Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست نهایی و جمع بندی نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور با حضور وزرای راه و بهداشت و فرمانده ناجا تدوین و برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دومین نشست کمیته ویژه نقشه راه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به منظور بررسی دستور معاون‌اول رئیس‌جمهوری در خصوص تهیه نقشه‌راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، معاونان وزرای راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و صنعت معدن و تجارت و نمایندگان ارگان‌های مرتبط همچون بیمه مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی درباره جزئیات این جلسه گفت: نشست جمع بندی نهایی کمیته ویژه نقشه راه کمیسیون ایمنی راه های کشور به منظور بررسی دستور معاون اول رئیس جمهوری در خصوص تهیه نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور با حضور نمایندگانی از تمامی دستگاه‌های ذی ربط کارشناسی و بررسی شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هفته آینده نتایج نشست و نسخه نهایی نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور برای معاون‌اول رئیس‌جمهوری ارسال خواهد شد تا وی جلسه‌ای در این‌باره تشکیل بدهد و در مورد نقشه راه بهبود ضوع ایمنی راه‌های کشور اتخاذ تصمیم کند.

همزمان با تدوین نقشه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، بحث راهبرد افزایش ایمنی و رئوس برنامه عملیاتی ملی ایمنی راه‌های کشور و کلیت آن در هفته گذشته در نود و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد تأیید اعضا قرار گرفت و تصویب و مقرر شد تا فاز ۲ برنامه شامل جدول زمان‌بندی و برنامه‌های تفصیلی اجرایی در مدت ۲ هفته، نهایی و ارایه شود که در واقع این دو مکمل همدیگر هستند.

شایان ذکر است نسخه نهایی نقشه راه با هماهنگی و ارایه نظرات نمایندگان سازمان‌های مرتبط و عنوان شده تدوین شده است. سند فوق بعد از نهایی شدن و ارایه در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به منظور بهره‌برداری عموم شهروندان در پرتال وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در نشست فوق، مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، صفارزاده مسئول بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات، افندی‌زاده قائم‌مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، افشانی معاون عمرانی وزارت کشور، مدیران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نماینده بیمه مرکزی حضور به هم رساندند.

متن دستور جهانگیری به وزرای مربوطه

بر اساس این گزارش اسحاق جهانگیری پس از مطالعه گزارش دفتر هیئت دولت در خصوص «ارزیابی ایمنی جاده ای ایران» در پی‌نوشتی که آن را شهریورماه سال جاری منتشر کرد، خطاب به وزرای کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: 

«جنابان آقایان دکتر آخوندی، دکتر شریعتمداری، دکتر رحمانی فضلی، دکتر نوبخت، دکتر هاشمی و سردار اشتری

با سلام، وضع ایمنی جاده‌ها و حوادث رانندگی و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن، به یک مسأله بسیار مهم تبدیل شده است. علیرغم تلاش های انجام گرفته و کاهش تعداد افراد فوت شده، باید یک اقدام اساسی انجام داد و نقشه راه را برای بهبود اوضاع در بازه زمانی مشخص تهیه کرد. ضمن بررسی، پیشنهاد لازم را ظرف دو ماه تهیه و گزارش نمایید.»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان

 رحمتی در خصوص بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان گفت: این موضوع باید توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شود.

وی افزود: عملیات ترمیم روکش آسفالت آزادراه زنجان –تبریز به طول ۲۱۰ کیلومتر شروع شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رحمتی گفت: در این مسیر دو محور مهم وجود دارد که محور اول به طول ۵۳ کیلومتر بسیار اساسی بوده و قرار است کل آسفالت این محور تعویض شود ۱۶۰ کیلومتر دیگر هم نوسازی و بهسازی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع در این جاده ۲۱۰ کیلومتر باید تامین منابع شود و در اختیار مجموعه راهداری قرار گیرد که مصوب شد ادامه داد: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به طول ۲۱۰ کیلومتر از محل منابع در اختیار سازمان مذکور با فوریت با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که ۴۰۰ میلیارد تومان از محل قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی و۷۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین می‌شود.

وی افزود: آزادراه پیامبر اعظم (ص) یا همان آزادراه تبریز- زنجان یکی از موضوعات مهمی بود که در سفر روز جمعه وزیر راه و شهرسازی به استان مطرح شد چراکه همه مردم نسبت به وضعیت این مسیر معترض هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....