Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: 778 اثر تاریخی در عملیات ضربتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی کشف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سرهنگ محمد خسروی افزود: بر اساس گزارشات مردمی به یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مشخص شد شخصی در تفرش اقدام به خرید و فروش اشیا تاریخی می کند که با هماهنگی مقام قضایی و فرماندهی انتظامی شهرستان بلافاصله ماموران این یگان با انجام معامله ای صوری و حضور در محل سکونت فرد مذکور، موفق به کشف و ضبط 778 اثر تاریخی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در این عملیات ضربتی با حضور عوامل یگان حفاظت استان مرکزی سه متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سرهنگ خسروی ادامه داد: : در این عملیات اشیا تاریخی شامل شمشیر و دیگر آثار فلزی مانند جام مفرقی، سر نیزه، حلقه و همچنین تعدادی سکه، سفال و کتب خطی کشف و ضبط شد که در حال حاضر برای کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی انتقال داده شده اند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: در کارشناسی اولیه انجام شده مشخص شده قدمت این آثار از هزاره اول قبل از میلاد تا دوره قاجار متغییر است و این آثار برای تاریخ گذاری دقیق نیاز به کارشناسی باستان شناسان میراث فرهنگی دارند.
سرهنگ خسروی عنوان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزیبا تمام توان در خصوص حراست از میراث تاریخی و فرهنگی به فعالیت خود ادامه می دهد و پرسنل این یگان در راستای هر گونه اقدام نسبت به سارقان آثار باستانی و باند های خرید و فروش اشیا تاریخی از آمادگی لازم برخوردار هستند.
وی گفت: گزارش های مردمی به عنوان چشم بینای یگان حفاظت استان مرکزی یاری رسان این دستگاه در راستای مقابله و پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی هستند.
7114/3075خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام /*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز