Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  محمد شریعتمداری در چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار در دولت دوازدهم که روز سه شنبه برگزار شد، موضوع تنظیم بازار را موضوعی فرا وزارتخانه ای دانست و افزود: ممکن است برخی تصمیم گیری های این کارگروه به حوزه های دیگری مانند جهاد کشاورزی، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و حمل و نقل مرتبط شود که در این گونه موارد جهت گیری ها باید در جهت کمک به تولید و اشتغال کشور انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه و اهمیت به حقوق مصرف کنندگان و مردم در تصمیمات گرفته شده این ستاد، ادامه داد: در مواردی که میان اعضای ستاد اختلاف نظر ها زیاد است، رعایت حقوق مصرف کنندگان و مردم به عنوان شاخصی برای حل اختلافات مورد توجه قرار بگیرد.

شریعتمداری همچنین تصریح کرد: در سیاستگذاری های ستاد تنظیم بازار به حمایت از حوزه تولید اهتمام جدی شود و اجحاف در حق مصرف کنندگان روا نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این جلسه که با محوریت بررسی اجمالی صنعت سیمان کشور بود، با تاکید بر اهتمام به افزایش میزان سرانه مصرف سیمان کشور، گفت: افزایش سرانه مصرف سیمان به  دلایلی از جمله صادرات مقرون به صرفه، افزایش طول عمر واحدهای تولید کننده و همچنین داشتن آلایندگی کمتر نسبت به محصولات مشابه، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت بازاریابی و پیدا کردن عرصه های جدید فروش سیمان، افزود: این یک راه حل بلند مدت محسوب می شود که امکان آن در کوتاه مدت با انعقاد قرارداد وجود دارد.

بنابراین گزارش این اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بود که حسن یونس سینکی به عنوان معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشت.

در  جلسه عصر روز گذشته مقرر شد که با توجه به آغاز توزیع شیر مدارس از اول آذرماه، پیگیری های لازم از طریق سازمان برنامه و بودجه  برای انعقاد قراردادهای خرید شیر سال ۹۶ و تسویه حساب قراردادهای سال گذشته انجام شود.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران