Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- 30 درصد مناصب مدیریتی اصفهان در اختیار زنان قرار می گیرد، اصفهان هنوز نیروگاه خورشیدی ندارد، تلاش برای افزایش نشاط مردم اصفهان و 69 هزار زائر اصفهانی اربعین به عراق رفتند؛ از مهمترین مطالب روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه است.

روزنامه اصفهان زیبا در مطلبی با عنوان 30درصد مناصب مدیریتی اصفهان در اختیار زنان قرار می‌گیرد به نقل از معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نوشت: استاندار کنونی، یکی از مدیران موفق و بسیار توانمند در حوزه‌های مختلف اجتماعی است و امید داریم که تغییر و تحولات خوبی در عرصه زنان در اصفهان و سایر حوزه‌های اجتماعی و در عرصه‌های اشتغال، اقتصاد و محیط‌ زیست در اصفهان صورت بگیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه ابتکار با بیان اینکه 30درصد مناصب مدیریتی در طول دوره دولت دوازدهم باید در اختیار زنان قرار بگیرد، تصریح کرد: این مسئله دو برش ملی و محلی دارد.
وی افزود: به همه استاندارها نیز اعلام شده است که در تمامی استان‌هایشان، 30درصد مناصب مدیریتی را در اختیار زنان قرار دهند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان سرمایه گذاری سوئیسی ها در اصفهان به نقل از شهردار اصفهان نوشت: حضور هیئت سوئیسی در اصفهان می تواند زمینه ساز تعامل این کشور با اصفهان در آینده نزدیک باشد.
قدرت اله نوروزی گفت: اصفهان شهری صنعتی و فرهنگی است که دانشگاه های بزرگی در آن وجود دارد و زمینه فعالیت اقتصادی در آن زیاد است. همچنین این شهر اولین شهر گردشگری کشور ایران تلقی می شود.
نوروزی با بیان اینکه سوئیس کشوری صلح طلب بوده و رابطه ای دوستانه با کشورهای دیگر داشته است، ادامه داد: در دورانی که کشور ایران تحریم بود، ‌ما از کشور سوئیس و روابط حسنه آن با ایران استفاده کردیم که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه کشور سوئیس در زمینه های بانکی و آموزشی کشوری پیشرفته است، تصریح کرد: تلاش می کنیم با شرکت های سوئیسی ارتباط گرفته و در زمینه های مختلف مثل حوزه حمل و نقل و به خصوص مترو و تراموا همکاری داشته باشیم و از ظرفیت شرکت های سوئیسی استفاده کنیم.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی با عنوان اصفهان هنوز نیروگاه خورشیدی ندارد به نقل از مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نوشت:دراقلیم اصفهان و با شرایط تابش خورشید، انرژی خورشیدی بهترین گزینه است .
سارا صالحی با بیان اینکه هم اینک در شبکه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان، با وجود فعال بودن 28 سرمایه‌گذار احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیتی بالغ بر 55 مگاوات، هنوز نیروگاهی که به بهره‌برداری رسیده و متصل به شبکه باشد، نداریم، گفت: تنها یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، در حال بهره‌برداری بوده و به پست فوق توزیع جرقویه متصل است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان اختلاف منابع طبیعی و اوقاف بر سر زمین به نقل از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نوشت: میزان زمین‌های مورد اختلاف اداره کل اوقاف و منابع طبیعی استان اصفهان، ۱۲ هزار هکتار است.
محمدحسین شاملی با بیان اینکه اختلافات حقوقی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بر سر اراضی موقوفه وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه سازمان منابع طبیعی و سازمان اوقاف، تعیین تکلیف عرصه‌های وقفی در استان اصفهان صورت گرفت، و بر اساس این تفاهمنامه، تصرفاتی که قبل از امسال صورت گرفته بود، احیا شد و آنچه احیا نشده بود، به عنوان عرصه ملی باقی ماند.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی با عنوان راه اندازی نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در اصفهان به نقل از رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نوشت: اولین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم استان اصفهان در جوار حرم مطهر امامزادگان هفده تن(ع) گلپایگان راه اندازی می شود.
یحیی قاسمی اظهار داشت: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم و همچنین در جهت اجرای سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد ترویج فرهنگ قرآن کریم اولین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم استان اصفهان در جوار حرم مطهر امامزادگان هفده تن(ع) گلپایگان راه اندازی می شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان افزایش سهم ترکیه در بازار فرش اصفهان به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با اظهار تأسف از وضعیت موجود نوشت: فرش های ترکیه ای بازار فرش کشور را قبضه کرده اند و در اصفهان که مهدتولید فرش در دنیا به شمار می رود نیز شاهد فروش پررونق فرش های خارجی هستیم.
محمود داعی اذعان داشت: فرش های تولید کشور ترکیه قیمت خیلی ارزانی هم ندارند اما به دلیل تنوع بالایی که دارند مورد استقبال مردم قرارگرفته اند.
وی ادامه داد: مشاهده روزافزون تعطیلی فروشگاه های فرش دستباف برای فعالان این صنعت بسیار دردناک است و این حجم از مورد ظلم واقع شدن برای این هنر – صنعت قابل قبول نیست.
روزنامه نسل فردا هم در مطلبی با عنوان 69 هزار زائر اصفهانی اربعین به عراق رفتند به نقل از رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان نوشت:از ابتدای ماه صفر تا 14 آبان امسال 69 هزار و 141 زائر استان اصفهان از طریق 2 هزار و 109 دستگاه اتوبوس به مرزهای عراق عازم شدند.
محمد علی صلواتی پیش بینی کرد تا چند روز آینده حدود هشت هزار نفر دیگر با ناوگان مسافربری از استان اصفهان به نرزهای عراق اعزام شوند .
وی افزود: سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از طریق ناوگان اتوبوسرانی جاده ای استان اصفهان به سمت مرزهای عراق برای اربعین حسینی جابجا شدند.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی با عنوان نزاع در استان اصفهان فروکش کرد به نقل از مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان نوشت:مراجعات نزاع در سال جاری در اصفهان با کاهش ۵.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بود که این امر بیانگر فروکش کردن حدودی نزاع است.
علی سلیمانی‌پور با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۷۵۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مراجعات نزاع سال گذشته ۵.۵ درصد کاهش داشته است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روزنامه امروز خراسان جنوبی را مشاهده کنید.

رصد فرآیند پرداخت وام در استان در روزنامه آوای خراسان جنوبی عنوان تیتر روزنامه‌ای است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های قم چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • صفحه اول روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ - چهارشنبه ۵ اردیبهشت