Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث کلانتری با بیان اینکه رفع معضل بوی اطراف فرودگاه امام برای دولت اهمیت ویژه ای دارد از بازدید نمایندگان ویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از کانون‌های ایجاد بوی اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و مسیرهای پیرامون همچنین بررسی اقدامات انجام شده توسط محیط زیست استان تهران تاکنون خبر داد.

وی تصریح کرد: فرودگاه امام به علت وجه بین المللی و چهره ورودی پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بوی اطراف فرودگاه امام یکی از دغدغه‌های محیط زیستی در سطح استان تهران و ملی است، به حضور فرحت - مشاورحوزه رئیس سازمان و پازندی - معاون امور استان‌های حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست- در بازدید روز سه شنبه (۱۶ آبان) از واحدهای لبنی و دامداری،کشتارگاه طیور، فاضلاب شهر واوان و مرکز دفن کهریزک اشاره و اظهارکرد: در خصوص کانون‌های بو در این منطقه ابتدا فاز مطالعاتی انجام شد و در این راستا گلبادها و کانون‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس رسیدگی به وضعیت کانون‌ها اولویت بندی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۸ کانون بو در این منطقه شناسایی شده و از سوی محیط زیست استان تهران اقدامات لازم و قانونی در راستای اصلاح فرایندها و یا جمع آوری کانون‌ها در حال انجام است و به‌طور کلی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت به‌طور پراکنده برای برخی از این کانون‌ها مشهود است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کانون‌ها، فاضلاب شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان بود، اظهارکرد: اقدامات انجام شده در خصوص کنترل بو در محدوده جنوب تهران شامل چند بخش است که برخورد با ضایعات‌سوزی و پسماند سوزی‌های اطراف فرودگاه یکی از این موارد است. بر همین اساس گشت و پایش‌های شبانه در سطح شهرستان‌های جنوبی تهران اجرا شد که منجر به کاهش چشمگیر پسماند سوزی و ضایعات سوزی در این منطقه شده است و این روند کماکان ادامه دارد.

کلانتری ادامه داد: فعالیت برخی از صنایع مانند کشتارگاه های دامی و دامداری‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده سیستم تصفیه فاضلاب اکثر واحدهای دامداری احداث شده و یا در حال احداث است و قطعا تا پایان سال تمام دامداری‌های این منطقه به سیستم تصفیه فاضلاب تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات انجام شده افتتاح تصفیه خانه پساب پرند و بخش کوچکی از تصفیه خانه فاضلاب شهر واوان است،گفت: از دیگر موضوعاتی که به رفع معضل بو در این منطقه کمک می کند احداث سیستم تصفیه فاضلاب یک شرکت بزرگ لبنی در این منطقه است که با اعتباری بیش از ۵ میلیارد تومان احداث و راه‌اندازی شده است.

کلانتری با بیان اینکه در کنار این اقدامات، یک طرح پایش نیز تهیه و ۱۰ ایستگاه سیار در این طرح دیده شده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران( سامات)،کلانتری در پایان با اشاره به اینکه تمرکز نیروهای محیط زیست جهت جلوگیری و برخورد با ضایعات سوزی ، پسماند سوزی و لاستیک سوزی‌ها با همکاری نیروهای انتظامی در حال انجام است، تصریح کرد: اکیپ ویژه‌ای در خصوص موضوع بوی اطراف فرودگاه از مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران تشکیل شده است و بررسی و پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه در دستور کار دارد.
منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست