Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- در سفر سه روزه مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی به اندونزی قراردادهای همکاری های تجاری میان دو کشور به ارزش دو میلیارد دلار امضا شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از جاکارتا پست، این قراردادها پیش از اجلاس مشترک فعالان عرصه تجارت میان دو کشور به امضا رسید.
مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه هفته جاری برای گفت وگو با مقام های اندونزی و گسترش روابط دوجانبه اقتصادی- سیاسی وارد جاکارتا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش دولت های اندونزی و کره جنوبی قرارداد همکاری در بخش حمل و نقل امضا کردند و بخش خصوصی دو کشور نیز پنج قرارداد به ارزش 1.9 میلیارد دلار برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی جاکارتا امضا کردند.
قرارداد دیگری نیز برای همکاری در برنامه مسکن ارزان قیمت اندونزی به ارزش 230 میلیون دلار میان مسئولان دو کشور به امضا رسید.
رئیس جمهوری کره جنوبی سفر منطقه ای خود به سه کشور حوزه جنوب شرق آسیا شامل اندونزی، ویتنام و فیلیپین را با هدف توسعه روابط دوجانبه و حضور در دو اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا -پاسفیک اپک و سران اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن آغاز کرد.
به گزارش ایرنا؛ مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی در یک تور هشت روزه پس از دیدار از اندونزی در روز دهم نوامبر (19 آبان) به ویتنام سفر می کند تا در نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک شرکت کند.
در دیدار مون جائه این با رئیس جمهوری اندونزی بیش از 350 مقام رسمی و تجاری از دو طرف حضور داشتند.
رئیس جمهوری کره جنوبی پس از ویتنام نیز قرار است با حضور در فیلیپین در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به علاوه سه و همچنین نشست شرق آسیا (EAS) که از روز 13 تا 14 نوامبر (22 و 23 آبان) ادامه دارد حضور یابد.
مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی که از ماه مه قدرت را در اختیار گرفته تاکنون پنج سفر خارجی داشته است.
سفر وی به جنوب شرق آسیا پس از اظهارات اخیر او در مورد متعادل سازی دیپلماسی از طریق تقویت پیمان ها با سایر کشور و گسترش جبهه خارجی فراتر از قدرت های جهانی سنتی از جمله آمریکا، چین، ژاپن و روسیه، به منظور حل مسائل شبه جزیره کره انجام می شود.
مون جائه این همچنین قرار است با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین که اکنون وارد دومین دوره پنج ساله خود شده است، نیز پیرامون مسائلی از جمله پیشرفت سلاح های کره شمالی، توافق جدید عادی سازی روابط پس از تصمیم کره جنوبی مبنی بر نصب یک سپر دفاع موشکی توسط آمریکا به منظور یک عامل بازداردنده دیدار و گفت وگو کنند.
وی در اوایل به قدرت رسیدن در ماه مه سال جاری تاکنون دو بار با رئیس جمهوری چین دیدار کرده بود.
رئیس جمهوری کره جنوبی در فیلیپین ضمن گفت وگو در خصوص آینده روابط با آ.سه.آن، همچنین با لی کگیانگ نخست وزیر چین نیز دیدار می کند.
مون و دونالد ترامپ روز سه شنبه هفته جاری در خصوص توسعه خرید سلاح های نظامی آمریکا و بکارگیری استراتژیک آنها در شبه جزیره کره توافق کردند.
توسعه همکاری های نظامی، اقتصادی و مسائل مرتبط با کره شمالی سه موضوع اصلی سفر مون جائه این به جنوب شرق آسیا عنوان شده است.
آساق**241**1599**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری دراین سازمان به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

ارسلان مالکی گفت: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه با ظرفیت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.
وی اعلام کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.
اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد