Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین گفت: جمهوری اسلامی از ماه ها قبل تمامی شرایط لازم برای اعزام زائر از طریق مرز خسروی را فراهم کرد و این آمادگی را داشت که بیش از 500 هزار زائر را برای حضور در مراسم اربعین روانه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی روز چهارشنبه در نشست با روسای دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه اظهار کرد: با فراهم شدن زیرساخت ها از سوی کشورمان، مقرر شد امسال زائران استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با کم نظیر خواندن امکانات فراهم شده در مرز خسروی برای تسهیل در اعزام زائران کشورمان، افزود: در 6 ماه اخیر کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و جمهوری اسلامی نیز کاملا برای تردد زوار از این مرز آماده بود.
همتی ادامه داد: استان کرمانشاه با کمک مسئولان کشور تمامی زیرساخت ها را در این سوی مرز فراهم کرده بودند و حتی هشت فرمانداری را نیز که در مسیر تردد زوار قرار داشت را حالت آماده باش دادیم و خود استاندار نیز در مدت یک ماهی که به کرمانشاه آمده است چند بار از مرز خسروی بازدید و هماهنگی های لازم را صورت می داد.
جانشین ستاد اربعین در استان کرمانشاه یادآوری کرد: معلوم نیست در چند روز مانده به اعزام زائران اربعین از مرز خسروی چه اتفاقاتی در کشور عراق افتاد که اعلام کردند فعلا امکان تردد زائران ایرانی از این مرز وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با طرفین عراقی نیز برگزار شد و رایزنی های فراوانی صورت گرفت ولی متاسفانه به سرانجام نرسید.
همتی در ادامه و با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستیم، گفت: این پیگیری نه فقط برای مراسم اربعین بلکه برای بازگشایی همیشگی و تردد روزانه 2 تا 3 هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به کربلا انجام می شود.
جانشین استاندار در ستاد اربعین همچنین از آمادگی کامل استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین هنگام بازگشت خبر داد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان با تمام توان پای کار هستند و مشکلی برای اسکان و تغذیه و سایر خدمات مورد نیاز زائران نداریم.
وی در پایان از مجموعه کارکنان حج و زیارت استان برای صدور ویزا و تسهیل در سفر زائران اربعین قدردانی کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود