Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:05:12 GMT

مراسم اربعین حسینی در پایتخت کوبا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۰۹۸۶

مراسم اربعین حسینی در پایتخت کوبا برگزار شد

تهران-ایرنا- مراسم عزاداری اربعین حسینی در هاوانا پایتخت کوبا، با حضور مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) واعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور، شامگاه چهار شنبه 17 آبان 1396، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی سفارت ایران در هاوانا، در این مراسم پس از قرائت دعا، کامبیز شیخ حسنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، به تشریح نقش این روز در رساتر شدن هرچه بیشتر هدف قیام امام حسین(ع) پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا ، با اشاره به دوران پس از واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین و 72 تن از یاران ایشان، اظهار داشت: پس از آن جنایت دهشتناک، با اسارات خاندان اهل بیت و انتقال ایشان به دارالخلافه خلیفه جنایتکار اموی یزید، دشمنان دیانت محمدی (ص) در پی این بودند تا وانمود کنند بر عده ای یاغی فائق آمده اند. ولی استقامت و خطابه های هوشمندانه حضرت زینب (س) ماهیت واقعی آنها را آشکار و باعث رسواییشان گردید.
شیخ حسنی با اشاره به نقش گران سنگ آن حضرت در رساندن پیام واقعه عاشورا و هدف امام حسین (ع) که چیزی جز احیا دین جد ایشان حضرت محمد(ص) نبود، اضافه کرد که پیام عاشورا همیشگی و در تارک تاریخ ماندگار شد و در کنار تقدیم خون شهدا، حضرت زینب (س) با دفاع شجاعانه خود از حقیقت این موضوع را جاودانه نمود.
وی ابراز امیدواری کرد که تمامی مسلمانان و آزادگان جهان درس های عاشورا و اربعین حسینی را به خوبی دریابند و توفیق قدم نهادن در این راه نصیب آنها شود.
پس از سخنرانی و عزاداری فیلمی به زبان اسپانیایی درخصوص فلسفه اربعین و پیاده روی آن با حضور اقشار و مذاهب مختلف، برای عزادارن پخش شد.
خاورم**9366**1049
انتشار دهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی