Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام سیدعلی طباطبایی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ندوشن با گرامیداشت اربعین حسینی (ع) و بیان مصائب اسرای کربلا از عاشورا تا اربعین اظهار داشت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نقش بسیار مهمی در انتقال پیام عاشورا داشتند و این نقش اثرگذار تا قرن‌ها پس از این واقعه بزرگ نیز قابل درک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر این دو بزرگوار نیز در کربلا به شهادت رسیده و به کاروان شهدای کربلا پیوسته بودند، هیچ چیز از کربلا و عاشورا باقی نمی‌ماند و دین اسلام ابهت امروز خود را نداشت.

طباطبایی از حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) به عنوان پیام‌آوران بزرگ عاشورا یاد کرد و افزود: نقش این دو بزرگوار در گسترش فرهنگ عاشورا غیرقابل انکار است.

امام جمعه ندوشن با بیان اینکه مردم مسلمان ایران اسلامی نیز امروز با حضور خود در پیاده روی اربعین، در تلاش برای فراگیر کردن فرهنگ عاشورا هستند، بیان کرد: این اجتماع بزرگ توجه مردم جهان را به سمت کربلا جلب می‌کند و متوجه شدن اذهان مردم دنیا، ترویج فرهنگ عاشورا را تسهیل می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن از این موضوع بسیار هراس دارد و می‌داند فراگیر کردن مکتب امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا، نابودی آنها را به دنبال خواهد داشت زیرا بزرگترین درس امام حسین (ع) به یاران و پیروان خویش، استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم است.

طباطبایی تصریح کرد: شکوه حضور مردم در پیاده روی اربعین دشمن را به شدت وحشت زده کرده و از اینرو است که دشمن در صدد کمرنگ جلوه دادن این رویداد بزرگ است.

وی ادامه داد: حضور مردم از مذاهب و کشورهای مختلف در پیاده روی اربعین، دشمن را ترسانده و مستکبران جهان هم به خوبی می‌دانند که مکتب امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به زودی در جهان فراگیر می شود.

امام جمعه ندوشن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه آخر صفر، بر برگزاری مراسم‌های سنتی عزاداری در ندوشن تاکید کرد.

true برچسب ها : خطبه های نماز جمعه سید علی طباطبایی ندوشن true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر باغ بادران با اشاره به اجرای طرح نور حجاب و عفاف نیروی انتظامی گفت: امروز دشمنان با تشویق به کشف حجاب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده هاست که اقشار مختلف مردم از عملکرد نیروی انتظامی راضی و خوشحال هستند.
حجت الاسلام شاهمیری دلسوزی دشمنان را برای زنان فریبکاری برشمرد و افزود: دشمنان با اعمال تحریم‌های بی شمار داروی‌های مورد نیاز بیماران خاص را تحریم می‌کنند و امروز داعیه حقوق بشر و حمایت از زنان و دختران ما را سر می‌دهند.
خطیب جمعه شهر باغ بادران، سرکوب جنبش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها را در غزه مصداق دوگانگی در شعار حقوق بشر غرب دانست و گفت: رسوایی هر چه بیشتر آمریکا و دشمنان امروز بیش از بیش قابل مشاهده استو جوانان ملزم هستند در برابر خدعه و نیرنگ این دشمنان قسم خورده بیش از گذشته هوشیار باشند که اینان دین جوانان را نشانه رفته اند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی