Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@17:13:34 GMT

صنعت و دانش تکنولوژی وارد پرورش شتر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۴۸۶۱

صنعت و دانش تکنولوژی وارد پرورش شتر شد

صنعت و دانش تکنولوژی وارد یکی از سنتی ترین بخش های زندگی کشاورزان و دامپروران یعنی پرورش شتر شده است. تاجایی که استاندار هرمزگان می گوید: در بخش پرورش شتر می‌توانیم صنعت پیش‌رویی در هرمزگان طراحی کنیم و این امر از روش سنتی به صنعتی تغییر یابد. این خبر در حالی اعلام شد که تصاویر جالب مربوط به بارگیری و صادرات شتر از بندرعباس به قطر در فضای مجازی منتشر گردید

ایران آنلاین /فریدون همتی سه‌شنبه شب در نشست شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان هرمزگان، تولید محصولاتی همچون خرما، پرورش شتر، پرورش ماهی در قفس و میگو را بخشی از استعدادهای متنوع کشاورزی در هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: اگر چشم اندازی مشخص برای این ظرفیت‌های مختلف داشته باشد سال به سال می‌توانیم اهداف هر بخش را تحقق بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش پرورش شتر می‌توانیم صنعت پیش‌رویی در هرمزگان طراحی کنیم و این امر از روش سنتی به صنعتی تغییر یابد.

استاندار هرمزگان افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم بخش خصوصی در چنین فعالیت‌هایی به طور گسترده حضور یابد و ایجاد اشتغال و درآمدزایی و صادرات داشته باشد.

همتی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و استعدادهای فراوانی که در این بخش وجود دارد باید مشکلات کشاورزان استان را شناسایی و تصمیمات درستی جهت رفع آنها اتخاذ کنیم.

وی خواستار ارتقا بهره‌وری در استفاده از آب و زمین در بخش کشاورزی شد و افزود: با توجه به تنوع فعالیت‌های کشاورزی در هرمزگان نیاز است هر موضوع به شکل تخصصی در جلسات این شورا مطرح شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید در قالب یک برنامه زمان‌بندی، هدف‌گذاری مشخصی برای کشاورزی در هرمزگان صورت گیرد و تمامی امکانات برای شکوفا شدن استعدادهای این بخش بسیج شود.

وی خواستار همکاری کشاورزان هرمزگان در مصرف بهینه آب شد و بیان داشت: از کشاورزان هرمزگان می‌خواهیم به سمت تغییر روش‌های کشت و استفاده از الگوهای نوین گام بردارند و در این زمینه نیاز است کشت گلخانه‌ای جهت کاهش مصرف آب و تولید محصولات با کیفیت در هرمزگان توسعه یابد./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر