Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر- ایرنا - استاندار مازندران روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان استانی و محلی از نیروگاه زباله سوز نوشهر بازدید کرد.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از این نیروگاه در گفت و گو با خبرنگاران یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی در این استان را پراکندگی و دپوی زباله در جای جای آن دانست و گفت :‌ این مشکلات خود ساخته ، آب ، خاک و امنیت غذایی مردم این منطقه را به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود :‌ توسعه استان مازندران باید با حفظ محیط زیست همراه باشد و مشکل زباله استان باید با همراهی مردم به صورت ریشه ای حل شود .
استاندار مازندران تاکید کرد : باید با بهره گیری از فناوری نوین که کمترین اثرات زیست محیطی را به همراه داشته باشد ، مشکل زباله استان را به صورت اساسی حل کنیم و یکی از این روش ها تبدیل زباله به انرژای است .
اسلامی گفت که این موضوع با جدیت بیشتری بزودی در استان و حتی تهران مورد پی گیری خواهد گرفت و نتیجه خواهد داد و ضمن آن که ظرفیت نیروگاههای در حال ساخت یکی در نوشهر و دیگری در ساری نیز باید به گونه ای باشد تا در زمان پیک مسافر پاسخگوی زباله استان باشد.
وی همچنین از رعایت نشدن نکات ایمنی و مسائل بهداشتی در ساخت نیروگاه زباله نوشهر انتقاد کرد و گفت که اگر مشکلی که برای یکی از نیروهای انسانی در این کارگاه رخ دهد ، کدام مسئول باید پاسخگو باشد.
** فرهنگ سازی در رعایت محیط زیست در استان
استاندار مازندران گفت :‌ امروز همه مردم ، مسافران و گردشگرانی که به برای دیدن مواهب طبیعی مانند دریا ، جنگل و دیگر ظرفیتت های گردشگری این استان را به عنوان مقصد سفرشان برمی گزینند باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند و از ریختن زباله در طبعیت این استان سرسبز خودداری کنند.
اسلامی افزود :‌ همه مسئولان و متولیان امر نیز نباید اجازه دهند تا افرادی بدون رعایت مسائل زیست محیطی با ریختن زباله چهره این استان را نازیبا کنند.
استاندار مازندران توسعه پایدار را حلال مشکلات استان دانست و تاکید کرد : حل مشکلات مازندران با همکاری و همراهی مردم میسر خواهد بود.
وی توضیح داد : اعتماد به مردم یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی ایران برای سازندگی است و مردم خودشان باید برای حل معضل زباله پیشگام شوند و اجازه ندهند کسی چهره استان را با ریختن زباله نازیبا کند.
اسلامی افزود : تک تک هم استانی ها باید در قبال زیبا نگه داشتن چهره استان احساس وظیفه و مسئولیت کنند و وقتی همه در قبال ریختن زباله احساس مسئولیت کنند و تذکر دهند ، دیگر کسی به خودش اجازه نمی دهد زباله را در حاشیه خیابان ها ، جاده ها ، مراکز گردشگری و دیگر اماکن رها کند.
** پیشرفت 78 درصدی نیروگاه زباله سوز نوشهر
کارشناس مشاور طرح ملی نیروگاه زباله سوز نوشهر نیز میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود 78 درصد اعلام کرد و گفت :‌تاکنون برای این پروژه حدود 45 میلیارد تومان هزینه شده است که بیشتر آن اعتبارات دولتی بوده است .
علی قضایی بانویی افزود :‌ فاز نخست این نیروگاه که سوزاندن زباله است تا پایان سال راه اندازی می شود و تولید برق و وارد مدارشدن این انرژی در شبکه سراسری نیز در خرداد ماه سال آینده انجام خواهد گرفت .
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح را حدود 10 میلیارد تون اعلام کرد.
عملیات ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر از سال 1390 با حضور رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد و قرار بود به مدت یک سال ساخته و بهره برداری شود.
این نیروگاه ظرفیت سوزاندن حدود 200 تن زباله را در روز دارد ضمن این که با فعالیت آن می توان روزانه به میزان سه مگاوات برق تولید کرد که 2.5 مگاوات آن وارد شبکه سراسری شده و بقیه برای مصرف داخلی استفاده می شود.
شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع ) مردم چالوس ، بازدید از محل دپوی زباله و نیز دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های استاندار به غرب مازندران است .
شهرستان 134 هزار نفری نوشهر در غرب مازندران قرار دارد.
خبرنگار :‌مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد