Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)، ایران را بازار باز و جذابی برای سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: این فدراسیون کارکرد و ظرفیت های مناطق آزاد ایران را به دنیا معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جان تورنس» که برای شرکت در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: فدراسیون می تواند مشوق خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد و بازارهای ایران باشند اما کار اصلی به عهده خود مناطق آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی احتمال وقوع مشکل برای سرمایه گذاری در ایران با از طریق ایجاد اخلال در برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) از سوی آمریکا را رد کرد و افزود: اقتصاد یک موضوع جهانی است و سخنان ترامپ یا هرگونه مشکل در راه برجام نمی تواند سرمایه گذاران را از ادامه راه بازدارد.
تورنس ادامه داد: موقعیت راهبردی ایران، پتانسیل مناطق آزاد، تسهیل قوانین تجاری، کمک فدراسیون جهانی مناطق آزاد به جذب سرمایه گذاری در ایران و شناختی که شرکت های خارجی نسبت به بازار جذاب ایران پیدا کرده اند، مشوق خوبی برای حضور تجار در بازار ایران و فرصتی کم نظیر برای تامین مالی طرح ها و پروژه هایِ ایران خواهد بود.
وی ادامه داد: مناطق آزاد می تواند از حضور شرکت های خارجی، تکنولوژی روز و سرمایه آنها برای پیشرفت مناطق و ایجاد اشتغال بهره مند شوند.
رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: برگزاری همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری می تواند در افزایش مشارکت های اقتصادی تاثیرگذار باشد و زمینه جذب مشارکت شرکت های خارجی در اقتصاد ایران را فراهم سازد.
وی از رسانه ها خواست با معرفی اهداف همایش و معرفی جذابیت های بازار ایران، شرکت های خارجی بیشتری را به سرمایه گذاری در ایران علاقه مند و سرمایه بیشتری را به اقتصاد ایران جذب کنند.
تورنس ادامه داد: اطلاعات سرمایه گذاران خارجی از ایران همان اخبار منفی است که همه روزه دریافت می کنند اما برگزاری این همایش ظرفیت های واقعی ایران را به دنیا معرفی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه از مناطق آزاد ایران دیده کرده است، گفت: این مناطق می تواند با جذب سرمایه، ارزش افزوده زیادی برای منابع طبیعی و معدنی ایران ایجاد کنند.
رئیس فموزا تاکید کرد: البته برای بهره برداری از اقتصاد جهانی باید قوانین ایران نیز در راستای تجارت جهانی باشد نه اینکه دیدگاه سیاسی را دخالت دهیم.

** حضور 100 شرکت و سازمان اقتصادی بزرگ جهان در همایش آذرماه
استادار سمنان نیز در این نشست، از حضور 100 شرکت و سازمان اقتصادی بزرگ جهان برای حضور در همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 50 شرکت موافقت خود برای حضور در ایران را اعلام کرده اند.
«محمدرضا خباز» با اشاره به اینکه فهرست ظرفیت های اقتصادی ایران در اختیار شرکت های خارجی قرار رفته است، افزود: حدود 300 شرکت علاقه مندی خود را اعلام کرده اند تا هنگام برگزاری نشست، بحث های نهایی و انعقاد تفاهمنامه دنبال شود.
وی هدف مهم از برگزاری نشست را معرفی فرصت های اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی دانست و گفت: 35 میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری خارجی در این نشست معرفی خواهد شد.
استاندار سمنان جذب سرمایه های خارجی را بهترین راه مشارکت های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نشست آذرماه زمینه های جذب این مشارکت را در اقتصاد کشور فراهم خواهد کرد.
وی از اعلام آمادگی شرکت‌های معتبر جهان در حوزه های گردشگری و توریست درمانی، انرژی های پاک، کشاورزی، نفت وگاز و پتروشیمی، خودروسازی و صنایع وابسته و صنایع غذایی خبر داد.
به گزارش ایرنا، نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو)، کنفرانس تجارت وتوسعه سازمان ملل (آنکتاد)، بانک جهانی، بانک سرمایه گذاری اروپا، بانک توسعه آسیا، مرجع جهانی سرمایه گذاری خارجی (وایپا) از چهارم تا هفتم آذرماه آینده در تهران برگزار می شود.
این نشست با شعار «ایران را کشف کنید»، بیش از 35 میلیارد دلار فرصت های سرمایه گذاری را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد.
در این نشست شرکت هایی از چین، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، روسیه، ژاپن، صربستان، کره جنوبی، اسپانیا، سوییس، سوئد، امارات، هنک گنگ، هند و عربستان حضور خواهد داشت.
این رویداد اقتصادی با حمایت همه وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی و فنی کشور، از جمله وزارت امور اقتصاد و دارائی، وزارت صنعت،معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار خواهد شد.
همچنین دهها شخصیت حقیقی و حقوقی تراز اول اقتصادی جهان از جمله نمایندگان، UNIDO WORLD BAN, FEMOZA و ده ها شرکت تجاری معتبر و شناخته شده جهانی که آماده و مهیا برای سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه ها و ایده های نو ایران، در این نشست گرد هم می آیند.
توسعه صادرات غیر نفتی ، انتقال تکنولوژی و نوآوری، تامین مالی طرح ها و پروژه های داخلی از منابع خارجی، همکاری های تجاری دو طرفه و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله اهداف همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری است.
ادامه دارد...
اقتصام **1070*2025*خبرنگار: فریبا بابائی**انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو