Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@21:32:26 GMT

تحریف تاریخ اسلام توسط روحانیون خطرناک‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۱۱۳۱

تحریف تاریخ اسلام توسط روحانیون خطرناک‌تر است

ما باید راه سعادت و نجات را از تاریخ اسلام و قرآن بگیریم که قرآن بسیاری از مواردش تاریخی است و بسته به نوع نگاه است، اما شاهد هستیم برخی سیاسیون ما برای توجیه کار‌های خود قرآن و امامان را هزینه می‌کنند و مصادره به مطلوب می‌کنند.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، تحریف تاریخ اسلام متاسفانه در سال‌های اخیر از سوی برخی مسئولان برای توجیه سیاست‌ها به کار گرفته می‌شود که می‌تواند منجر به ضربه دیدن اعتماد مردم به ارزش‌ها و وقایع دینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسئولان بلند پایه کشور برای توجبه مذاکرات هسته‌ای در سال 93 عاشورا را درس مذاکره خواند و مدعی شد امام حسین قبل از شروع جنگ با سپاهیان یزید، به مذاکره با عمر سعد پرداخت سخنانی که کم تر از یک سال با واکنش رهبر انقلاب مواجه شد و نیمه مهر در جمع فرماندهان نیروی دریایی بیان کردند:

« وقتی صحبت مذاکره میشود، میگویند آقا شما چرا با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفت میکنید؟ خب امیرالمؤمنین هم مذاکره کرد با فلان‌کس، امام حسین هم مذاکره [کرد]. خب این‌ها نشان‌دهنده‌ی سهل‌اندیشی است، نشان‌دهنده‌ی نرسیدن به عمق مسئله است. این‌جور نمیشود مسائل کشور را تحلیل کرد؛ با این نگاه عامیانه و ساده‌اندیشانه نمیشود به مصالح کشور رسید. اوّلاً امیرالمؤمنین که با زبیر یا امام حسین که با ابن‌سعد حرف میزند، او را نصیحت میکند؛ بحث مذاکره‌ی به معنای امروزی نیست؛ مذاکره‌ی امروزی یعنی معامله، یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر. امیرالمؤمنین با زبیر معامله میکرد که یک چیزی بده، یک چیزی بگیر؟ امام حسین با ابن‌سعد معامله میکرد که یک چیزی بده یا یک چیزی بگیر؟ [هدف]این بود؟»

محمد حسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام در مورد این خطر گفت: تاریخ اسلام و آیات قرآنی برای هدایت انسان‌ها راهگشاست و شرایطی ممکن است پیش بیاید مثل آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است. ما باید راه سعادت و نجات را از تاریخ اسلام و قرآن بگیریم که قرآن بسیاری از مواردش تاریخی است و بسته به نوع نگاه است، اما شاهد هستیم برخی سیاسیون ما برای توجیه کار‌های خود قرآن و امامان را هزینه می‌کنند و مصادره به مطلوب می‌کنند یعنی بر اساس آنچه اتفاق افتاده قضاوت نمی‌کند بلکه سعی می‌کنند اعمال خود را با برداشت غلط از تاریخ اسلام و آیات قرآن توجیه کنند این خطر بزرگی است.

وی ادامه داد: قرآن و روایت‌های تاریخی آن و همچنین تاریخ ائمه برای ما راهگشاست و سراسر تجربه است و باید از آن‌ها برای دوری از انحراف استفاده کنیم نه اینکه همه آن‌ها را به پای اقدامات اشتباه خود بریزم. این تحریف وقتی از سویی مسئولینی که در لباس روحانیت هستند اتفاق می‌افتد خطرناک‌تر هم می شود چرا که مردم معارف دینی خود را از این افراد می‌گیرند و تحریف این‌ها می‌تواند در جامعه بسیار اثر گذار باشد.

منبع:فردا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سریال «حشاشین» که با رویکرد سیاسی مغرضانه و تحریف جهان اسلام ساخته شده، گفت: طبیعتاً کشورِ ما که دارای تاریخ غنی و مفاخر جهانی است، مورد طمع کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد. کشور‌هایی که چنین سرمایه‌های تاریخی ندارند، مورد طمع قرار نمی‌گیرند. البته توجه کشور‌های مختلف به مفاخر ما اتفاق مثبتی است؛ چراکه منجر به شناساندن آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند درباره مصادره کردن مفاخر ایرانی از سوی کشور‌های مختلف گفت: مصادره کردن مفاخر ما نامطلوب است، که بخشی از آن از مجاری رسمی پیگیری می‌شود و گاهی شناساندن آنها نیازمند تلاش‌های فرهنگی است. سال گذشته اتفاقات خوبی برای حکیم نظامی شکل گرفت، تا مشخص شود این حکیم به زبان فارسی شعر سروده است. اما آنقدر تعداد مشاهیرمان زیاد است، که باید کار گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت گیرد. تمام این فعالیت‌ها هم به عهده یک معاونت یا وزارتخانه نیست. از طرفی، توجه مردم به چنین مفاخری می‌تواند منجر شود مردم قدرشان را بیشتر بدانند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!