Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@23:15:02 GMT

آخرین وضعیت سپرده‌گذاران برخی مؤسسات مالی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۱۳۵۵

آخرین وضعیت سپرده‌گذاران برخی مؤسسات مالی

رکنا: رئیس کل بانک مرکزی گفت: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاییان اختصاص پیدا کرد که با نرخ ۶ درصد به روستاییان اعطا می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: قانون Law مبارزه با پولشویی در جلسه امروز دولت اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نیازهایی که وجود دارد اصلاحاتی نیاز بود که در قانون آن انجام شود که خوشبختانه در دولت انجام شد و به سرعت به مجلس می‌رود و از این طریق بخشی از مشکلات مربوط به پولشویی در نظام بانکی بر طرف می‌شود.

وی با بیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاییان اختصاص پیدا کرد که با نرخ 6 درصد به روستاییان اعطا می‌شود، اظهار داشت: نرخ تسهیلات نظام بانکی 18 درصد است. از تلفیق منابع نظام بانکی و منابع صندوق توسعه ملّی که به شکل بدون سود به این اختصاص پیدا می‌کند یک نرخ 9 درصد در می‌آید و 3 درصد هم از محلّ سودهای حاصل از تزریق این منابع نظام بانکی کسر شود و با نرخ 6 درصد می‌تواند در روستاها زمینه اشغال فراهم کند.

سیف ادامه داد: در گذشته تصمیم گرفته شد که نظام بانکی از محل منابع خود 20 هزار میلیارد تومان را به ایجاد اشتغال تخصیص دهد که در خرداد سال گذشته به همه بانک ها ابلاغ شد و آنها هم به همه سرپرستی های خود در استانها ابلاغ کردند و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تجربه خوبی در خصوص تحرک و افزایش تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط داشتیم اظهار داشت: در سال گذشته این رقم 16 هزار میلیارد تومان بود و امسال هم 20 هزار میلیارد تومان به آن اختصاص داده ایم و علاوه بر آن ده هزار میلیارد هم برای نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص پیدا کرده و امیدواریم امسال شرایط بسیار مثبت تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با وام قرض الحسنه ازدواج گفت: بانک مرکزی با دعوت از بانک‌ها طرح ضربتی وام قرض الحسنه ازدواج را اجرایی کرد که خوشبختانه مورد استقبال بانک‌ها قرار گرفت و از این طریق صف قرض الحسنه ازدواج وضعیت مطلوبی پیدا کرد.

وی ادامه داد: در طول 50 روز 520 هزار مورد وام پرداخت شده و در مجوع 9 هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده که 906 هزار نفر را شامل می‌شود. این اقدام تا آخر سال ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم که در آخر سال صفی برای قرض الحسنه ازدواج نداشته باشیم.

سیف در پاسخ به سؤالی در ارتباط با آخرین وضعیت سپرده گذاران مؤسسات مالی اظهار داشت: بر اساس تصمیمی که در نشست سران سه قوه گرفته شد کمیته ای مشخص شد تا تصمیمات لازم را در خصوص سپرده گذاران مؤسسات مالی بگیرد. آن کمیته تشکیل جلسه داده و بر اساس اولین تصمیمی که اتخاذ کرد، حساب هایی که قبلاً توقیف شده بود با دستور رئیس قوه قضاییه به سرعت رفع توقیف شدند.

وی با بیان اینکه از هفته آینده دو اقدام همزمان شروع می‌شود، اضهار داشت: یکی پرداخت 200 میلیون تومان به همه سپرده گذارانی که بالای این رقم سپرده داشته اند و یکی هم ده درصدهایی که کسر شده بود می‌تواند برگردد و سپرده گذاران می‌توانند با افتتاح حساب منابعشان را سپرده گذاری یا دریافت کنند.

سیف افزود: مؤسسه کاسپین در آینده یک مؤسسه مجاز فعال خواهد بود و می‌تواند فعالیت خود را ادامه بدهد و از این جهت هم مشکلی نیست.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با مسدود شدن حساب برخی دانشجویان ایرانی در چین اظهار داشت: برای برخی بانک‌های چینی سوء تفاهماتی ایجاد شده بود. سفیر ما پیگیری کرده است و بنده هم نامه ای ارسال کرده ام. ان شاءالله به زودی این مشکل حل می‌شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی در مصاحبه با صدا و سیما با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

‌ کد خبر 6096985 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور