Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس ستاد عتبات عاليات از توسعه حرمين عسکريين بعد از مراسم اربعين خبر داد و گفت: در همين ايام اربعين تفاهم‌نامه اين موضوع با توليت حرمين عسکريين امضا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، حسين پلارک امشب در بازديد از موکب حيدريه زنجان در مسير کربلا به نجف (عمود 667) و در جمع خبرنگاران با بيان اينکه امروز توفيق شد تا در بين زائران اربعين حسيني حضور پيدا کنم، اظهار کرد: امروز به اتفاق معاون اول رئيس جمهور براي بازديد از روند خدمت‌رساني به زائرين در اين مکان و مراسم حضور پيدا کرده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ستاد مرکزي اربعين در ايران بر اساس تدابير انديشيده‌شده افزايش 40 درصدي زائرين را نسبت به سال گذشته پيش‌بيني کرده بود که سال گذشته ما 2 ميليون 600 هزار زائر در هنگام برگشت ثبت کرديم.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اينکه سال گذشته تعدادي از زائرين بدون ويزا در کشور عراق حضور پيدا کرده‌ بودند، ابراز کرد: موقع برگشت تمامي زائرين مهر برگشت زدند که اين سبب دقيق شدن آمار شد.
وي با ابراز اينکه امسال ما پيش‌بيني حضور 3 ميليون زائر ايراني را کرده بوديم، گفت: از آنجايي که زائرين توجيه شده و آگاهي يافته بودند امسال بالاي 2 ميليون و 300 هزار ويزا صادر و از پنجم ماه صفر اين سفرها آغاز شد و زائرين زيارت سامرا، کاظمين و ساير اماکن مقدسه را انجام دادند و بعد به نجف و کربلا مشرف شدند.
پلارک با بيان اينکه تا ظهر امروز يعني پنجشنبه بيش از 800 هزار نفر از جمعيت بالاي 2 ميليون نفري ما به کشور بازگشتند، خاطرنشان کرد: افزايش خدمات‌دهي به زائرين امسال در بحث موکب‌ها و تغذيه پيش‌بيني شده بود.
وي با اشاره به اينکه امسال براي 100 درصد زائرين تغذيه فراهم شده بود، عنوان کرد: امسال براي 2 ميليون 500 هزار نفر در هر وعده تغذيه پيش‌بيني شده بود که تمامي زائرين ايراني حضوريافته در مراسم اربعين را پوشش مي‌داد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اينکه آمار پخت غذاي موکب‌هاي زنجان نيز دو برابر شده است، اظهار کرد: در بحث اسکان نيز ظرفيت را به دو برابر افزايش داديم که اين افزايش‌ خدمات را در مرزهاي ورودي کشور خودمان نيز پيش‌بيني کرده‌ايم چرا که از امروز ما آماده موج بازگشت زائرين هستيم.
وي با اشاره به اينکه اکنون تمرکز ما روي مرزهاي ورودي کشور خودمان است، بيان کرد: افزايش 50 درصدي ظرفيت اسکان و تغذيه در داخل مرزهاي خودمان امسال پيش‌بيني شده است چرا که در سال‌هاي گذشته ما اين نقص را داشتيم که در اين اربعين برطرف شد.
پلارک با بيان اينکه در زمان برگشت تا 24 مهرماه هر شب تا 24 ماه صفر تا 100 هزار نفر در مرز مهران، 40 هزار نفر در شلمچه و 30 هزار نفر در چذابه پذيرايي خواهيم کرد، گفت: در مسيرهاي ورودي به شهرهاي مرکز استانها نيز خدمت‌رساني انجام مي‌شود که اين آمادگي اکنون وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه تمهيداتي نيز در بحث ترافيک، تهيه اتوبوس براي انتقال زائرين، روان‌سازي مسير و خدماتي بهداشتي و درماني انديشيده شده است، عنوان کرد: اين اقدامات توسط خود مردم انجام شده و دستگاه‌هاي دولتي نيز به عنوان راهنما و هدايت‌گر حضور داشتند چرا که پذيرايي از ميليون‌ها زائر کار هيچ دستگاه دولتي نيست و اين موضوع مي‌تواند نمونه خوبي براي کار مردمي باشد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با تاکيد بر اينکه همه مردم در اين راستا همت مضاعف به خرج دادند، تصريح کرد: مردم استان زنجان نيز در اين راستا بي‌دريغ همت کرده و موکب‌هاي خوبي را در نقاط مختلف کشور عراق و مرز برپا کردند.
وي ابراز کرد: موکب حيدريه که ما از آن بازديد کرديم، يکي از بهترين و ضروري‌ترين نقاط است که استان زنجان آن را برپا کرده و تنها موکبي است که در مسير برگشت زائرين وجود دارد و زائرين از اين محل به نقاط مختلف انتقال مي‌يابند.
پلارک با اشاره به افزايش زائرين در سامرا تصريح کرد: اين موضوع قابل پيش‌بيني بود، ما سال گذشته از خيل عظيم زائران در سامرا غافل‌گير شديم اما امسال تمهيدات خوبي در بحث پذيرايي از زائرين اين مکان مقدس انديشيده شد.
وي با بيان اينکه امسال شاهد افزايش موکب‌ها در سامرا بوديم، خاطرنشان کرد: امسال به صورت يکجا تا 80 هزار زائر را در سامرا پذيرايي کرديم در حالي که سال گذشته به 35 هزار و 400 نفر رسيده بود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات بيان کرد: حضور بي‌سابقه زائرين در سامرا سبب شده بود تا شکل منطقه به کلي عوض شود و براي سال آينده نيز تا 100 هزار نفر را به صورت يکجا پيش‌بيني کرده‌ايم.
وي با بيان اينکه توسعه حرمين عسکريين در برنامه‌هاي ما قرار دارد، اعلام کرد: توافق‌نامه توسعه حرمين عسکريين در همين ايام با توليت اين حرم شريف امضا شده و بعد از مراسم اربعين عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.
پلارک گفت: با آغاز به کار هرچه سريع‌تر توسعه حرمين عسکريين سعي خواهيم کرد تا براي سال آينده بخشي از کار را انجام داده و فضاهايي را بازکنيم يعني مانند صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علي(ع) و صحن حضرت زينب(س) در حرم امام حسين(ع) اين طرح توسعه را نيز در حرمين عسکريين اجرا کنيم.
وي در خصوص همکاري‌هاي دولت ايران و عراق اظهار کرد: همان روحيه‌اي که در مسؤولان ما در بحث خدمات‌رساني به زائرين وجود دارد در مسؤولان عراقي نيز مشاهده مي‌شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اينکه مسؤولان عراقي انگيزه دو چنداني براي خدمت به زائرين دارند، عنوان کرد: بايد توجه داشت که دو کشور مقررات خاص خود را دارند اما در اين مدت مقامات عراقي به خاطر زائرين از بيشتر مقررات و قوانين خود عدول کردند.
وي افزود: به فرض مثال ما 3 هزار دستگاه کاميون مواد غذايي و امکانات آشپزخانه‌اي را وارد کرديم که با مقررات هيچ کشوري نمي‌گنجد که بدون قرنطينه و مسائل گمرکي به اين ميزان از مواد و تجهيزات مجوز عبور دهد.
پلارک بيان کرد: در لحظات آخر شخص نخست وزير عراق اين دستور را صادر کرد تا ما اين مواد را وارد عراق کنيم که اگر اين اتفاق نمي‌افتاد زائرين ما با مشکلاتي روبرو مي‌شدند.
وي با بيان اينکه گمرک ايران نيز در اين‌گونه مواقع بيشتر موانع را از پيش رو برداشته و تسهيل مي‌کند، اظهار کرد: دستگاه‌هاي امنيتي و نظامي نيز در بحث ورودي و خروج همکاري خوبي داشت که اميدواريم سال‌هاي آينده بهتر از اين شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به اينکه امسال در بحث ورود دچار مشکلاتي شديم، ابراز کرد: اين مشکلات در دقيقه 90 حل و فصل شد که اگر خواسته‌هاي ما زودتر منتقل مي‌شد شايد اين مشکلات پيش نمي‌آمد.
انتهاي پيام/ج/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک