Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دورنمای جهانی نفت 2017 سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز سه شنبه در دبیرخانه این سازمان در وین منتشر شد. گزارش دورنمای جهانی نفت اوپک که از سال 2007 تا کنون هر سال منتشر می شود، ضمن مرور وضعیت جهانی صنعت نفت، چشم انداز میان مدت و بلند مدت این صنعت تا سال 2040 را مورد بررسی قرار می دهد و همچنین حساسیت هایی را که ممکن است در سال های آینده بر صنعت نفت تاثیرگذار باشند، تحلیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



'محمد بارکیندو' دبیر کل اوپک در مراسم انتشار گزارش 2017 دورنمای جهانی نفت گفت: سال گذشته سالی تاریخی برای اوپک و صنعت جهانی نفت بوده است. از زمان انتشار گزارش 2016 دورنمای جهانی نفت در اوایل نوامبر سال گذشته ، بازار نفت دستخوش تغییرات مهمی بوده است . در این دوره ، توازن بخشی مجدد در بازار نفت نیرویی حیاتی کسب کرده و بر اثر عوامل مهمی تقویت شده است.

دبیر کل اوپک اهمیت 'بیانیه همکاری' 24 کشور اوپک و غیراوپک در اجرای فرایند توازن بخشی مجدد در بازار نفت را مورد تاکید قرار داد و پایبندی بالای این کشورها در اجرای تعهدات سطح تولید را نشانه ای از تعهد قوی به احیای ثبات بازار نفت دانست .

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که شرایط کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در هم تنیده شده است که این مساله در گزارش دورنمای 2017 مورد تاکید قرار گرفته است.

گزارش جدید اوپک حاکی است که تقاضای کلی انرژی تا سال 2040 به میزان 35 درصد افزایش می یابد و انتظار می رود که نفت همچنان بیشترین سهم را در سبد انرژی داشته باشد. همچنین تقاضای بلندمدت نفت نیز نسبت به گزارش سال گذشته به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و بر اساس گزارش جدید، تقاضای جهانی نفت تا سال 2040 به 111.1 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

کشورهای در حال توسعه همچنان بخش اصلی رشد تقاضای نفت را به خود اختصاص خواهند داد، بطوریکه تقاضای این کشورها تا سال 2040 با افزایشی 24 میلیونی به 67 میلیون بشکه در روز می رسد.

رشد تقاضا در بلندمدت بطور عمده از بخشهای حمل و نقل جاده ای (با 5.4 میلیون بشکه) ، پتروشیمی (با 3.9 میلیون بشکه) و هوانوردی (با 2.9 میلیون بشکه در روز) ناشی می شود. همچنین پیش بینی می شود که تقاضا برای نفت خام اوپک تا سال 2040 به 41.4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد. همچنین پیش بینی شده است که تا سال 2040 سرمایه گذاری جهانی در بخش نفت به میزان 10.5 تریلیون دلار مورد نیاز است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران