Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانها - ایرنا - خطیبان نماز جمعه در خطبه های این هفته، راهپیمایی اربعین ‌را فرصتی مغتنم برای همگرایی جهان اسلام خواندند و خاطر نشان کردند:پیاده‌روی اربعین، حرکت عشق و ایمان است .

به گزارش خبرنگاران ایرنا از پایگاه های نماز جمعه کشور، امامان جمعه با بیان اینکه استکبارستیزی در پیام اربعین نهفته است و این پیاده روی عظیم مردم، از ایران و کشورهای اسلامی و حتی اروپا و آمریکا حرکتی پرمعناست و شرکت کنندگان باید آن را مغتنم بشمارند، تاکید کردند: این صحنه، نمایش الگوها و ارزش های اسلام واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیبان نماز جمعه با تاکید براینکه اربعین حسینی بزرگ‌ترین گردهمایی عالم و نماد عزت اسلامی است ، اظهار داشتند: سیدالشهداء دیگر تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه به عالم بشریت تعلق دارند و حتی آن‌هایی که اسلام را نمی‌شناسند تحت تأثیر شخصیت امام حسین(ع) هستند که از مرزهای دینی و اعتقادی عبور کرده است.
خطیبان نماز جمعه با یادآوری این موضوع که وحدت و اتحادی که امروز در جریان اجتماع و کنگره بزرگ اربعین دیده می‌شود به‌سبب ایمان و همچنین بلوغ فکری ارادتمندان اهل بیت(ع) است و اجتماع میلیونی اربعین در حقیقت تجلی اهمیت انسجام و وحدت امت‌های اسلامی است، تصریح کردند: بر همه مسلمانان و ارادتمندان آن حضرت وظیفه است پیام مهم و ارزشمند واقعه عاشورا را تبیین و ترویج کنند.
بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانی به شرح ذیل از سوی خبرنگاران ایرنا گزارش شده است:

** اجتماع 25 میلیونی زائران حسینی در کربلا خاری در چشم دشمنان است
امام جمعه موقت زنجان گفت: اجتماع 25 میلیون زائران حسینی در کربلا که 2 میلیون و 500 هزار نفر از آنان ایرانی بودند، خاری در چشم دشمنان است.
حجت لاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: حضور میلیونی زائران در نجف تا کربلا صحنه ای از دلدادگی و عشق به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در جهان به نمایش گذاشت.
وی افزود: حسینی بودن تنها رنج مسافرت و فشار جسمی و روحی نیست بلکه، اصل هدف باید در عمل، رفتار و گفتار حسینی وار باشد و این عمل ارزش فراوانی دارد.
حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به موضع گیری اخیر رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: موضع گیری ترامپ با چنین حرکت ها، رفتار و گفتار هیچ شک و تردیدی بر جا نمی گذارد که این موجود سخیف و کم عقل، از خرد بی بهره است.
وی بیان کرد: فردی که دارای عقل سالم و تفکر صحیح باشد، چنین حرکات و گفتار و رفتاری از او به دور است و رئیس جمهوری آمریکا با این سخنان سخفیف می خواهد دنیا را به تشنج بکشاند.
امام جمعه موقت زنجان گفت: ترامپ ملت ایران و حزب الله لبنان را تروریسم معرفی کرد که از دیوانگی او حکایت دارد.
خطیب نماز جمعه زنجان ابراز کرد: هر چند مسئولان کشور نیز مقداری با این موضوع با تسامح و ملاحظه رفتار می کنند اما دوست و دشمن به این موضوع واقف شدند که آمریکا اهل سازش و مذاکره نیست.
حجت الاسلام موسوی افزود: آمریکا و کشورهای استکباری از ما راضی نخواهند شد مگر اینکه نوکری و ذلت را قبول کنیم.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در رگ های شیعیان، خون حسین جریان دارد و هرگز زیر بار زورگویی و ذلت دشمنان نخواهند رفت.
امام جمعه زنجان اظهار کرد: دومین دور گفت و گوی سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان هفته گذشته در تهران برگزار شد که دور نخست این گفت و گوها سال 2016 در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شده بود.
وی ادامه داد: پیروی از فرامین رهبر عالم و فرزانه انقلاب موجب شده که کشور از گزند توطئه های دشمنان ایمن باشد.

**امام جمعه مشهد: اربعین ذائقه دینی مردم را نشان داد
امام جمعه مشهد گفت: برخلاف تحلیل عده ای که معتقدند مردم از انقلاب خسته شده و ذائقه دینی خود را از دست داده اند، حضور میلیونی آنان در پیاده روی اربعین نشان می دهد ذائقه دینی مردم همچنان پابرجا است.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: نمایشی برای ذائقه دینی بالاتر از این نیست که روز اربعین نزدیک به سه میلیون نفر از ایران به کربلا مشرف شده و 2 میلیون نفر از جاماندگان هم به سوی حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری پیاده روی کردند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، پیاده روی اربعین از حوادث بسیار برجسته ای است که خدای متعال بر ما منت گذاشته و این حادثه را برای ما خلق کرده است.
وی گفت: عده ای جز منفی بافی و تشکیک کاری ندارند و می گویند چه کسی گفته باید پیاده به کربلا رفت، در حالی که حضرت امام صادق (ع) می فرمایند ثواب هر قدم در راه زیارت حضرت امام حسین (ع) مانند ثواب شهیدی است که در معرکه نبرد جان داده است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه یک نظریه پرداز روس در تحلیل سیاسی خود معتقد است، اربعین مقدمه تحول در مقیاس جهانی است افزود: موج اربعین که در 2، سه سال گذشته به راه افتاده است حاصل کار رسانه و صدا و سیما نیست بلکه یک سرانگشت پشت پرده است که این امر را راه انداخته و مدیریت می ‌کند و می خواهد در جهان یک اتفاق هایی بیفتد.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امروز صهیونیست ها و آل سعود با پشتیبانی کفر و استکبار متحد شده اند که ریشه اسلام را از جا بکنند اما اراده سرسلسله ولایت بر این تعلق گرفته که جریان حضرت علی (ع) این توطئه را از میان بردارد.

**امام جمعه موقت سنندج:
راهپیمایی بزرگ اربعین اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی را نشان داد
امام جمعه موقت سنندج راهپیمایی اربعین حسینی را حامل پیام مهم وحدت دانست و گفت: حضور میلیونی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این آیین، اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی را به جهانیان نشان داد.
ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سنندج اظهار کرد: این حضور میلیونی در کربلا، پوزه ظالمان، زیاده خواهان و استکبار را به خاک مالید و آنان را از توطئه و ضربه زدن به همبستگی مسلمانان ناامید کرد.
وی پیام دوم این گردهمایی را حقانیت نهضت امام حسین(ع) اعلام کرد و افزود: جهانیان بخوبی می دانند فرزند پیامبر (ص) در برابر ظلم و بی عدالتی ایستاد و راه شهادت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد.
ماموستا حسینی تاکید کرد: پیام آخر آیین اربعین حسینی، اظهار مودت و دوستی قرآنی و ارادت این کاروان به رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) است.
**انعکاس خبری آیین اربعین حسینی موجب نابودی آمریکا می شود
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: انعکاس خبری آیین باشکوه اربعین حسینی به نابودی آمریکا و همپیمانانش می انجامد.
آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری شرکت 20 میلیونی عاشقان سید الشهدا (ع) در راهپیمایی اربعین را عامل خوف و وحشت استکبار جهانی و نظام صهیونیستی دانست و افزود: از همین رو از نعکاس خبری این آیین دشمن شکن جلوگیری می کنند.
وی ادامه داد: کم رنگ کردن واقعه کربلا و اربعین شهادت سالار شهیدان و یارانش از جمله اهداف دشمنان نظام الهی بوده که برای تحقق آن تلاش بسیاری کرده اند اما شاهدیم که خیل دوستداران امام حسین (ع) هرساله فزونی یافته و آیین مربوطه نیز با شکوه بیشتری برگزار می شود.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری مبارزه با جهل و نادانی را از اهداف بزرگ قیام عاشورا دانست و گفت: در همه دوران عده ای دنیا پرست برای رسیدن به هدف های پلیدشان سعی می کنند تا به نام دین، مردم را در جهل و نادانی نگه دارند.
او با اشاره به اینکه اکنون نیز دنیا با این مصیبت دست به گریبان است و در ایران اسلامی نیز با چنین مشکلاتی مواجه ایم، خواهان استمرار آسیب شناسی در جامعه شد.
خطیب نماز جمعه ساری یاد آور شد: خوشبختانه مردم خداجوی ایران اسلامی در نتیجه انس و الفت با ولایت فقیه، هرگز فریب دشمنان داخلی و خارجی را نخورده اند.

**عضو خبرگان رهبری: اربعین حسینی نماد اتحاد مسلمانان است
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین حسینی بارزترین مصداق اجتماع از دیدگاه اسلام و قرآن و نماد اتحاد مسلمانان است.
آیت الله مبلغی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد افزود: راهپیمایی اربعین به عنوان حرکتی پررنگ همه نظرها و نگاه ها، رسانه ها و تحلیل گران را به خود جلب کرده است.
وی چهار شاخصه اجتماع اربعین حسینی از دیدگاه اسلام را با کیفیت و گسترده بودن، حضور اقوام مختلف، هدفمند و حول محور قرآن و اهل بیت (ع) دانست و گفت: این گردهمایی مصداق بارز اجتماع در اسلام است که دارای سطحی بالا و با اهمیت است.
وی با تاکید بر لزوم شکل گیری اجتماع در جامعه اسلامی افزود: آدم ها نباید از هم بریده و نسبت به سرنوشت همدیگر بی توجه باشند که انقلاب اسلامی این اجتماع را در ایران شکل داد.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اربعین حسینی مصداق اجتماعی مطلوب است و هر سال میلیون ها نفر در آن حضور دارند که عظیم ترین اجتماع کنونی بشر است که در هیچ جای جهان این گونه و مانند آن وجود ندارد.
وی گفت: اربعین با احساس ترین و عاشقانه ترین اجتماع کیفی بشر و برگرفته از شور و شعور است که منحصر به یک قوم یا کشور و منطقه خاصی نیست و هر ساله میلیون ها نفر از اقوام و کشورهای مختلف در این آیین حضور دارند که بعد از اجتماع حج فراگیرترین اجتماع اقوام و افراد مختلف است.
آیت الله مبلغی اظهار کرد: اجتماع اربعین در بالاترین سطح و ضریب اجتماع از دیدگاه اسلام است و در حقیقت به صورت معجزه آسایی افکار عمومی واحد در آن شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه در این اجتماع نگاه همگان به نهضت حسینی، ظلم ستیزی و بیزاری از یزیدیان است، افزود: اربعین پیوند تنگاتنگ با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت دارد.
به گفته وی در دنیای کنونی اتحادهای مختلفی در حال شکل گیری است که اربعین حسینی نماد اتحاد ما است و جهان به سمت جهانی شدن در حرکت است و هر مجموعه ای که هویت و اتحاد گسترده تری داشته باشد، برنده است.

**امام جمعه موقت رشت:
راهپیمایی میلیونی اربعین وحدت مسلمانان را به رخ جهانیان کشید
امام جمعه موقت رشت گفت: راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اقتدار و وحدت مسلمانان را به رخ جهانیان کشید.
حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: این گردهمایی عظیم معنوی، دشمنان اسلام، دین ستیزها و وهابی ها را نا امید کرد.
وی ادامه داد: در این راهپیمایی بزرگ معنوی و سیاسی، مسلمانان از سراسر جهان شرکت کردند و اتحاد خود را به رخ دشمنان کشیدند.
**امام جمعه شهرکرد: دشمنان از راهپیمایی اربعین حسینی هراس دارند
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به حضور میلیونی مردم در حماسه راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: دشمن به ویژه آمریکا، رژیم جعلی صهیونیست، آل سعود و داعشی ها از این حماسه مسلمانان هراس دارند.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد افزود: حضور 20 تا 30 میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین باعث اتحاد و همدلی جهان اسلام و تشیع شده و این دشمنان را به هراس انداخته است.
وی گفت: این ابتدای راه است و امیدواریم این جمیعت به 100میلیون و میلیاردها نفر هم برسد.
خطیب جمعه شهرکرد به دهه پایانی صفر اشاره کرد و گفت: دهه آخر صفر که از اربعین تا سالروز شهادت امام رضا (ع) است باید به یک دهه جریان ساز تبدیل شود.

**امام جمعه کرج: پیاده روی اربعین حسینی مظهر صلح و دوستی در جهان است
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به جمعیت میلیونی اربعین حسینی در عراق گفت: پیاده روی اربعین حسینی مظهر تفکر صلح و دوستی تشیع در جهان است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه این حرکت میلیونی ریشه در تفکر دینی و الهی دارد، اظهار کرد: دشمنان اسلام نیز تبلیغات منفی علیه پیاده روی اربعین حسینی راه انداخته و آن را به ایران نسبت می دهند در حالی که این حرکتی جهانی است.
امام جمعه کرج گفت: اربعین حسینی نه تنها بیداری جهان اسلام بلکه بیداری تمام ملت های زیرظلم و آزادگان عالم و خار چشم استکبار است.
وی ادامه داد: با این خروش عظیم، صدای خرد شدن استخوان های رژیم های طاغوتی منطقه و جهان به گوش می رسد.
نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه این راهپیمایی شکوهمند نشان داد که سیاست های اسلام هراسی دشمنان راه به جایی نبرده گفت: نشست ها و کارشناسان زیادی را به کار گرفته اند تا ببینند که چگونه می توانند اربعین را تخریب کنند.
حسینی همدانی افزود: خیلی تلاش می کنند تا بگویند که این حرکت را ایران هدایت می کند و قبلا چنین حرکتی نبوده تا بتوانند دعوای عرب و عجم به راه بیندازند، غافل از اینکه از این جمعیت 25میلیونی که امسال در اربعین حسینی شرکت کرده اند تنها 2 میلیون نفر از ایران بوده اند.
وی گفت: 10میلیون نیز این جمعیت عراقی و مابقی از سایر کشورها در پیاده روی اربعین حسینی حضور یافتند که نشانه گسترش این تفکر دینی است.
امام جمعه کرج بیان کرد: حرکت اربعین حسینی تنها مربوط به این چند سال نبوده و بعد از واقعه کربلا نیز وجود داشته اما اکنون روز به روز به روز بردامنه آن افزوده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تلاش های دشمنان برای از بین بردن نگاه جهانی به مهدویت است، این در حالی است که پیاده روی اربعین حسینی به جهانیان چهره واقعی صلح و دوستی تشیع را نشان داده است.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین (ع) از قلب هیچ مومنی پاک نمی شود، افزود: نسبت به حضور فزاینده کودکان و نوجوانان در این مسیر نباید بی توجه بود، می توان روحیه سازش ناپذیری و استکبارستیزی را در این حرکت عظیم از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.

**امام جمعه یزد: پیاده روی اربعین حسینی قدرت امت اسلام را نشان داد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی امسال بار دیگر قدرت و عزم امت اسلام را در برابر استکبار جهانی به خوبی در منظر جهانیان نشان داده است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد افزود: حضور گسترده و پرشور آحاد مردم و ملت ها در مراسم اربعین امسال ، عشق و ارادت قلبی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام حسین (ع) است و باید همیشه پر صلابت برگزار شود.
وی ادامه داد: مردم مسلمان با حضور و همچنین با مشارکت در خدمت رسانی به خیل عظیم عزاداران و سوگواران جلوه های زیبا از فداکاری ، ایمان ، اخلاص و بصیرت را در مقابل دشمنان به منصه ظهور رساندند.
خطیب جمعه یزد تصریح کرد: دشمنان امت اسلام و مسلمین در این سال ها با بهره گیری از تمام ابزارهای فرهنگی و تبلیغی و فتنه انگیزی ها به دنبال تضعیف اربعین و شکوه آن بودند که توطئه ها نقش بر آب شد.

**امام جمعه موقت اهواز: ایثار و حفظ دین از پیام های اربعین حسینی است
امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت اربعین حسینی گفت: ایثار و فداکاری برای رسیدن به اهداف و حفظ دین و آرمان گرایی از پیام های اربعین حسینی است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: اربعین حسینی به معرفت، بصیرت و آگاهی ما اضافه و تنفر ما را از دنیا بیشتر می کند و به ما نشان می دهد که دنیا بی ارزش است.
وی افزود: این روز بزرگ، یک دوره تربیتی و دوره کامل تهذیب نفس است.
حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: امسال از نظر خدمات رسانی به زائرین اقدامات خوبی انجام شد، زیرساخت ها ارتقا پیدا کرد و مسئولان مانند سالهای گذشته به میدان آمدند.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: امسال اقدامات جدی تری در زمینه آبرسانی و بهبود جاده ها انجام شد و مردم در اداره موکب ها بسیار خوب عمل کردند.

**امام جمعه موقت بیرجند: پیاده روی میلیونی اربعین افتخاری برای جهان اسلام است
امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیاده روی میلیونی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) مایه افتخار برای جهان اسلام و تشیع است.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند افزود: پیاده روی اربعین پیام تبشیری برای دوستان و انزاری برای دشمنان دارد بویژه این شور و شعور ده ها میلیونی به امام زمان (عج) بشارت می دهد که شیعه بیدار، هوشیار و آماده است.
وی ادامه داد: ما از تاریخ به خوبی درس گرفتیم و گذشت آن زمانی که توابین در خانه ها نشستند و دشمنان مسلم را شهید کردند و بعد امام حسین(ع) به مسلخ رفت.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز قبل از ظهور امام زمان (عج) ده ها میلیون شیعه پا در رکاب با شور و شعور، مسلم زمان خود یعنی رهبر معظم انقلاب را یاری و زمینه های ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهند کرد.
حجت الاسلام مختاری یادآور شد: امروز اگر امام زمان(عج) ظهور کنند دیگر مجبور نیستید مانند عموی خود امام مجتبی(ع) تن به صلح مظلومانه دهند و یا مانند جد خود سید الشهدا(ع) در کربلا مظلومانه شهید شوند زیرا امروز شیعه زنده است و پوزه استکبار و داعش را در جای جای جهان به خاک مالیده است.
وی گفت: ما تلاش می کنیم با برپایی مجالس محرم و صفر، منتظران صالحی باشیم و دشمنان امام عصر(عج)، را رسوا و خادم الحرمین ها را برای جهان اسلام معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز مدعیان حقوق بشر خود را رسوا می کنند، ادامه داد: باید تلاش کنیم استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل، تکفیری ها و وهابیت را در جهان اسلام منزوی و به زباله دان تاریخ بیندازیم.

**امام جمعه موقت شیراز: وحدت و اخوت پیام راهپیمایی اربعین است
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حضور میلیونی سوگواران در آیین راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق گفت: وحدت، اخوت ، مردانگی و سخاوت پیام های این آیین باشکوه است.
حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: در طول تاریخ، سابقه ندارد نهضتی با این بزرگی شکل گیرد و این به دلیل آن است که خط امام حسین (ع) خط اسلام است و این پیاده‌روی از همان نخستین اربعین توسط اهل بیت طرح ریزی شد.
** 1596 ** دریافت و انتشار : عباسعلی نقی یان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه سنندج