Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه محبت و دلدادگی به امام حسین(ع) هیچ‌گاه در نزد مردم از بین نرفته و محو نمی‌شود گفت: در راهپیمایی اربعین باید با وحدت، محبت و عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس قم پیاده‌روی اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این روز اهداف امام حسین(ع) که احیای دین جدش رسول گرامی اسلام(ص) و گسترش امربه‌ معروف و نهی از منکر در جامعه بود تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نور امام حسین(ع) هیچ‌گاه خاموش شدنی نیست گفت: با وجود آن که از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) 14 قرن می‌گذرد اما هر روز بر شعاع این نور افزوده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه محبت و دلدادگی به امام حسین(ع) هیچ‌گاه در نزد مردم از بین نرفته و محو نمی‌شود، تصریح کرد: یزید به خیال خام خود این‌گونه تصور می‌کرد که با شهادت امام حسین(ع) راه و منش ائمه(ع) از بین خواهد رفت اما این‌گونه نشد و با گذشت قرن‌ها از شهادت آن حضرت هر روز بر ارادتمندان ایشان افزوده می‌شود.

حسینی اراکی یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت حرم امام حسین(ع) در اربعین دانست و گفت: جابر نخستین کسی بود که به زیارت امام حسین(ع) در این روز رفت و حماسه اربعین یک حماسه باشکوه است.

وی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام گفت: آن حضرت از امام حسین(ع) به‌عنوان زینت آسمان‌ها و زمین یاد کرده و این امام همام را به‌عنوان کشتی نجات معرفی کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) امام حسین(ع) را امام خیر، برکت و عزت و فخر معرفی کرده‌اند و می‌فرمایند که راه دستیابی به عزت متصل شدن به امام حسین(ع) است.

حسینی اراکی ابراز کرد: در این راهپیمایی مردم به دنبال مادیات نیستند و تنها دلیل اقدام به این عمل را عشق و ارادت به امام حسین(ع) بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی اربعین شاهد همبستگی شیعیان از اقصی نقاط جهان هستیم از این‌رو باید با حفظ وحدت، محبت و عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) حفظ کنیم.

انتهای پیام/

R7854/P1357/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)