Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلا-امام جمعه شاهرود با یادآوری اینکه موکب مصباح الهدی این شهرستان از هفته گذشته در کربلا دایر شده است، گفت: این موکب هر شب یک هزار و ۲۰۰ زائر را اسکان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر اعزامی به کربلا، حجت الاسلام عباس امینی شامگاه پنج شنبه در نشست بررسی عملکرد موکب مصباح الهدی شاهرود که در مکان این موکب واقع در شهر کربلا برگزار شد، ضمن بیان اینکه برپایی موکب می تواند در کنار خدمت رسانی به زوار حسینی، در ترویج فرهنگ دینی نیز موثر باشد، بیان کرد: اسکان شبانه یک هزار و ۲۰۰ زائر فرصتی طلایی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اربعین فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و همچنین زیارت است که برپایی موکب ها این امکان را فراهم کرده تا در کنار خدمت رسانی به زوار از جمله اطعام، استراحت، ارائه ادعیه متبرکه، کمک های معمول مسیر پیاده روی و ... ترویج فرهنگ غنی اسلام نیز در کشور میزبان صورت پذیرد.

طبخ نان در موکب مصباح الهدی انجام می شود

امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به شرایط موکب مصباح الهدی در کربلا، گفت: این موکب در کنار اطعام و اسکان زائر، پخت و تامین نان مورد نیاز پنج موکب محدوده استقرار خود را نیز برعهده دارد که این امر اقدامی در خور توجه است.

امینی بیان کرد: طبخ نان توسط مردم شاهرود در زمان دفاع مقدس نیز آنچنان مورد توجه بود که مردم این شهرستان شهید پرور، به طبخ نان در دوران دفاع مقدس مشهور شده بودند و امروز به یاد همان یک هزار و ۴۰۰ شهید شاهرودی دوران دفاع مقدس، در کربلا نیز این امر صورت می گیرد.

وی بابیان اینکه ۱۵۰نفر در موکب شاهرود به میزبانی کربلا خدمترسانی به زائران را بر عهده دارند، افزود: موکب مصباح الهدی شاهرود روزانه ۱۷هزار پرس غذا را نیز در اختیار زوار امام حسین(ع) قرار می دهد.

موکب دائمی نیاز شهرستان شاهرود برای خدمت رسانی به زوار

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود همچنین گفت: خدمت به زوار امام حسین (ع) اهمیت و اجری فراوان برای موکب داران دارد اما دو نکته را باید در اربعین حفظ کرد نخست روحیه ایثار و جهاد که باعث شده چنین موکبی برپا شود همچنین دیگر نکته رضایتمندی زائران اربعین محسوب می شود لذا باید برای اداره خوب موکب ها، تقسیم وظایف کرد ما اگر در ایران و شاهرود، به دلیل وقوع در مسیر بین الحرمین مکانی دائمی داشته باشیم تا به زوار امام رضا (ع) نیز خدمت رسانی کنیم، قطعاً می توانیم برکات آن را به شهر بازگردانیم.

امینی با تاکید بر اینکه باید تمام همت خود را بگذاریم تا موکب زائران اهل بیت(ع) در کربلا سامانی دائمی گیرد، افزود: تجربه دو سال موکب داری در عراق باعث شد تا مردم شاهرود به خوبی بدانند در حوزه خدمت رسانی به مردم، زائران و مسافران بتوانند ظرفیت های خوبی را فراهم کنند و اگر ما بتوانیم مکانی دائمی برای اسکان مسافران بنا کنیم، توانسته ایم رسالت خودمان را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اربعین تمرینی برای ایثار و وحدت برای جهان تشیع و اسلام است، ادامه داد: موکبداری یک نمونه از تمرین برای همدلی، اتحاد و وحدت است که بازخورد آن می تواند کارهای عظیمی را صورت دهد که ادامه خدمت به مردم نمونه کوچک آن است.

اهتمام شورای شهر شاهرود برای تقویت موکب مصباح الهدی

امام جمعه شاهرود به مسئولان موکب مصباح الهدی در راستای تربیت نیروهای جوان برای در اختیار گذاشتن ماموریت و اداره موکب تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت جوانان و بهره گیری از نظرات ایشان در نحوه مدیریت موکب مورد توجه باشد.

سید جواد بیطرف عضو شورای شهر شاهرود نیز در ادامه این نشست ضمن اشاره به اقدامات این شورا در راستای کمک به موکب مصباح الهدی برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی، گفت: همراهی شورا با ستاد اربعین شاهرود در زمره مصوبات شورای چهارم بود که در شورای پنجم نیز مطرح شد و خوشبختانه در راستای تامین سخت افزارهای لازم از سوی شورای شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: شورای پنجم نیز حمایت سخت افزاری لازم از جمله تامین مایحتاج برپایی موکب را در بدو آغاز تصویب و امروز خوشبختانه شاهد اجرایی شدن این مصوبات در داخل خاک کربلا هستیم که شرایط را برای استفاده شهروندان شاهرودی از این موکب، فراهم کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا

دریافت 51 MB کد خبر 6093963

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور