Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@03:24:00 GMT

باغ را آتش می‌زنند تا ساختمان بسازند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۰۷۸۳

باغ را آتش می‌زنند تا ساختمان بسازند

«هر دم از این باغ بری می‌رسد نغزتر از نغزتری می‌رسد». در میان تمامی اخبار عجیب و غریبی که امروزه می‌شنویم، ماجرای آتش زدن باغی به مساحت 3 هزار متر در شمال شهر تهران به منظور ساخت و ساز، دردناک و یادآور این شعر نظامی است. زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا خبر از خشک شدن درختان و آتش زدن عمدی باغ عقاب در بلوار ارتش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باغ که متعلق به اداره اوقاف است، در چند سال اخیر روش‌های مختلفی برای خشک کردن آن وتلاش برای اقدام به ساخت و ساز در آنجا صورت گرفته است. بدون شک از بین رفتن چنین باغی در شرایط فعلی شهر تهران که وضعیت آلودگی آن بسیار جدی و خطرناک است، می‌تواند شرایط را برای زندگی در این شهر به مراتب سخت‌تر و وخیم‌تر سازد. داتیکان در گفتگو با نعمت احمدی، وکیل و حقوقدان این اتفاق را از منظر حقوقی مورد بررسی قرار داد.

نعمت احمدی در ابتدا با اشاره به اینکه این باغ به عنوان اموال عمومی محسوب می‌شود اظهار داشت: «این موضوع باید منعکس شود که این باغ به عنوان اموال عمومی محسوب می‌شود. صرف نظر از مالکیت آن که متعلق به اوقاف است، با توجه به اینکه جز فضای سبز است، به عنوان اموال عمومی به حساب می‌آید.»

احمدی در جواب این سؤال که در شرایط فعلی چه نهاد یا سازمانی باید برای جلوگیری از نابودی باغ ورود کند، گفت: «در شرایط فعلی تمامی افرادی که در کمیسیون ماده 5 عضو هستند باید به مسأله ورود کنند. علاوه بر کمیسیون ماده 5، شهرداری نیز به عنوان متولی فضای سبز شهر باید موضوع را به دادسرای مربوط به اموال و اراضی که در میدان ونک واقع است، ببرد. جدای از همه این‌ها دادستان تهران نیز به عنوان مدعی‌العموم باید به مسأله ورود کند.»  

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: «چون این باغ به عنوان حقوق عمومی محسوب می‌شود، دادستان تهران باید ورود کند. در این هوای آلوده شهر تهران اگر یک باغ از سوی نهاد مقدسی همچون اوقاف نابود شود و به جای فضای سبز در آنجا ساختمان ایجاد شود، شرایط تنفس و حیات در شهر سخت‌تر خواهد شد. از این رو باید جلو این اقدام گرفته شود.»

احمدی در ادامه به نابودی باغ‌های تهران در چند سال اخیر اشاره کرد و در این خصوص گفت: «اگر یک بازه زمانه 18 ساله را در نظر بگیریم، در این مدت بخش زیادی از سرانه فضای سبز تهران نابود شده است. در این مدت به مراتب شاهد آن بوده‌ایم که مجوز تغییر کاربری در خصوص بسیاری از فضاهای سبز صادر شده و بسیاری از باغات خشک شده‌اند. در حالی که بر اساس قانون، قطع یک درخت جرم محسوب می‌شود. حتی تغییر کاربری فضاهای متروکه نیز خلاف قانون است. با این حال در این سال‌ها شهرداری به وفور اجازه تغییر کاربری بسیاری از فضاهای سبز را صادر کرده و هیچ اقدامی نیز از سوی نهادهای مسئول صورت نگرفته است.»

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد از اطفای حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شیرازی ۲۴ خبر داد. 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: این حادثه در پشت بام یک ساختمان ۷ طبقه در حال ساخت به وقوع پیوست که پس از اعلام مرکز فرماندهی، بلافاصله همکاران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.   

وی متذکر شد: همکاران آتش نشان با سرعت عمل بالایی که داشتند شیلنگ‌های آبرسانی را از  مسیر صعب العبور، به محل حریق منتقل و با کنترل شعله‌های آتش از گسترش حریق به ساختمان‌های مجاور و دیگر نقاط پیشگیری کردند.

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری