Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین سیاست های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، تسریع در روند ثبت ملی میراث ناملموس در پهنه استان پا به پای میراث ملموس فرهنگی است، بر همین اساس در  ۲ سال گذشته در کنار سایر رویدادهای فرهنگی استان موفق به ثبت ملی ۷۰ رویداد فرهنگی میراث ناملموس مربوط به آیین های مذهبی به ویژه آیین ها و آداب و رسوم مربوط به ایام محرم در پهنه استان شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به لزوم گسترش فعالیت های اداره کل در این حوزه تصریح کرد: در سال های گذشته فعالیت های مربوط به پژوهش در حوزه میراث ناملموس در استان از یکسو محدود بوده و از سوی دیگر شاهد بودیم که همان اقدامات محدود نیز در مرکز و در بخش هایی از شمال استان صورت می پذیرد، لذا هم اینک با برنامه ریزی های مناسب در حوزه ثبت، تلاش داریم تا در باب میراث ناملموس به صورت یکسان در پهنه استان بزرگ اصفهان پژوهش و مستند سازی صورت پذیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین به برپایی آخرین نشست شورای ثبت ملی استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، اعضای شورای ثبت استان موافقت خود را با تهیه پرونده جهت ثبت ملی چهار اثر میراث ناملموس مربوط به آئین های ماه محرم با عناوین آیین جاق جقه زنی در شهرستان دهاقان که همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) برگزار می شود، آیین پرده خوانی واقعه عاشورا در شهر تاریخی وزوان، آیین نخل گردانی روز ششم شهادت امام حسین(ع) در شهر نیاسر و آئین شال زنی در روز عاشورا در شهرستان نائین اعلام کردند.

او تصریح کرد: با تصویب کلیات این آیین ها، پرونده این آثار تهیه شده و هم اینک به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور، جهت بررسی نهایی و تصویب ارسال شده است.

 

انتهای پیام/م

 

تصویب ثبت ملی چهار میراث ناملموس آیین های محرم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود