Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره - ایرنا - حضورتیم های فوتبال مصر و نیجریه از قاره آفریقا در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، تاکنون با صعود این تیم ها قطعی شده است و سرنوشت سه تیم دیگر نماینده این قاره نیز به زودی مشخص می شود.

به گزارش روز جعه ایرنا، این در حالیست که این روزها نمایندگان پنج قاره جهان در جام جهانی فوتبال 2018 که از 24 خرداد تا 24 تیر 1397با رقابت 32 تیم در روسیه برگزار می‌شود، کم کم مشخص می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاره آفریقا با پنج گروه، پنج سهمیه برای این جام جهانی دارد و در نتیجه رقابت 54 کشور این قاره بسیار سخت بود، به ویژه اینکه مدعیان قدرتمندی در این قاره مانند نیجریه وجود دارد که سابقه پنج دور حضور در جام جهانی را دارند.
تا کنون تیم های ملی فوتبال نیجریه و مصر به صورت قطعی به جام جهانی روسیه راه یافته اند، اما هنوز سه نماینده دیگر این قاره مشخص نشده و این نشان دهنده رقابت نزدیک تیم های فوتبال در این قاره است.
این روزها به نظر می رسد تیم های ملی تونس، مغرب و سنگال بیشترین شانس را برای صعود داشته باشند و البته تیم الجزایر با کمال ناباوری مردم این کشور، از دور رقابت ها حذف شده و به جام جهانی روسیه راه نیافته است.
تیم های ملی کشورهای آفریقایی در پنج گروه با هم به رقابت می پردازند و تیم اول هر گروه به جام جهانی راه می یابد و اکنون دور ششم این رقابت ها در شرف برگزاری است.

گروه 1، شامل چهار تیم تونس، جمهوری دمکراتیک کنگو، گینه و لیبی است.
ر حال حاضر تونس با 13 امتیاز در صدر جدول و کنگو با 10 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. تونس در این گروه شانس زیادی برای صعود دارد و احتمال اینکه پس از 90 دقیقه بازی و 12 سال غیبت از مسابقات جام جهانی، بتواند به آن راه یابد، زیاد است. تونس در این دور از مسابقات در خاک خود به مصاف تیم لیبی می رود و تنها یک امتیاز برای صعود نیاز دارد .لیبی پیش از این با شکست های پیاپی از دور این مسابقات خارج شده است. تیم های تونس و لیبی روز شنبه به مصاف هم می روند.

گروه 2، شامل چهار تیم نیجریه، زامبیا، کامرون و الجزایر است که نیجریه با امتیاز 13 و فاصله زیاد از رقبای دیگر و البته بدون باخت در این دوره از مسابقات، به جام جهانی راه یافته است. تیم نیجریه تجربه پنج دور راهیابی به جام جهانی را دارد و از سال 1994تاکنون جز یک دوره (جام جهانی 2006) پیوسته به جام جهانی راه یافته و این بار برای ششمین بار در این گروه به جام جهانی راه یافته است و مسابقه آخر این تیم در این دوره بیشتر جنبه کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در این رقابت ها را دارد.
نیجریه امروز جمعه در شهر «قسنطینه» با بهترین بازیکنان خود، مهمان الجزایر خواهد بود .مقام های الجزایری پس از شکست های پیاپی این تیم ملی این کشور، سرمربی اسپانیایی این کشور«لوکاس الکاراز» را برکنار کردند و به جای او «رابح ماجر» بازیکن و اسطوره سابق تیم فوتبال این کشور را به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور برگزیدند.
هر چند نتیجه این مسابقه تاثیری در راهیابی دو تیم به جام جهانی ندارد، اما ماجر برای اثبات کردن قدرت خود و بازگرداندن روحیه به بازیکنان فوتبال الجزایر و همچنین مردم این کشور، اعلام کرده است الجزایر حتما در این مسابقه برنده خواهد شد که البته این کار بسیار دشواری است و از سوی دیگر نیجریه نیز می خواهد برگی دیگر به افتخارات خود بیفزاید و از این میدان پیروز خارج شود و در نتیجه مسابقه سختی در پیش رو خواهد بود.
کامرون نیز مهمان تیم زامبیاست.

گروه 3، شامل چهار تیم مغرب، ساحل عاج، گابن و مالی است.
در این گروه نیز مغرب مدعی سرسخت جام جهانی به مصاف تیم ملی فوتبال ساحل عاج می رود تا تنها تیمی که از این گروه راهی جام جهانی روسیه می شود، مشخص شود. تیم ملی فوتبال مغرب در این دوره وضعیت بهتری نسبت به تیم های دیگر گروه خود دارد و تاکنون 9 امتیاز کسب کرده و در این در حالی است که تیم ساحل عاج هشت امتیازی است. نتیجه مساوی مسابقه مغرب با ساحل عاج که شنبه برگزار خواهد شد، تیم مغرب را به جام جهانی روسیه می رساند. اما تیم ملی ساحل عاج برای رسیدن به روسیه، راه حلی جز پیروزی بر مغرب ندارد و در نتیجه این مسابقه بسیار حساس خواهد بود. دو تیم دیگر این گروه شانس صعود را از دست داده اند.
«هرو رنارد» فرانسوی، سرمربی تیم ملی مغرب ، تیم ملی ساحل عاج را خوب می شناسد زیرا خود او این تیم را در سال 2015 در مسابقات جام آفریقا رهبری می کرد و به نتایج بسیار خوبی رساند.
مسابقه دیگر در این گروه میان گابن و مالی جنبه تشریفاتی دارد زیرا هر دو تیم از راه یابی به جام جهانی روسیه باز مانده اند.

گروه 4،شامل چهار تیم آفریقای جنوبی، سنگال، بورکینافاسو و کیپ ورد است.
رقابت ها در این گروه بسیار نزدیک است و تیم سنگال تاکنون هشت امتیاز، آفریقای جنوبی هفت امتیاز و دو تیم دیگر هر یک 6 امتیاز کسب کرده اند. برگزاری دوباره مسابقه میان آفریقای جنوبی و سنگال باعث شدت یافتن رقابت ها شده است، زیرا بورکینافاسو و کیپ ورد نیز برای راهیابی به جام جهانی شانس دارند .اگر سنگال موفق به شکست تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی در داخل خاک آن کشور شود، کار این تیم نیز یکسره می شود و تیم سنگال تیم نخست می شود و مستقیما به جام جهانی می رود.
دیدار سنگال و آفریقای جنوبی که در نوامبر سال گذشته (2016) با برتری 1-2 آفریقای جنوبی پایان یافت؛ قرار است در نوامبر امسال دوباره تکرار شود. زیرا طبق نظر فیفا، دارو این مسابقه به شکل غیرقانونی بر نتیجه این مسابقه که در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 برگزار شده بود ،تاثیر گذاشت و به همین دلیل قرار است بازی تکرار شود و البته داور این مسابقه برای همیشه از داوری محروم شد.
البته باید گفت اگر نتیجه مسابقه دو تیم بوکینافاسو و کیپ ورد مساوی باشد، نتیجه مساوی نیز برای تیم سنگال در مصاف با تیم آفریقایی جنوبی برای رسیدن این تیم به جام جهانی کافی خواهد بود.
اگر تیم آفریقای جنوبی در مصاف با سنگال برنده شود، سنگال باز هم شانس صعود را از دست نمی دهد، زیرا در دور برگشت در زمین خود می تواند جبران کند و شانس جام جهانی را از دست نداده است.

گروه 5، شامل چهار تیم مصر، اوگاندا، غنا و کنگو است.
تیم ملی مصر پیش از این با 12 امتیاز، صعود خود به جام جهانی را در این گروه قطعی کرده است و در دیداری که بیشتر جنبه کسب آمادگی دارد و تدارکاتی محسوب می شود، به مصاف غنا خواهد رفت و در مسابقه دیگر در این گروه، اوگاندا مهمان کنگو خواهد بود و هر چند این تیم هشت امتیازی به جام جهانی راه نیافته، اما به دلیل نتایج نسبتا خوبی که داشته است، می خواهد برنده این مسابقه شود.
مصر دوبار پیش از این در سال های 1934 و 1990به جام جهانی راه یافته بود.
خاورم**2041**1486**گزارش: سید شاهپور حسینی**انتشار دهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴