Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در هفت ماهه نخست امسال از تعداد ۵۹۹ پرونده ورودی ۵۷۰ پرونده مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سلیمان رزاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان مرجع حکومتی یک سازمان رسیدگی و صدور حکم نسبت به تخلفات اقتصادی در بخش صنوف، واحد‌های صنعتی و همچنین تمامی واحد‌هایی است که تحت پوشش واحد‌های صنفی قرار ندارند و فعالیت صنفی انجام می‌دهند بوده و از وظایف این سازمان رسیدگی به تخلفات بهداشتی، دارویی، درمانی و تخلفات اقتصادی بخش دولتی را می‌توان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز به غیر از پرونده‌های حرفه‌ای، ممنوعه و سازمان یافته به تعزیرات حکومتی مربوط می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به عملکرد شعب استان گفت: سال گذشته تعداد ورودی پرونده‌های کالا‌های قاچاق 626 پرونده بود که از این تعداد 653 پرونده مختومه و بیش از 130 میلیارد ریال محکومیت جزای نقدی آن بوده است که از این تعداد رسیدگی به 57 فقره باقیمانده است.

رزاقی بیان کرد: در بخش کالا و خدمات تعداد پرونده‌های ورودی چهار هزار و 599 فقره بوده که از این تعداد چهار هزار و 598 فقره مختومه شده و حدود 31 میلیارد ریال میزان محکومیت آن بوده است، همچنین در بخش بهداشت و دارو یک هزار و 492 پرونده وارد شده که یک هزار و 491 فقره مختومه و 530 میلیلون تومان جزای نقدی این پرونده‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد پرونده‌های ورودی در شعب استان 6 هزار و 717 فقره بوده که 6 هزار و 742 فقره آن مختومه شده و از این تعداد 71 فقره یاقی مانده و جمع میزان محکومیت این پرونده‌ها هم 167 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در هفت ماهه نخست امسال عملکرد شعب در بخش قاچاق به این صورت بوده که از تعداد 599 پرونده ورودی 570 پرونده مختومه شده و 80 میلیارد ریال محکومیت جزای نقدی آن بوده است.

رزاقی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که در این بخش تعداد پرونده‌های قاچاق نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما ارزش مالی آن 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش کالا و خدمات ورودی پرونده‌ها دو هزار و 551 فقره بوده که دو هزار و 545 فقره آن مختومه شده و حدود 16 میلیارد ریال میزان محکومیت جزای نقدی آن بوده است و همچنین گفتنی است که علی‌رغم اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق افزایش یافته اما در این بخش در حدود 200 فقره کاهش داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی عنوان کرد: در بخش بهداشتی و درمانی هم 880 پرونده ورودی داشته‌ایم که 879 فقره آن مختومه شده و 885 میلیون ریال محکومیت جزای نقدی آن بوده است.

رزاقی با اشاره به پرونده‌های اجرای احکام گفت: سال گذشته در بخش کالا و ارز 497 فقره ورودی داشتیم که 501 پرونده با مجموعه پرونده‌های از قبل مانده مختومه شده‌اند و 106 میلیارد ریال محکومیت نقدی آن بوده که 57 میلیارد ریال آن وصول شده است و باقی وصول نشده‌ها به سبب تحمل حبس برخی مجرمان بوده و برخی هم در مرحله فروش وثایق تودیعی هستند.

وی ادامه داد: در بخش کالا و خدمات تعداد پرونده‌های ورودی چهار هزار و 145 فقره بوده که چهار هزار و 164 فقره مختومه شده و محکومیت ورودی به اجرای احکام 9 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ بیش از 6 میلیارد ریال وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی عنوان کرد: در بخش بهداشتی و دارویی یک هزار و 269 پرونده ورودی داشتیم که تمام آن‌ها مختومه شده و دو میلیارد و 500 میلیون ریال محکومیت نقدی آن بوده که دو میلیارد و 300 میلیون تومان آن وصول شده است.

رزاقی خاطرنشان کرد: در مجموع پنج هزار و 911 پرونده وارد شده که از این تعداد پنج هزار و 934 فقره مختومه شده و 11 میلیارد ریال جزای نقدی ورودی داشتیم که از این مبلغ 6 میلیارد ریال وصول شده است.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه نخست امسال در بخش قاچاق تعداد پرونده‌های ورودی 465 فقره بوده که 416 فقره مختومه شده و میزان محکومیت وارده 77 میلیارد ریال بوده و 89 میلیارد ریال آن وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: در بخش کالا و خدمات دو هزار و 306 پرونده ورودی داشتیم که دو هزار و 303 فقره آن مختومه شده و از 11 میلیارد محکومیت وارده 4 میلیارد ریال آن وصول شده است.

رزاقی ادامه داد: در بخش بهداشت و دارو 705 پرونده ورودی داشتیم که 702 پرونده مختومه شده و از یک میلیارد ریال محکومیت وارده 681 میلیون ریال وصول شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه کالا و خدمات بهداشتی بیشترین واحد‌هایی که تخلف داشتند به ترتیب صنف نانوایی، خوار و بار فروشی و سپس پوشاک فروشان بوده‌اند که این صنوف هم در سال گذشته و هم امسال بالاترین تخلف را داشته‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در هفت ماهه نخست امسال 37 نفر زندانی تحمل حبس داشتیم که از این تعداد 30 نفر محکوم و هفت نفر تحت قرار هستند.

رزاقی خاطرنشان کرد: مجموع ضبط کالا 346 فقره بوده، همچنین 6 واحد دندان‌سازی غیرمجاز و یک آزمایشگاه تشخیص طبی به سبب عدم حضور مسئول فنی پلمب شده است.

وی اضافه کرد: یک مورد تخلف ارزی وجود داشته که یک شرکت دولتی از یکی از بانک‌های استان در راستای وارد کردن کالا، ارز دریافت کرده اما متاسفانه کالایی وارد نکرده که در این رابطه 56 هزار و 375 یورو محکومیت این شرکت به بانک بوده و همچنین کارت بازرگانی آن هم به مدت 6 ماه تعلیق شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: محکومیت یک شرکت آسانسوری را به‌سبب گران‌فروشی و تخلف داشتیم که برای گران فروشی دو میلیارد ریال در حق دولت و برای تقلب دو میلیارد و 160 میلیون ریال در حق شاکی و دو میلیارد و 280 میلیون ریال در حق دولت پرداخت کرده است.

رزاقی بیان کرد: در راستای پرونده‌های قاچاق کالا در ساوه یک قاچاقچی به اتهام یک هزار و 836 گونی موبایل به پرداخت بیش از سه میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده و همچنین خودرو حمل این کالا‌ها به نفع دولت ضبط شده است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه نخست امسال 71 اکیپ گشت با مراجع نظارتی استان انجام شده که 39 مورد بازرسی و 109 مورد پرونده تشکیل شده است همچنین در سال گذشته از 298 اکیپ گشت 941 بازرسی انجام شده که از این تعداد بازرسی 242 پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند

منصور انصاری گفت:  شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوییل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان همچنین پیرامون پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، عنوان کرد: شعبه رسیدگی کننده علاوه‌بر ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به جاسازی سوخت در ۱۶ گالن و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط گالن‌های حمل سوخت و سوخت، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل