Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران ترس و وحشت از نفوذ ایران اسلامی در منطقه است چرا که نفوذ و حضور گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه منافع نظام سلطه را برباد می دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت فهیم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام کشورهای جهان به‌ ویژه ملل اسلامی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گفتمان امام راحل و رهبری و نیز اهداف انقلاب اسلامی طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب، مبارزه مستمر با سیاست‌های استعماری آمریکا و هم‌پیمانان آنها است.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: طبق شواهد و قرائن پیشبرد اهداف سیاسی و نظامی آمریکا با حضور راهبردی ایران در نقاط مختلف جهان و منطقه ناکام مانده و شکست‌های متعددی را متحمل شده است که از جمله می توان به شکست سنگین این کشور در لبنان، سوریه، عراق و یمن اشاره کرد.
وی گفت: به اذعان دوست و دشمن برنده و پیروز جنگ های نابرابر منطقه ایران و بازنده اصلی آمریکا و رژیم اسرائیل و آل سعود و همپیمانان آنها هستند و ایران توانست آمریکا را در سیاست‌های راهبردی خود در منطقه متحمل شکست های متوالی کند.
وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند، تاکید کرد: ملت ایران بی‌اعتمادی به آمریکا در عرصه‌های مختلف را بارها به دستگاه‌های دیپلماسی و دولتمردان گوشزد و یادآور کرده است.
لطفی توضیح داد: آمریکا تاکنون در حدود 18 مورد نقض برجام داشته است و توافق هسته‌ای و برجام با وجود معایبی که داشت اما بی‌اعتمادی مسئولان دولتی ایران به آمریکا را بیشتر کرد.
وی با اشاره به این نکته که باقی ماندن بر برجام تا زمانی که برای ما منافعی داشته باشد الزامی است، افزود: وقتی در زمینه اقتصادی بعد از برجام اتفاق موثر و منفعتی برای کشور نداشته باشد باید در ادامه این مسیر تصمیم درستی توسط مسئولان ایرانی گرفته شود.
امام‌ جمعه ایلام گفت: مواضع اخیر رئیس‌جمهور ایران در خصوص عدم اعتماد به آمریکا را باید به فال نیک گرفت و اگر این مواضع و سخنان رئیس‌جمهور پس از بدعهدی‌های مکرر در طول اجرای برجام اتخاذ می‌شد، به‌ طورقطع آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کردند.
وی تاکید کرد: اگر برخورد قاطع و انقلابی در برابر زیاده خواهی و نقض عهدهای مکرر آمریکایی ها پیشتر صورت می‌گرفت، آمریکا خود را پیروز نهایی بعد از توافق هسته‌ای و برجام قلمداد نمی‌کرد.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: القای احساس ناامیدی و عدم توانایی و نادیده گرفتن شعار ما می‌توانیم مهم‌ترین راهبرد دشمن در میان دانشجویان و اقشار مختلف مردم و حتی مسئولان است.
وی توضیح داد: خطری که جریان ارزشی انقلاب را همواره تهدید می‌کند نفوذ فرهنگی و القای شعار ما نمی‌توانیم است و اینکه برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف باید با کشورهای غربی به‌ویژه رژیم آمریکا روابط فرهنگی و اقتصادی برقرار کنیم.
امام‌جمعه ایلام گفت: این القائات در سال های اخیر در میان برخی جریان‌های طرفدار برقراری روابط با غرب با استقبال همراه بود درحالی ‌که برخلاف این جریان غربی نیروهای ارزشی توانمندترین مجموعه‌های تاثیر گذار در دانشگاه‌ها هستند.
خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اظهارکرد: نمایش بزرگترین تجمع شیعیان جهان در اربعین و سرزمین کربلا باعث وحشت نظام سلطه، آمریکا و ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی شده است.
وی یادآور شد: سانسور خبری عظیم‌ترین راهپیمایی و شورانگیزترین حماسه یعنی اربعین حسینی در جوار حرم مطهر سید و سالار شهیدان توسط رسانه های معاند غربی و عربی حاکی از بغض و کینه دشمنان اسلام با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، محبان این خاندان و جهان تشیع است.
حجت الاسلام لطفی افزود: همایش اربعین با ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبانی مرجعیت عالی عراق حضرت آیت الله العظمی سیستانی برای تقویت وحدت و نمایش همبستگی و اتحاد امت اسلامی شکل گرفت.
وی تاکید کرد: راهپیمایی بین‌المللی اربعین حسینی، لبیک به ندای عدالت‌خواهی و استکبارستیزی سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7172/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور تمامی شما دانشجویان دانشگاه‌های افسری را امری خجسته می‌دانم؛ چرا که شما با حضور خود در این مکان مقدس، پای در جغرافیایی نهاده‌اید که شاهد بزرگترین دلاوری‌ها، عظیم‌ترین حماسه‌ها و جانانه‌ترین ایستادگی‌ها در دفاع از این مرز و بوم بوده است.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: بخش جدی و مهمی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی، با جانفشانی‌های بی‌مانند و سرسختانه سربازانی شکل گرفته است که با اخلاص و حسن نیت، دست به ساخت بزرگ‌ترین و شجاعانه‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران و جهان زده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اعضای کنونی هیئت رئیسه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی از نسل همان دلیرمردانی هستند که سرسختانه در مقابل دشمنان ایستادگی نشان داده‌اند، افزود: تمامی اساتید، جانبازان و گردانندگان هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، از جمله کسانی هستند که هم در راه حراست از انقلاب و نظام اسلامی پایداری کردند و هم در جهت تداوم بخشیدن به راه بزرگانی نظیر شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای گران‌قدر هشت سال دوران دفاع مقدس، کوشیده‌اند.

وی عنوان کرد: امر خطیر تداوم بخشیدن به راه شهدا و انتقال دانش، دستاوردها، تجربیات و آموخته‌های آنها به نسل‌های آتی، مرهون بصیرت و اراده تزلزل‌ناپذیر اعضای هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است.

امیر حیدری با اشاره به تقابل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه نیروی زمینی و هوانیروز، با گروهک‌ها و فرقه‌های ضاله و منحط ضدانقلاب و ضدملی، گفت: سازمان چپگرای مارکسیستی مجاهدین خلق، که به حق یکی از منفورترین، بدنام‌ترین و بی‌آبروترین سازمان‌های سیاسی روی کره‌ی زمین است، در ابتدای تأسیس خود با طرح دعاوی مارکسیستی در قالب ایده‌های اسلامی، تلاش کرد تا با جذب افراد، به درون نظام و انقلاب اسلامی رخنه کند، اما این سازمان منفور، به سبب نداشتن بنیه‌های اعتقادی قوی و عدم همراهی روحانیت معزز با اندیشه‌های التقاطی و شائبه‌برانگیز آن گروهک، خیلی زود از فضای سیاسی و اجتماعی ایران کنار رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: پس از بروز چنین مسائلی، این گروهک کوردل به انواع جنایات از قتل و ترور گرفته تا آدم‌ربایی و جاسوسی اقدام کرد تا از این طریق بتواند ضمن تقلا برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور، به دشمن آن موقع ایران، یعنی رژیم بعثی عراق خوش‌خدمتی کند؛ به همین سبب از میانه جنگ تحمیلی، این گروهک به صورت علنی به همکاری با دولت صدام روی آورد و با این کار برای همیشه دچار نفرین الهی و لعن ابدی مردم ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اعلام پایان جنگ میان ایران و عراق، این گروهک منافق، همچنان به شرارت‌های خود در مرز‌های کشور ادامه می‌داد، افزود: پس از پایان جنگ، نیروی زمینی به حسب وظیفه خود، مسئول تأمین امنیت در نوار مرزی کشور و نیز خنثی‌سازی و پاک‌سازی مناطق محلی از انواع ادوات و تجهیزات جنگی، نظیر مین و تله‌های انفجاری بود. با این حال نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق، در طی عملیاتی مفتضحانه به مرز‌های کشور یورش آورده که نیروی زمینی و هوانیروز، با همکاری با نیروی هوایی ارتش، توانستند در طی عملیاتی موسوم به «مرصاد»، آن کوردلان را شکست داده و بر سر جای خود بنشانند.

امیر حیدری ادامه داد: پس از آن نیروی زمینی و هوایی ارتش، با تسلط بر وضعیت نوار‌های مرزی کشور، به مقر و پایگاه‌های منافقین حمله کرده و ضمن دستگیری و معدوم ساختن تمامی افراد این سازمان تروریستی، توانایی هرگونه اقدام نظامی را از این گروهک سلب کردند.

فرمانده نزاجا ضمن اشاره به علت نام‌گذاری هیئت معارف جنگ به نام شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: پس از ناتوانی و ناکامی محض منافقین در ناامن‌سازی نقاط مرزی کشور، این گروهک کوشید تا با برخی تغییرات تشکیلاتی، نظیر ازدواج‌های درون سازمانی خلاف دین و عرف اجتماعی، همدستی با رژیم بعثی عراق، تلاش برای جذب و فریب افراد ساده‌دل و نهایتاً ترور شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار نظیر شهید صیاد شیرازی که نقشی کلیدی در عملیات «مرصاد» ایفا کرده بود، به دشمنی با انقلاب اسلامی ادامه دهد. به همین دلیل است که این هیئت پس از شهادت آن عزیز بزرگوار، مزیّن به نام شهید سپهبد صیاد شیرازی شده است تا یاد و خاطره وی تا همیشه در دل‌ها و یاد‌ها زنده بماند.

سرتیپ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز با عنایت فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، تلاش راسخ و سستی‌ناپذیر نیرو‌های مسلح، به‌ویژه عزم جزم و اراده کوبنده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ گروه، سازمان و نهاد ضد ملی و ضد نظامی نمی‌تواند چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم، کشور یا منافع ملی آن را تهدید کرده و ان‌شاءالله این روند تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است