است.

* شما یکی از موکب داران با سابقه هستید، در این خصوص توضیح می دهید؟

بله، البته من عضو کوچکی از موکبی هستم که ۴ سال است، توسط ستاد برگزاری نماز جمعه شهر اندیشه در سال جاری با بیش از ۵۰ هزار وعده غذایی، با کمک ها و نذورات مردمی شهر اندیشه در خدمت زائرین اباعبدالله الحسین است و بنده نیز خادم زوار امام حسین(ع) در این موکب هستم.

موکب راهیان کربلا ستاد نماز جمعه شهر اندیشه در جنب مسجد امام حسن مجتبی(ع) در انتهای خیابان قبله حرم اباعبدالله الحسین(ع) در خدمت همه زائران است.

در این موکب ۲ گروه فعالیت می کنند، که متشکل از گروه فرهنگی و نیز گروه نذورات است، گروه فرهنگی اقدام به پیاده روی در مسیر نجف به کربلا در مدت ۴ روز و انجام تبلیغات فرهنگی می کنند و دوستان گروه نذورات در کربلا مستقر هستند.

در مسیر نجف به کربلا، عزیزان عضو ستاد نماز جمعه با شعار«هیهات من الذله» در راهپیمایی اربعین شرکت کرده و تصاویر شهدای مدافع حرم که مایه عزت ما هستند را حمل می کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)