Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین مرحله عملیات پاکسازی محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید، دیشب اجرا و در جریان آن، سه مخزن مملو از گل حفاری و سه دستگاه پمپ مستقر در محدوده آتش خارج شد.

پنجمین مرحله عملیات پاکسازی محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید، دیشب اجرا و در جریان آن، سه مخزن مملو از گل حفاری و سه دستگاه پمپ مستقر در محدوده آتش خارج شد.

به گزارش انرژی امروز، ستاد مهار فوران چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد: این عملیات با حضور و همکاری تیم عملیاتی این شرکت و شرکت ملی حفاری با موفقیت کامل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این عملیات که ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شامگاه ۱۶ آبان آغاز شد و چهار ساعت به طول انجامید، ابتدا تیم آتش نشانی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‎های بهره برداری نفت و گاز گچساران و آغاجاری با استقرار و چیدن ماشین آلات آتش نشانی و تانکرهای حمل آب، بارش انبوه و فوران آب را در محدوده عملیات امکانپذیر ساختند. سپس سه گروه از آتش‎کاران در صفوف منظم و در فواصل معین، در شعاع ۵۰ تا ۳۰ متری دهانه چاه مستقر و با پاشش مستمر آب، دمای تجهیزات و آهن آلات باقیمانده در ضلع غربی چاه را کاهش دادند.

در بخش دوم این عملیات، نیروهای عملیاتی زیر پوشش سنگین آب به چاه نزدیک شدند و  لوله‎های مرتبطه مخازن ذخیره گل روغنی را از یکدیگر جدا ساختند؛ سپس دو دستگاه بلدوزر به مخزن شماره یک نزدیک شده و پس از اتصال بکسل و اعمال مراقبت های لازم، مخزن مملو از گل قابل اشتعال را از معرض لهیب آتش دور کردند که این کار با ریزش انبوه فوم و پاشش متراکم آب آتش نشانی همراه بود.

در ادامه این عملیات شبانه، ۲ دستگاه مخزن مکش نیز با رعایت اصول ایمنی، توسط نیروهای مستقر در محل ابتدا جداسازی و سپس به بلدوزرها متصل و از محوطه چاه خارج شدند.

آخرین مرحله عملیات دیشب (سه‌شنبه،)، خارج ساختن سه دستگاه پمپ گل حفاری از محدوده آتش بود که بدون هیچگونه آسیبی به انجام رسید و در مجموع ۶ محموله سنگین از مجموعه موانع دسترسی به چاه، از محوطه خارج شد.

این عملیات که بخشی از مقدمات کنترل فوران چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید به شمار می رود، با حضور و نظارت محسن پاک‎نژاد، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید اجرا شد و در مجموع ۶۰ نفر از نیروهای عملیاتی و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با فرماندهی واحد در این عملیات همکاری کردند.

عملیات تخلیه و پاکسازی محوطه چاه با هدف دسترسی به مرکز آتش و کنترل فوران انجام می‎شود و به علت حرارت بسیار بالا، آلودگی سرسام‎آور صوتی و آلودگی محیط به مواد قابل اشتعال، یکی از حساس‎ترین و پرخطر ترین مراحل مهار چاه به شمار می رود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی شبانه روز گذشته پنج مأموریت ویژه پلیسی در استان به انجام رسید، ابراز داشت: در مهمترین رویداد با اجرای طرح امنیت محله محور شهر سمنان ۲۵ نفر شامل ۱۶ معتاد، پنج سارق و چهار نفر سایر جرایم دستگیر شدند.

وی ضمن بیان اینکه طرح امنیت محله محور شهر سمنان به مدت ۴۸ ساعت اجرا شد، افزود: طی این مدت مقادیری مواد مخدر کشف و ۱۱ خودرو و موتورسیکلت توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق طی دو عملیات جداگانه به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال در محور مشهد_تهران حوزه استحفاظی شاهرود کشف و ضبط شد، ابراز داشت: در این رابطه دو نفر دستگیر شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه سارق سیم و کابل برق هنگام فروش سیم سرقتی در آرادان دستگیر شد، تصریح کرد: متهم به انجام سه فقره سرقت اعتراف و در مخفیگاه او نیز ۳۳۰ متر سیم و کابل کشف و ضبط شد.

وی ضمن بیان اینکه یک قبضه سلاح شکاری و یک قطعه سر گوزن تاکسیدرمی در حوزه مهدی‌شهر کشف شد، افزود: متهم دستگیر و تحت پیگرد قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل مخابراتی در حوزه شهرستان شاهرود خبر داد و اضافه کرد: متهم به انجام ۲۷ فقره سرقت اعتراف و از مخفیگاه سارق ۲۰ متر سیم و کابل کشف شد.

کد خبر 6095001

دیگر خبرها

  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه