Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز شاهد هستیم نیروهای انقلابی به دلیل آن‌که در فلان گروه نیستند عهده‌دار مسؤولیت نمی‌شوند و کنار زده می‌شوند؛ امروز نباید از آمریکا بترسیم اما باید از عملکرد نیروهای خودی ترسید، این عوامل می‌تواند از درون کشور را به فنا بکشد.

به گزارش ایمنا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نه ثروت در زندگی فضیلت است و نه فقر ضد فضیلت بلکه فقر و ثروت هر دو امتحانی است که اگر از آن ها سربلند بیرون بیاییم فضیلت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند در قرآن تأکید دارد که بندگان خدا از یک ژن و از یک نژاد هستند و تفاوت هایی هم که وجود دارد برای شناخت بهتر انسان ها از هم است؛ همه فضیلت ها بر اساس تقواست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ایام پایانی ماه صفر متعلق به پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) است، گفت: در دنیایی که جز قلدری و زور وجود نداشت، این که یک نفر قیام کند و حکومت تشکیل دهد و این جریان تا امروز و پس از 1400 سال ادامه پیدا کند، معجزه است؛ اگر پیامبر ما هیچ معجزه ای نداشت همین یک مورد کافی است.

امام‌جمعه اصفهان عنوان کرد: لطف خداوند، حقانیت و استقامت پیامبر از جمله دلایل موفقیت پیامبر اکرم (ص) است؛ ما هم دلیل پیروزی انقلابمان را همین می‌دانیم، امام نه تفنگ داشت و نه سرباز اما بعد از 40 سال از انقلاب که می‌گذرد دشمن نتوانسته لطمه‌ای به کشور وارد کند البته زحمت ایجاد کرده و می‌کند.

وی افزود: نباید تصور کنیم که تحریم فقط مربوط به دوران امروز است بلکه پیامبر رنج‌های فراوان دیدند، یکی از آن‌ها تحریم سران قریش همچون ابوسفیان و ابوجهل بود و پیامبر در 3 سال و چند ماه در شعب ابی‌طالب در بدترین شرایط زندگی کردند و به همین جهت نخستین تحریم برای پیامبر بود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ما هم باید چنان عمل کنیم که همچون پیامبر در سختی مقاومت پایداری داشته باشیم، البته این به آن معنا نیست که مطالبه‌گری از مسؤولان داشته باشیم تا امکانات را به‌ خصوص برای جوانان فراهم کنند.

میردامادی عنوان کرد: امروز شاهد هستیم نیروهای انقلابی به دلیل آن‌که در فلان گروه نیستند عهده‌دار مسؤولیت نمی‌شوند و کنار زده می‌شوند؛ امروز نباید از آمریکا بترسیم اما باید از عملکرد نیروهای خودی بترسیم، این عوامل می‌تواند از درون کشور را به فنا بکشد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: کسانی که به مقام و جایگاهی می‌رسند یا ثروتی پیدا می‌کنند بدانند همه این‌ها امتحان الهی است و مهم است که از پی این امتحانات پیروز خارج شویم.

وی با اشاره به مراسم اربعین اظهار داشت: شاید برخی فکر می‌کنند که زیارت این‌همه تشریفات نیاز ندارد اما این‌ها تشریفات نیست، شعائر است؛ چرا بوق‌های رسانه‌ای و تبلیغی غرب خفه‌شده‌اند و می‌ترسند از این مراسم عظیم حرف بزنند.

میردامادی با اشاره به اینکه مراسم  اربعین در هیچ کجا مشابه ندارد، اضافه کرد: این جمعیت در کشوری که خودش به‌ اندازه حاضران در راهپیمایی جمعیت دارد، بدون هیچ کمبودی حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به استعفای نخست‌وزیر لبنان عنوان کرد: اخباری به گوش رسیده که وی در عربستان بازداشت است و همان‌طور که سید حسن نصرالله گفت، متنی که خوانده شد دیکته آل سعود بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان خطاب به آل سعود گفت: «سیه باد رویتان»، این‌همه جنایت در یمن کافی نیست که ظلم خود را ادامه می‌دهید؟ درست کردن داعش و امکانات دادن به آن و قتل‌عام مردم سوریه، عراق و لبنان کافی نیست؟ آیا این‌ها مسؤولیت خادم‌الحرمین است؟

وی افزود: تا شب گذشته صدها شاهزاده آل سعود بازداشت‌شده‌اند، این خود نوید دهنده آن است که هر چه زودتر از داخل زوال پیدا می‌کنند؛ تکیه آل سعود به آمریکایی است که اگر خدا اراده کند آمریکا هم دوامی نخواهد داشت.

میردامادی با اشاره به تجربه تلخ اعتماد به آمریکا گفت: مصدق خواست کشور را از دست انگلی‌ها نجات دهد و متمایل شد به آمریکا، اما آمریکا کودتا کرد و مصدق زندانی شد، آیت‌الله کاشانی تأکید می‌کرد بر شعار نه شرقی و نه غربی اما در مقابل می‌خواست از قدرتی به قدرتی دیگر پناه ببرند.

وی ادامه داد: هر فسادی وجود دارد زیر سر آمریکاست، داعش و میانمار تنها نمونه‌هایی از این جنایت‌هاست؛ از طرفی مجامع بین‌المللی که ادعای حقوق بشر دارند سکوت کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان اذعان داشت: برادر شهید آقادادی گلایه داشته که بنر شهید پاره شده و برگه‌ای از سوی شهرداری داخل خانه انداخته‌اند و جریمه کرده است، این کار زشت از شهرداری با ادعای قانون صحیح نیست.

میردامادی بابیان این‌که رباخواری، عامل نابودی یک جامعه و کشور است، گفت: امروز مؤسسات مالی می‌گویند ما طبق شورای نگهبان عمل می‌کنیم، اما آیا شورای نگهبان گفته دیرکرد بگیرید؟ شورای نگهبان مشارکت را تصویب کرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: طبق قانون مصوبی که با نظارت شورای نگهبان تصویب‌شده بانک‌ها می‌توانند طبق ضوابط در پروژه‌های مشارکتی عام‌المنفعه فعالیت کنند.

میردامادی با اشاره به سالروز حماسه 25 آبان مردم اصفهان اضافه کرد: مردم شهر اصفهان در 25 آبان 370 شهید را باشکوه و عظمت تشییع کردند و همان روز کاروان جدیدی به جبهه اعزام شد، امروز نیز جوانان انقلابی برای دفاع از حریم اهل‌بیت در حال مبارزه با خشن‌ترین افراد هستند و این پایداری ضامن ادامه این دین و انقلاب است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم