Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا -سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق گفت: از مهمانوازی ملت و دولت عراق تشکر می کنم، نظم، آرامش و راحتی از ویژگی مراسم اربعین امسال بود.

«ایرج مسجدی»عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با مجموعه اقداماتی که از طریق ایران و عراق صورت گرفت به لطف الهی اربعین خیلی خوبی داشتیم و مشکل خاصی در امنیت، حمل و نقل، بهداشت ودرمان، اسکان و تغذیه، برپایی و فعالیت مواکب و حضور گسترده مردم وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در اربعین امسال چند اقدام از جمله صدور ویزای انفرادی و نیز برقراری گیت های بازرسی توسط نیروی انتظامی قبل از رسیدن زائران ایرانی به مرز، سبب شد زائران با نظم و آرامش بسیار خوب و براحتی بتوانند وارد خاک عراق شوند.
مسجدی گفت: جلوگیری از ورود غیر قانونی افراد به داخل خاک عراق سبب شد، بازرسی ها و سیطره ها از طرف برادران عراقی در داخل شهرها نیز آسوده تر باشند و راحت تر با زائران ایرانی تعامل کنند.
وی گفت: درحال حاضر برگشت زائران نیز مانند ورودشان به خاک عراق، با نظم و ترتیب و آرامش خیلی خوبی درحال انجام است.
رئیس ستاد اربعین در عراق به امضای توافقنامه اربعینی بین تهران وبغداد برای مراسم امسال به عنوان یک چارچوب عمل اشاره کرد و گفت: این توافقنامه سبب شد همه نهادها و عوامل ذیربط در دو کشور ایران و عراق به شرح وظایف و همکاری های مشترک واقف باشند و کارها با سهولت بیشتری پیش برود.
وی گفت: در بحث حضور، اسکان وحمل ونقل زائران نیز امسال پیش بینی های بسیار خوبی انجام شده بود و در مجموع با رضایت مسئولان و زائران همراه بود.
مسجدی گفت: دولت و ملت عراق واقعا در مهمانوازی وپذیرایی از زائران اربعین از جمله زائران ایرانی سنگ تمام گذاشتند و جا دارد بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس ستاد اربعین کشور در عراق از دولت و ملت این کشور صمیمانه تشکر کنم.
وی گفت: عراقی ها هم خود بسیار علاقمندند و هم هزینه های بسیار بالا صرف این میهمان نوازی و پذیرایی شایسته از زائران اربعین می کنند، نظر خود جمهوری اسلامی نیز همین است که پذیرایی و استقبال از همه زوار از جمله ایرانی ها کار خود عراقی ها هست و این اولویت ما و اساس کار ماست.
مسجدی در عین حال گفت: جمهوری اسلامی و مردم ایران جایی که نیاز باشد در کنار برادران عراقی به اسکان و پذیرایی زائران کمک می کنند از جمله این که عمده موکب های عراقی در مسیر نجف به کربلا مستقرند و مراسم اصلی زیارت اربعین و پیاده روی به کربلا را تحت پوشش دارند درحالی که زائران ایرانی علاوه بر نجف و کربلا، به کاظمین و سامرا هم می روند و نیاز به کمک در زمینه اسکان وتغذیه وجود دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: در مراسم اربعین بخاطر حضور میلیونی زائران عراقی و ایرانی، ما در بحث حمل ونقل و بهداشت و درمان در کنار برادران عراقی قرار می گیریم و کمک می کنیم تا کار زائران به سهولت بیشتری انجام شود.
وی همچنین به زائران ایرانی توصیه کرد که با حفظ آرامش و صبر و حوصله مراحل خروج خود از عراق و ورود به ایران را انجام دهند تا بازگشت آنان نیز همچون ورود به خاک عراق، با آرامش و بدون نگرانی و مشکل انجام شود.
همچنین 'قاسم الاعرجی' وزیر کشور عراق امروز در کربلا، به طور رسمی پایان مراسم اربعین و موفقیت طرح تامین امنیت این مراسم را اعلام کرد.
در عراق امروز جمعه مصادف با 20 صفر و اربعین حسینی است.
بر اساس این گزارش ، پیاده روی میلیونی اربعین امسال تاکنون حادثه امنیتی نداشته اما منابع امنیتی از کشف وخنثی سازی دو برنامه حمله تروریستی به زائران خبر دادند.
طبق آمارهای رسمی و به عنوان حداقل برآورد، نزدیک به 14 میلیون نفر از عراق، ایران و سایر کشورها در مراسم اربعین شرکت داشتند.
شبد**خاورم**380**1010
انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟