Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: خوشرو با ارسال نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل با اعتراض به اظهارات تحریک آمیز مقامات سعودی، خواستار فشار جامعه بین المللی به عربستان برای رعایت حقوق بین الملل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، ادعاهای بی اساس مقامات سعودی علیه کشورمان درخصوص یمن را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامعلی خوشرو با ارسال نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل با اعتراض به اظهارات تحریک آمیز مقامات سعودی، خواستار فشار جامعه بین المللی به عربستان برای رعایت حقوق بین الملل و خودداری از تهدید به زور علیه دیگران شد.
در این نامه، دولت جمهوری اسلامی ایران قویا ادعاها و اتهامات بی اساس و بی پایه مقامات سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و آن را اظهاراتی مخرب، تحریک آمیز و در تناقض آشکار با بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد در ممنوعیت تهدید به توسل به زور دانسته است.
در ادامه نامه آمده است، این اظهارات تحریک آمیز مقامات سعودی است و هدفی جز فرافکنی و انحراف افکار عمومی از تجاوز جنایتکارانه عربستان ضد یمن ندارد و این موضوع به هیچ وجه رافع مسئولیت بین المللی این کشور در ارتکاب جنایات جنگی و نقض حقوق بین الملل بشردوستانه نخواهد بود.
خوشرو در ادامه آورده است: با اقدام اخیر ائتلاف به رهبری عربستان برای بستن همه مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی به یمن ، بیش از پیش و به ویژه در پرتو شیوع وبا و قحطی در این کشور، وضعیت فاجعه بار انسانی در این کشور وخیم تر شده است و جامعه جهانی باید عربستان سعودی را برای همه این جنایات مسئول بشناسد.
در این نامه هم چنین آمده است، پس از بیش از دو سال و نیم حملات کور و قتل عام مردم بی گناه یمن، اکنون دولت سعودی و متحدینش بایستی درک کرده باشند که یمن راه حل نظامی ندارد.
خوشرو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده حل بحران یمن تنها از طریق فرایند سیاسی با مشارکت همه گروه ها و گفت و گوهای یمنی ـ یمنی امکان پذیر است.
سفیر و نماینده دائم کشورمان افزوده است: دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح و ثبات در کشورهای منطقه بوده و منافع خود را در تضمین ثبات همه همسایگان به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس تعریف کرده است.
خوشرو در این نامه افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خواستار خویشتنداری و در پیش گرفتن عقلانیت، به جای تحریک و تهدید که می تواند به گسترش بیشتر بی ثباتی در این منطقه آشوب زده منجر شود، است و عربستان سعودی باید ملزم به رعایت حقوق بین الملل، اهداف، اصول منشور ملل متحد و خودداری از تهدید یا توسل به زور علیه دیگران شود.
در پایان نامه، خواسته شده است تا این نامه به عنوان سند رسمی شورای امنیت ملل متحد ثبت و منتشر شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

بر اساس یک نظرسنجی ۵۸ درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس نتایج آن، 58 درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند.

همچنین 48 درصد نیز گفتند یواو گالانت وزیر جنگ هم باید استعفا کند.

50 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار استعفای رئیس ستاد کل ارتش و 56 درصد نیز خواستار استعفای رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" شدند.

نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسداستانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهوزهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟