Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایلنا، اینکه کاراته ای ها در المپیک پیش رو اولین تجربه حضور در معتبر ترین و البته دشوار ترین میدان ورزشی دنیا را بدست می‌آورند شاید برای اهالی این رشته و علاقه‌مندان به آن بسیار لذت بخش باشد اما اگر بخواهیم با واقعیت المپیک این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم شاید مسائلی قابل طرح باشد که حس ترس و نگرانی را نیز در دل خانواده بزرگ این رشته بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون اغراق همانطور که فدراسیون جهانی اخیرا اعلام کرد ایران  یکی از کشورهای توسعه یافته کاراته دنیا است و به شایستگی بر رتبه دوم ایستاده است اما آیا با توجه به سرمایه گذاری کشورهای تعقیب کننده می توان این برتری را تا زمان برگزاری المپیک 2020 نیز حفظ کرد؟! آیا کاراته کارانی که امروز برای تیم کشورمان با شایستگی در میادین مختلف به کسب مدال می پردازند با توجه به سن و سال نسبتا بالایی که دارند می توانند با انرژی مشابه در تاتامی المپیک نیز با حریفان روبرو بشوند؟! به هر صورت رشته ای که خود را برای اولین حضور در المپیک آماده می‌کند نباید با چشم های بسته حرکت کرده و یا در باد پیروزی های امروز به خواب برود که اگر اینگونه شود قطعا فردایی تاریک همراه با حسرت را تجربه خواهد کرد.

خوشبختانه بعد از ورود مجدد صادق فرجی به عنوان رئیس فدراسیون شاهد برنامه ریزی بلند مدت تر و ایجاد نظم و انظباط در بخش های بیشتری از فدراسیون بوده ایم اما با این حال با توجه شناختی که از رئیس با تدبیرو آینده نگر کاراته داریم شاید توقع گرفتن تصمیمات تاثیرگذارتری نیز از وی وجود داشته باشد.

نتایجی که اخیرا در اسپانیا رقم خورد جدا از صعود دو پله ای در مجموع زنگ خطری نسبتا بلند را به صدا در آورد که حال باید دید مسئولان این رشته و علی الخصوص رئیس کاراته قصد توجه به آن را دارند یا نه!!

بدون تعارف نتیجه ای که در اسپانیا رقم خورد نه تنها برای کاراته ایران فخرآور نبود بلکه نشان داد برنامه های تیم های ملی جای بازنگری دارد.

اینکه سرمربی بزرگسالان که اتفاقا نتایج خوبی در چند سال اخیر گرفته مسئولیت تیم امیدها را نیز بر عهده داشته باشد شاید تصمیمی است که بتوان در مورد آن بحث کرد. واقعا آیا در کاراته ایران تنها چند نام برای تصدی تیم های ملی وجود دارد؟!

با بررسی نه چندان ریز بینانه هم می توان به این نکته رسید که متاسفانه شاید نیم بیشتری از مربیان کاربلد کاراته ایران امروز بیرون از گود هستند و در واقع هیچ استفاده ای از تجربه و علم آنها نمی شود.!

 در شرایطی که کاراته کشورمان در پی تدارک مناسب برای حضور در المپیک است این امر منطقی است؟! واقعا چرا کاراته را از حضور مربیانی همچون علیرضا سلیمانی، غلامرضا دباغیان، مازیار فرید خمامی و بسیاری از بزرگان دیگر محروم کنیم؟!

گرچه تقریبا تمام اهالی کاراته به خوبی می‌دانند که بخش عمده تصمیم گیری های فنی در قسمت های مختلف بصورت انحصاری در اختیار یک نفر است اما به هر صورت از رئیس باتدبیر کاراته که پیش تر هم نشان داده عملکردی فراجناحی دارد انتظار می‌رود با ورد اجازه ضرر کردن این رشته بزرگ را ندهد.

وقتی شرایط ، نتایج فعلی و انتظار از آینده را کنار هم بگذاریم به یک نتیجه می‌رسیم و آن اینکه  معقول ترین کار در مورد مسائل فنی خرد جمعی است. مسئله ای که به واقع در امروز این رشته دیده نمی‌شود. تشکیل کمیته فنی قوی با حضور اساتید متخصص در بخش کاراته کنترلی در کنار بازنگری سیستم سازمان تیم های ملی و قرار گرفتن فردی قوی ، با تجربه و قابل اعتماد در راس این سازمان قطعا بهترین راه برای جلوگیری از بروز مشکلات آینده خواهد بود.

فرجی در دوره قبلی ریاست خود به خوبی نشان داد که میانه خوبی با جناح بازی و تیم بازی ندارد و در این دوره نیز از وی  انتظار می رود عملکرد درخشان خود را در آینده نیز تکرار کند.

اینکه برخی مسئولین اجرایی فدراسیون به دنبال حضور در تمام بخش ها باشند به هیچ وجه قابل قبول نیست و می توان نارضایتی جامعه کاراته را به صورت زیر پوستی در این مورد حس کرد.

وقتی اساتیدی همچون آرین خو، استاد ناظریان و یا دیگر اساتید کاراته هستند باید فضا را برای جولان  برخی که اغلب تصمیم گیری هایشان بر پایه ضرر و زیان شخصی است آمده کرد؟!

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که مطالب و موضوعات مذکور تنها به بهانه تلنگر فکری از سوی نگارنده مطرح شده و هدف از نگارش این مطلب به هیچ وجه زیر سوال بردن جایگاه مناسب امروز کاراته کشورمان نیست.

امروز کاراته ایران با حضور مدیریت خوب فرجی در کنار نیروهایی مانند مسعود رهنما و استاد ناظریان می تواند بهترین دوران خود را تجربه کند و واقعا حیف است که با بد سلیقه ای به این مثلث ایده آل نگاه نکرد. هر چند ممکن است برخی به دنبال تفرقه اندازی در این میان باشند تا دست شان از منافع کاراته برای خودشان کوتاه نشود. اگر به دنبال فردایی درخشان هستیم باید امروز را دریابیم.

سید ایمان میری

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد در هر یک از دستگاه‌های اجرای استان بخش مدیریت بحران ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت _در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان وقوع بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به تخلیه به‌موقع روستای نوده شهرستان زیرکوه و انتقال اهالی به دلیل شکسته شدن سد، افزود: با توجه به اینکه خسارت وارده از سیل به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه زیاد است، باید با تشکیل تیم‌های تخصصی و بررسی‌های لازم در این خصوص، میزان خسارات وارده مشخص شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به احتمال بارش باران در روزهای آینده، لازم است با هدف جلوگیری از بحران، نسبت به تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند، اقدام شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به راه‌های عشایری تأکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: با توجه به خسارت‌های وارده به قنوات شهرستان زیرکوه باید آب مورد نیاز مردم از طریق لوله‌کشی از مادر چاه‌ها تأمین شود.

وی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص پیدا نکرده است.

نیاز به تداوم کمک‌رسانی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مناطق تحت تأثیر سیل

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه هم در این جلسه گفت: در شروع کار همه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری شهرستان، نیاز است تا زمان اعلام وضعیت سفید همه دستگاه‌ها پای کار باشند و امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشد.

فرماندار شهرستان زیرکوه افزود: ارتش با تجهیزات به کمک مردم آمد و ماشین‌آلات راهداری هم در شهرستان زیرکوه مستقر هستند.

وی متذکر شد: با توجه به حجم خسارت‌های وارده به دو حوزه راه و کشاورزی، بیشترین نیاز تأمین تجهیزات برای بازسازی هم مربوط به همین دو حوزه است.

غیرتی با اشاره به وجود چند بند خاکی خطرساز در شهرستان گفت: انتظار می‌رود برای ترمیم این بندهای خاکی اقدام فوری انجام شود تا در بارندگی‌های بعدی روستاهای پایین دست دچار مشکل نشوند.

وی تأکید کرد: با عزیمت تیم ارزیابی مشترک آب منطقه‌ای و منابع طبیعی به شهرستان، وضعیت بندهای خاکی بررسیو نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شود.

کد خبر 748737

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان