Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از آسوشیتدپرس، در راستای دیدار دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با همتای چینی خود «ژی جینگ پینگ» در پکن، دو طرف قرار دادهای تجاری به ارزش ۲۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار امضاء کردند.
 
قرار دادهای امضاء شده در مراسمی با حضور روسای جمهور دو کشور در راستای فروش تراشه های ساخت آمریکا، موتورهای جت و قطعات خودرو آمریکایی است و بخش دیگر آن شامل همکاری در چارچوب گاز شیل و یادداشت تفاهم توسعه صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هدف از این قرار دادها خنثی کردن شکایات آمریکا در مورد سیاست های تجاری چین است.
 
به نظر می رسد بخش دیگری از این قرار دادهای امضاء شده حاکی از خرید شرکت های گوشی همراه چینی و خطوط هوایی و سایر بخش ها است که برای دیدار ترامپ کنار گذاشته شده بودند.
 
در همین حال دونالد ترامپ باز هم از شکاف عمیق کسری تراز تجاری آمریکا با چین صحبت به میان آورد و در هفته گذشته این موضوع را وحشتناک و نگران کننده عنوان کرده بود و پکن را متهم به انجام تجارت ناعادلانه کرده بود.
 
ترامپ اعلام کرده بود که روابط تجاری غیر منصفانه و یک طرفه با چین را تغییر خواهد داد؛ اما پکن را برای نهایت استفاده بردن از آمریکا را در گذشته سرزنش نکرده است.
 
رییس جمهور آمریکا گفت: تجارت میان دو کشور خیلی منصفانه برای آمریکا نبوده  و صحبت از کسری تراز تجاری میان دو کشور را به میان آورده بود.
 
ترامپ خواهان اقدام فوری برای تجارت غیر منصفانه که منجر به شکاف عمق کسری تراز تجاری به دنبال موانع دسترسی به بازار و سرقت حقوق معنوی شرکت های آمریکایی می شود، شده بود.
 
همتای چینی دونالد ترامپ در این باره گفت: پکن معتقد است که همکاری میان دو کشور، «تنها گزینه درست» است و روابط چین و آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است.
 
 در سفر ترامپ به چین، چندین مدیران عامل شرکت های آمریکایی و وزیر بازرگانی آمریکا او را همراهی می کنند. برخی از گروهای فعال تجاری ایالات متحده ابراز نگرانی کرده اند که برخی از این قرارداد می تواند به هزینه رفع شکایات طولانی مدت آمریکا نسبت به عدم دسترسی شرکت های ایالات متحده به بازار کمک کند.
 
«ویلیام زریت»، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در چین گفت: این نشان می دهد که ما رابطه قوی و پر جنب و جوش اقتصادی دو جانبه داریم، اما هنوز هم باید بر روی هماهنگ کردن زمینه بازی تمرکز کنیم، زیرا شرکت های آمریکایی همچنان در معرض آسیب قرار  گرفتن به دلیل کسب و کار در چین هستند.
 
بر پایه این گزارش، مجموع مازاد تجارت چین با آمریکا در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی ۲۲۳ میلیارد دلار اعلام شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند