Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدرضا سید احمدیان معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: هم اکنون هفت درمانگاه در نقاط مختلف شهر مهران و یک درمانگاه ویژه در مجاورت فرودگاه کرمانشاه با کادر درمانی و تجهیزات کامل توسط نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی به عنوان لایه اول پوشش امداد و درمان برای زائران اربعین به طور شبانه روزی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی کاملا مجهز با حضور متخصصان و فوق تخصصان و تیم جراحی و کادر متخصص کامل درمانی در نزدیکی مرز و داخل شهر مهران به عنوان لایه دوم پوشش  امداد و درمان برای زائران اربعین از سوی سپاه پاسداران راه اندازی و فعال شده است و باتوجه به  موج بازگشت زائران اربعین ، زمان ماموریت برای ارائه خدمات درمانی و امداد رسانی از سوی ستاد کل به طور قطعی اعلام و ابلاغ  نشده است، بنابراین امداد رسانی و ارائه خدمات درمانی تا بازگشت همه زائران اربعین در مهران ادامه دارد. 

سرماخوردگی؛ بیشترین علت مراجعه زائران اربعین به پایگاه های امداد مرز مهران 

معاون بهداشت و امداد و درمان ناجا با اشاره به کاهش چشم گیر بار مراجعات زائران اربعین به پایگاه های امداد و درمان مهران نسبت به سال گذشته، افزود: هم اکنون به علت وجود گرد و غبار و نوسانات دما، سرماخوردگی ها و برخی مسائل تنفسی بیشترین علت مراجعه زائران اربعین به پایگاه های امداد و درمان در مرز و شهر مهران  است.

وی همچنین در خصوص وضعیت سوانح ترافیکی در مرز مهران، گفت: البته سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین به علت بی احتیاطی راننده در مسیر شهر بدره عراق اتفاق افتاد و در ایران نیز سوانح ترافیکی نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته اما با توجه به موج بازگشت زائران توصیه می شود رانندگان در طول مسیر و به علت وجود حجم ترافیک به شدت نکات ایمنی را جدی بگیرند و از عجله ، سبقت گرفتن اجتناب کنند و در صورت خواب آلودگی حتی با داشتن مسافر حتما در کنار جاده و با پارک امن استراحت کنند. 

سردار سید احمدیان یاد آور شد: علاوه بر فعالیت امدادی و خدمات درمانی نیروهای مسلح در مرزها به ویژه مهران، چادر ها و درمانگاه های اورژانس و هلال احمر نیز در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند و همچنین  چند بالگرد هوایی و آمبولانس را برای امداد رسانی به زائران اربعین در مهران مستقر کرده ایم؛ در صورت احتمال بروز سانحه ای چه نیروهای مسلح چه هلال احمر و وزارت بهداشت و اورژانس به طور یکپارچه برای امداد و انتقال فوری زائران مجروح اقدام می کنیم . 

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها