Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:27:59 GMT

ورود 107هزار زائر اربعین به کشور از گذرگاه مرزی چذابه

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۲۷۵

ورود 107هزار زائر اربعین به کشور از گذرگاه مرزی چذابه

چذابه - ایرنا - فرماندار دشت آزادگان گفت: از ابتدای ورود تدریجی زائران اربعین حسینی به کشور تا ساعت10 صبح روز چهارشنبه 107هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه به میهن اسلامی بازگشتند.

عبدالرضا سعیدی نیا چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه چذابه افزود:در مجموع از شروع حرکت کاروان های اربعین حسینی تا ظهر روز چهارشنبه ، 370هزار زائر از طریق پایانه چذابه راهی نجف اشرف و کربلای معلی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران در چند روز اخیر رو به افزایش بوده است اظهار کرد: 26هزار زائر تنها در روز چهارشنبه از طریق چذابه وارد کشور شدند و در همین روز هشت هزار زائر راه کربلا را در پیش گرفتند.
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه با وجود توقف صدور روادید سفر اربعین از سوی عراق، عزیمت کاروان های اربعین حسینی از طریق گذرگاه چذابه همچنان به صورت تدریجی و روان ادامه دارد افزود: بسیاری از زائران اربعین حسینی در 2 روز آینده رهسپار نجف و کربلا خواهند شد.
وی پیش بینی کرد شمار زائرانی که در اربعین امسال از گذرگاه چذابه به کربلا عزیمت کردند به رقم 400هزار زائر برسد که در این صورت تحقق این رقم ، 30هزار زائر در مقایسه با اربعین سال گذشته کمتر خواهد بود.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از طریق گذرگاه چذابه راهی کربلا شدند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هفته گذشته در بازدید از پایانه چذابه پیش بینی کرد که احتمال دارد به علت شرایط نامساعد جوی ناشی از گرمای هوا و گرد و خاک ، نتوانیم رکورد اعزام زائر از گذرگاه چذابه در اربعین پارسال را بشکنیم.
علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در اربعین پارسال تعدادی از زائرانی که به مرز مهران رفته بودند به علت بستن مرز و ازدحام بیش از حد ، از گذرگاه چذابه به کربلا مشرف شدند ولی امسال این سرریز زائر به چذابه به دلیل روان بودن تردد زائر در مرز مهران اتفاق نیافتد.
گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشارر دهنده: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها

جلسه پشت جلسه و نشست پشت نشست برای اینکه ببینند برای اتفاقات چهارشنبه شب گذشته ورزشگاه آزادی چکار باید بکنند.

روزنامه جوان نوشت: تشت رسوایی کم‌کاری‌های همین آقایان بابت امور فرهنگی و اخلاقی در ورزشگاه‌ها از بام افتاده و صدای آن را همه شنیده‌اند، اما نامدیران ورزش ایران هنوز خیال می‌کنند با برگزاری چند جلسه اضطراری و وانمود کردن اینکه نگران هستند می‌توانند فرهنگ و اخلاق را به ورزشگاه بیاورند.

در این میان هم هستند کسانی که از ابتدا ساز مخالف زدند و حالا بدون اینکه متوجه تبعات داخلی و خارجی حذف بانوان از حضور در ورزشگاه‌ها باشند دم از آینده‌نگری خود می‌زنند و باد در گلو می‌اندازند که «ما گفته بودیم اینگونه می‌شود.»

اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد؛ اینکه مرد و زن در ورزشگاه به‌هم بتازند و با ادبیاتی زننده یکدیگر را مخاطب قرار دهند، چیزی بود که توقعش را نداشتیم، اما رخ داد، ولی می‌توان از همین چالش جدی یک فرصت ساخت. امروز خیلی راحت می‌توان جلوی ورود بانوان به ورزشگاه را گرفت، اما یادتان باشد اگر این اتفاق بد بیفتد، یعنی بلندگو برداشته‌ایم و به تمام جهان اعلام کرده‌ایم که با تمام ادعاهایمان در خصوص فرهنگ و تمدن تاریخی‌مان، نه فرهنگ داریم، نه اخلاق، چون حتی نمی‌توانیم یک جمعیت اندک را مدیریت کنیم.

در حال حاضر تنها راه‌حلی که به ذهن کوته‌بین کت‌وشلوارپوش‌های ورزش کشور رسیده، این است که با اهرم فشار شورای تأمین استان‌ها حضور بانوان در برخی از بازها را کنسل کنند که این خود تأیید واقعیت ناکارآمدی آقایان است و تأیید مثل معرف است که می‌گوید: «اگر در حل مسئله‌ای ناکام ماندید، صورت مسئله را پاک کنید.»

با تبعات خارجی و بین‌المللی عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فعلاً کاری نداریم که خود داستانی جدا دارد، اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که حدود یک‌سالی از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌گذرد و به‌جز اتفاق بد چهارشنبه شب شاهد اتفاق دیگری نبوده‌ایم و در همه جا بانوان با امنیت کامل در ورزشگاه حاضر شده‌اند. هرچند که انتشار برخی فیلم‌های تقطیع شده با حضور یک یا دو نفر در طول این مدت در بازی‌های مختلف و بیان کلمات زشت و رکیک از زبان آن‌ها قبلاً هم دیده شده، جریانی که به نظر می‌رسد با هدف منفی جلوه دادن حضور بانوان در ورزشگاه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است. جریانی که اتفاقات چهارشنبه شب گذشته برگ برنده‌ای برای آن شد.

اما همین اتفاق باید شروع یک جریان تازه باشد. اتفاق چهارشنبه شب همه را ناراحت کرد. قبح‌شکنی از رفتار و گفتار زننده چیزی نیست که به مذاق آدمی خوش بیاید، اما ثابت کرد که ما چقدر در کار فرهنگی و اخلاق‌مداری با مشکل روبه‌رو هستیم. در یک کلمه، سال‌هاست که از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دم می‌زنیم، اما حالا و با یک اتفاق همه چیز زیر سؤال رفته است.

اتفاق بدتر ممکن است بعد از این رخ دهد؛ بعد از جلسات متعدد و بی‌خاصیت آقایان کت‌وشلوارپوش، اتفاقی که ثابت می‌کند ما قدرت کار فرهنگی و اخلاقی در ورزش را نداریم و حتی نمی‌توانیم حضور تعداد اندکی بانو در ورزشگاه را مدیریت کنیم. با نهایت تأسف باید این حقیقت را بیان کنیم، اینکه شخصی به خود اجازه بدهد در محیط ورزشگاه به بانوان توهین کند مربوط به امروز و دیروز نیست و این مسئله از دیرباز در ورزشگاه‌های ایران که تا پیش از این محیطی مردانه بوده بدون هیچ مشکلی وجود داشته است. اما حالا، چون این توهین در حضور خود بانوان صورت گرفته، سروصدا به راه افتاده است. به‌طور حتم اگر این هوادار هتاک و بقیه هتاک‌ها در سال‌های قبل مورد بازخواست قرار می‌گرفتند، امروز اینگونه به خود جسارت نمی‌دادند که آنچه خود لایقش هستند را به زبان بیاورند. حال سؤال این است که آیا اگر بانوان در ورزشگاه نباشند محیط ورزشگاه فرهنگی و اخلاقی می‌شود؟ پاسخ را می‌توان از لابه‌لای برگ‌های تاریخ فوتبال باشگاهی پیدا کرد؛ «نه»!

با وجود این چیزی از کم‌کاری‌های آقایان در طول تمام سال‌های گذشته کم نمی‌شود. آقایانی که شاید امروز هم بدون توجه به تبعات بین‌المللی راحت‌ترین راه را برای فرار از مشکل پیش آمده انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • چهارشنبه مشکوک آزادی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه