Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان در عراق گفت: آشپزخانه‌ مستقر در موکب مرکزی حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در نجف در روز هر وعده ۵ هزار غذا طبخ می‌کرد که ۲ هزار غذا به حرم تحویل داده شده و ۳ هزار غذا بین زائران لرستانی توزیع می‌شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، محمد سرلک در مورد فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد اربعین لرستان در کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اظهار داشت: حدود چهار ماه قبل کار ستاد مردمی اربعین لرستان به طور رسمی شروع شد و در چندین سفر به کشور عراق، جلسات متعددی با مدیران ارشد کربلا و نجف و همچنین با آیت‌الله حسینی مسئول بعثه رهبری در کشور عراق داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مواکب لرستان در شهر نجف افزود: در شهر نجف پنج موکب به لرستان دادند به طوری که استان ما تنها استان کشور بود که توانست در شهر نجف مدرسه بگیرد و برای نخستین بار در نجف سه مدرسه در اختیار ستاد اربعین لرستان قرار گرفت.

مسئول اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان عنوان کرد: در کنار این مواکب دو آشپزخانه در اختیار ما بود یکی آشپزخانه حرم حضرت امیرالمومنین(ع) بود که 15 آشپز لرستانی از سوم تا 17 صفر در آنجا طبخ غذا می‌کردند.

رابط ستاد اربعین برای پیگیری امور در کشور عراق گفت: دیگری آشپزخانه‌ای بود که در موکب مرکزی حضرت ابوالفضل(ع) لرستان راه‌اندازی شد که طی هشت روز هر وعده 5 هزار غذا تهیه می‌شد که دو هزار غذا به حرم تحویل داده شده و سه هزار غذا بین زائران لرستانی توزیع می‌شد.

وی بیان کرد: همچنین نانواهای لرستانی نیز در دو نانوایی در حرم حضرت امیرالمومنین(ع) مستقر شده و کار پخت نان انجام می دادند.

سرلک با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شهر کربلا اظهار داشت: در شهر کربلا نیز با توجه به اینکه ما سال گذشته خدمات بسیار خوبی در مدارس انجام دادیم آموزش و پرورش کربلا 9 مدرسه در اختیار ما قرار داد اما دو مدرسه چون کنسولگری ایران در آنها مستقر بود به احترام آنها ما عقب نشینی کردیم و در مجموع هفت مدرسه در اختیار ما قرار گرفت.

وی افزود: امیدواریم برای سال آینده هم مدارس بهتر و هم نزدیک‌تر به حرم را در اختیار ما قرار دهند.

اسکان 352 زائر اربعین حسینی(ع) در موکب مدرسه عتره شهر کربلا

غلامعلی جمشیدی مسئول موکب مدرسه عتره (یکی از مواکب حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در شهر کربلا) اظهار داشت: از تاریخ 13 آبان پذیرش زائران در این موکب انجام می شود و تا امروز 352 نفر اسکان داده شده اند.

وی با بیان اینکه پذیرش در این موکب معمولا به صورت خانوادگی است افزود: 12 خادم برادر و 12 خادم خواهر در این موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند؛ برپایی نماز جماعت، مراسم عزاداری، نصب زندگی نامه شهدا و توزیع تذکرات بهداشتی و امنیتی از برنامه‌های فرهنگی ما در این موکب است.

انتهای پیام/

R41450/P1357/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد

با حکم معاون سیما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن برمهانی معاون سیما، در حکمی مجید اکبرشاهی را به سمت «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب کرد.

در حکم معاون سیما خطاب به اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ آمده است: ضمن طراحی و برنامه‌ریزی در جهت اقدام هماهنگ سیما و طراحی پویش‌های رسانه‌ای، از هم‌اکنون نسبت به تشکیل تیم‌های لازم محتوایی و اجرایی اقدام کرده و جلسات هماهنگی با شبکه‌ها و بخش‌های ذیربط و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های رسمی و نهادهای جبهه فرهنگی انقلاب را در دستور کار قرار دهید.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

اخذ سیاست‌ها، چارچوب‌های محتوایی، مدل عملیاتی، اولویت‌ها و راهبردها از مراکز طرح و برنامه و ارزیابی سیما، انجام طراحی ویژه برنامه‌های مختص این مناسبت، هماهنگی، ارائه خدمات اعزام و اسکان و تمهید تجهیزات و عوامل فنی و تولید در مسیر اربعین، نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین و همچنین ایجاد یکپارچگی و اتحاد بصری در مجموعه آنتن سیما و نهایتاً نیل به کنداکتور ویژه؛ از دیگر مواردی است که در حکم معاون سیما به آن تأکید شده است.

در این حکم همچنین از زحمات صادق یزدانی دبیر پیشین ستاد اربعین سیما در طول این مسئولیت قدردانی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال