Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) تجمع عزاداران سید و سالار شهیدان در مناطق مختلف استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین تجمع بصورت همزمان با سراسر کشور صبح امروز پنجشنبه در شهرهای مختلف استان ایلام با حضور شمار زیادی از اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آیین در شهر ایلام با حضور شماری از عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله(ع) در مسجد مقدس صاحب الزمان(ع) و با شکوه خاص و فضایی معنوی برگزار شد.
در این آیین پس از سخنرانی یکی از مبلغان روحانی پیرامون واقعه کربلا و اهمیت قیام امام حسین(ع) عزاداران شرکت کننده با عزاداری و سوگواری و نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در غم شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
همچنین در این آیین زیارت پرفیض اربعین توسط عزاداران شرکت کننده قرایت شد.
شیعیان این استان اگر چه از 10 روز پیش میزبان زائران اربعین حسینی عازم عتبات عالیات هستند امروز هم در سوگ چهلمین روز شهادت سید و سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و به عزادارای در مساجد، تکایا و حسینیه ها پرداختند.
علاوه بر این همچنین تجمع عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) همزمان با اربعین حسینی صبح امروز در شهر چوار برگزار و شرکت کنندگان با نوحه خوانی و عزاداری در سوگ شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) اشک ماتم ریختند.
آیین های سوگواری و عزاداری اربعین حسینی همزمان در شهرستان های دره شهر، آبدانان، مهران، دهلران، بدره، ملکشاهی، ایوان، چرداول و سیروان نیز در حال برگزاری است.
با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات بسیاری از مردم از کوچک و بزرگ و پیر و جوان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
تاکنون بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
خبرنگار: آزاده خرم **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6032

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند