Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه جذب سرمایه‌های خارجی را یکی از راه‌های ایجاد تحرک اقتصادی در استان دانست و گفت: باید سرمایه‌گذاران خارجی را به کرمانشاه جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمانشاه که امروز (17 آبان) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به محدودیت منابعی که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید بخشی از منابع مورد نیاز کشور را از طریق سرمایه‌گذاری خارجی تامین کنیم که هم در برنامه ششم توسعه و هم در اصل برون‌زایی اقتصاد مقاومتی بر این مهم تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه پررنگ نیست، ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان نیازمند رایزنی و پیگیری‌های فراوان هستیم تا مانند سایر استان‌های کشور از این ظرفیت استفاده کنیم.

بازوند با اشاره به فرصت‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذار خارجی پیش روی استان است، خاطرنشان کرد: در آذر ماه همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور 100 سرمایه‌گذار خارجی برگزار می‌شود که 300 سرمایه‌پذیر با این افراد مذاکره کرده و طرح‌های خود را ارائه می‌دهند که ما هم باید جزو آنها باشیم و پروژه‌های مهم استان را به آنها معرفی کنیم.

به گفته این مسئول، باید بتوانیم زمینه جذب این سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم، به خصوص آنکه بیشتر آنها تمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری دارند که ما هم در این بخش ظرفیت‌هایی داریم.

استاندار کرمانشاه سپس به اجلاس بین‌المللی هفته وحدت اشاره کرد که در این اجلاس نیز چهره‌های سیاسی و اقتصادی کشورهای مسلمان حضور دارند و ادامه داد: این اجلاس یک کمیته اقتصادی هم دارد که باید بتوانیم از این کمیته برای حضور در استان دعوت کنیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه معتقد است، با تعامل با این کمیته اقتصادی می‌توان تفاهم‌نامه‌های خوبی تنظیم کرد که خروجی خوبی برای جذب سرمایه خارجی برای استان دارد.

از خط‌های اعتباری چین و کره استفاده کنیم


بازوند در ادامه به دو خط اعتباری خارجی مهم دولت که 10 میلیارد دلار مربوط به چین و هشت میلیارد دلار مربوط به کره جنوبی است اشاره کرد و افزود: باید طرح‌ها و پروژه‌هایی از استان را برای استفاده از این خط اعتباری معرفی کنیم تا مورد تایید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت این خطوط اعتباری با پروژه‌های اقتصادی خصوصا برای بخش خصوصی است، تاکید کرد: این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم برای پروژه‌های عمرانی از آن استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید در مدت 10 تا 15 روز، چهار یا پنج پروژه مهم در استان را برای استفاده از این خطوط اعتباری معرفی کنیم.

وی پالایشگاه آناهیتا با سرمایه سه میلیارد دلار (10 تا 15 هزار میلیارد تومان) را از جمله طرح‌هایی دانست که می‌تواند از این خط اعتباری استفاده کند و افزود: هنوز اتفاق خاصی برای پالایشگاه آناهیتا رخ نداده است.

بازوند افزود: پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز که از پروژه‌های بزرگ و مهم استان است می‌تواند از همین مسیر پیگیری شود.

بازوند صندوق توسعه ملی را نیز ظرفیت خوبی دانست که می‌توان برای جذب سرمایه از آن استفاده کرد، اگرچه روند آن کمی دشوار است.

سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای ایجاد تحرک در اقتصاد استان به 17 تا 18 هزار میلیارد تومان سرمایه در سال نیاز داریم، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه خارجی یکی از راه‌های مهم تامین این اعتبار است.

بازوند از اثرات مثبت جذب سرمایه خارجی در استان هم یاد کرد که ایجاد امنیت، ارتقا سرمایه‌های اجتماعی، ایجاد نشاط عمومی و ... از مهمترین آنها است.

وی گفت: یکی از مهمترین اثرات جذب سرمایه خارجی ارتقا فرهنگ کار است که پایین بودن آن خصوصا در استان‌های زاگرس نشین یک آسیب جدی است.

لزوم راه‌اندازی ستاد سرمایه‌گذاری خارجی در استان

مدیر ارشد استان کرمانشاه بر لزوم راه‌اندازی ستاد سرمایه‌گذاری خارجی در استان هم تاکید کرد و گفت: این ستاد باید هر 15 روز یکبار جلسات خود را برگزار کند.

بازوند در خصوص مهمترین مواردی که باید توسط این ستاد پیگیری شود نیز اظهار کرد: در سازمان سرمایه‌گذاری کشور هر استان یک فایل دارد که در آن پروژه‌هایی برای پیگیری معرفی شده و باید این پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

وی جذب سرمایه‌گذار از طریق همایش‌ها، استفاده از خطوط اعتباری خارجی و جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی را نیز از دیگر مواردی دانست که باید در این ستاد پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه شناسایی موانع سرمایه‌گذاری در استان را نیز از دیگر وظایف این ستاد دانست و گفت: یکی از مهمترین موانع ما این است که نمی‌توانیم برای جذب سرمایه گذار خوب گفت و گو کنیم.


همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اردیبهشت 97 برگزار کنیم

وی در ادامه خواستار برپایی همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت سال 97 شد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بر لزوم راه‌اندازی جدی پنجره واحد برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی هم تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه پنجره واحد در گذشته چندان موفق نبوده است.

بازوند کاهش بروکراسی اداری  را نیز برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی ضروری خواند و تاکید کرد: باید شاخص‌های فضای کسب و کار استان را بهبود ببخشیم و اگر در این مسیر 60 تا 80 درصد هم موفقیت حاصل کنیم کار بزرگی است.

صدای مطالبات کرمانشاه را از تهران بلند کنیم

بازوند  در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه باید کرمانشاه را کانون توجه وزرا و مسئولین کشور کنیم، یادآور شد: باید صدای مطالبات کرمانشاه را از تهران بلند کنیم.

وی با انتقاد از فرهنگ خودکوچک بینی که در استان وجود دارد، اظهار کرد: باید در تهران افراد مهم و اثرگذاری داشته باشیم که مطالبات کرمانشاه را پیگیری کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان