Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:36:09 GMT

ماجرای «ابوالفضل»؛ نوزادی که بدون دست به دنیا آمد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۱۰۳

ماجرای «ابوالفضل»؛ نوزادی که بدون دست به دنیا آمد

«ابوالفضل» نام نوزاد بدون دست نورآبادی است که حالا موجب علامت سوال های زیادی شده است که دلیل این حادثه سهل انگاری مادرش بوده یا پای قصور پزشکی در میان است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ابوالفضل عبدی ۲۰ روز است که پا به دنیا گذاشته و با تولدش یک سؤال را در ذهن همه ایجاد کرده است؛ «قصور پزشکی یا غفلت خانواده».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودک نورآبادی، بیست روز قبل در بیمارستان ابن‌سینای نورآباد لرستان متولد شد، ولی بدون دست.

به دنبال این ماجرا «زینب فیضی» از فعالان رسانه‌ای لرستان به روستای «اوتیوند» نورآباد، محل زندگی ابوالفضل سفر کرده است. «لیلا» و «صابر» مادر و پدر این نوزاد از ازدواج خود و آرزوهایشان برای تولد یک فرزند سالم گفتند.

لیلا محمدی ۲۰ ساله، تقریباً ۲ سال است که  پا به عرصه زندگی مشترک با صابر عبدی۲۴ساله گذاشته و می‌گوید هیچ نسبت فامیلی با همسرش نداشته و زندگی بسیار ساده کارگری خودشان را دو سال است که در روستای «اتیوند» شهرستان نورآباد آغاز کردند، تا اینکه برای بچه‌دار شدن برنامه‌ریزی می‌کنند و بالاخره به آرزویشان می‌رسند؛ اما ماجرایی همه شعف این خانواده را تلخ می‌کند.

لیلا می‌گوید که تحت نظر مرکز بهداشت روستا، تمام دستورات پزشک را رعایت کرده و داروهایی که تجویزشده را استفاده می‌کرده است. می‌گوید: خودش و همسرش هیچ بیماری خاصی نداشتند و در دوران بارداری هم، حتی یک قرص ساده مثل استامینوفن استفاده نکرده است. و البته این حرف‌های لیلا محمدی است و باید سخنان پزشکان را هم شنید.

صابر پدر ابوالفضل هم با تائید حرف همسرش می‌گوید: چون اولین بچه‌مان بود لیلا از همان اول حساسیت‌های زیادی برای مراقبت داشت. لیلا می‌گوید: وقتی سونوگرافی رفتیم و متوجه شدیم بچه‌مان سالم است همه روستا را شیرینی دادیم.

تا اینکه لحظه انتظار فرامی‌رسد و ۹ ماه انتظار ما به پشت درب بیمارستان ابن‌سینای نورآباد برای به دنیا آمدن ابوالفضل ختم می‌شود.

اینجای ماجرا را لیلا درحالی‌که ابوالفضل را در بغل گرفته ادامه می‌دهد و با اشک‌هایی که روی صورت کودک سرازیر می‌شود، می‌گوید: بعد از عمل سزارین به هوش آمدم، بچه را که پرستار در آغوشم گذاشت دوباره از هوش رفتم ...

صابر هم که بغض مردانه‌اش را به‌سختی نگه‌داشته، می‌گوید از فرط ناراحتی تا چند روز هیچ‌کدام غذا نخوردیم و درنهایت این اتفاق را به‌عنوان یکی از حکمت‌های الهی در زندگی پذیرفتیم و چون در ماه محرم این کودک متولدشده بود به یاد ابوالفضل بی‌دست نام نوزاد را ابوالفضل گذاشتیم تا خودش نگه‌دار فرزندمان باشد و تا پایان این مسیر کمکمان کنه و از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایم.

لیلا و صابر که حالا این حکمت رو پذیرفته‌اند به دنبال علت ماجرا هستند که اگر قصوری انجام‌شده، مراحل قانونی آن طی شود تا شاید دیگر هیچ‌وقت نوزاد بی‌دستی برای یک پدرومادر به دنیا نیاید.

حالا پزشکان سونوگرافی این کودک با شنیدن ماجرا و پیگیری‌های والدینش، صحبت از «آملیا» می‌کنند. بیماری «آملیا» عمدتاً ناشی از تأثیر عوامل محیطی در دوران حاملگی ازجمله مصرف داروهای تراتوژن است.

اما لیلا مادر این نوزاد می‌گوید دو مرحله سونوگرافی حاملگی انجام داده است که اولین آن در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده و در ۱۷ هفتگی توسط پزشک متخصص رادیولوژی یکی از بیمارستان‌های دولتی خرم‌آباد و دیگری نیز در تاریخ ۹۶/۵/۱۸ در ۳۳ هفتگی در بخش خصوصی نورآباد؛ اگر مشکلی بوده باید همان موقع می‌گفتند تا به فکر یک‌راه قانونی باشیم و کودک ناقص به دنیا نیاید، چون‌که در سونوگرافی اول من مهلت سقط قانونی داشتم.

برای ادامه ماجرا راهی مرکز بهداشت این شهرستان شدیم؛ رضاییان رئیس مرکز بهداشت نورآباد  احتمال قصور پزشکی را دور از ذهن نمی‌داند، ولی معتقد است که رأی را باید مراجع ذی‌صلاح یعنی شورای نظام پزشکی صادر و اعلام کند.

وی می‌گوید متأسفانه هر دو سونوگرافی نرمال گزارش‌شده است که قصور پزشکی از نوع عدم مهارت یا عدم‌تشخیص اتفاق افتاده است.

این کوتاهی خصوصاً در سونوگرافی اول متأسفانه باعث مشکل شده است چراکه اگر تشخیص داده می‌شد با توجه به وضعیت جنین فرصت مجوز سقط قانونی هم وجود داشت.

با توجه به شکایت والدین در همین رابطه پرونده‌ای تشکیل و برای اظهارنظر به شورای نظام پزشکی ارجاع شده و حالا ابوالفضل چشم‌به‌راه این رأی مانده تا بداند قربانی قصور پزشکی شده یا غفلت والدینش. خبرگزاری مهر آمادگی اظهارنظر متولیان را در این خصوص منتشر کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش صدیقی به ماجرای باغ جنجالی در شمال تهران: بدون اطلاع من واگذار شده

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری ایرنا نوشت: تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران نوشت: معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقمند به آموختن دروس دینی و‌حوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوز‌های قانونی لازم نمود.

در ادامه نامه صدیقی آمده است: بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود. بر این اساس فردی به نام آقای عزیزی که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد.

اما متاسفانه فرد مذکور با سواستفاده از اعتماد مجموعه اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء، تسهیم سهام به آن کیفیت و ثبت موسسه بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی نزدیکان اینجانب نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء برخی اعضا این قضیه صورت پذیرفته است.

بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب و مدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است.

لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم مردم عزیز خاصه مومنین روشن و شفاف شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار در مناطق صعب‌العبور شهرستان دلفان
  • تصاویر وحشتناک از یک موزه پزشکی در آمریکا 
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • فیلم/ هیچ نوزادی به وزن طبیعی در غزه به‌دنیا نمی‌آید
  • اولین واکنش صدیقی به ماجرای باغ جنجالی در شمال تهران: بدون اطلاع من واگذار شده
  • نگاه ویژه ابوالفضل فاتح به ماجرای درمانگاه قم: فیلم را بازهم تماشا کنید
  • نگاه ویژه ابوالفضل فاتح به ماجرای درمانگاه قم: فیلم را بازهم تماشا کنید و رفتار مردم را ببینید
  • نگاه ویژه ابوالفضل فاتح ماجرای درمانگاه قم: فیلم را بازهم تماشا کنید و رفتار مردم را ببینید
  • ماجرای تلخ مرگ مادر و فرزند لرستانی
  • ببینید | ماجرای نجات نوزادی که تلفنی به دنیا آمد از زبان کارشناس اورژانس رو آنتن برنامه زنده