Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رفع سريع يبوست ، بهترين راه براي رهايي از يبوست با طب سنتي ، درمان قطعي يبوست ،براي درمان يبوست چه بخوريم ،درمان يبوست با خاکشير ،علل يبوست ، درمان يبوست با روغن زيتون ،براي رفع يبوست چه قرصي بخوريم
گرفتگي روده و اختلال در اجابت مزاج وضعيتي سختي است که بايستي به سرعت درمان شود. گاهي اوقات تخليه روده به طور طبيعي و بدون مشکل انجام ميشود اما بعضي روزها به دليل اشتباهات در تغذيه و سبک زندگي اين روند دچار اختلال مي شود اختلالي که با درد و ناراحتي همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از درمان هايي که در اين شرايط مي توانند به سرعت مشکل شما را حل کند استفاده از طب فشاري است يا بهتر بگوييم فشار دادن قسمتي از بدنتان است.

نقطه اي موردنظر طب فشاري براي درمان يبوست کجاست؟نقطه اي که بايد براي درمان سريع يبوست و مشکلات روده اين چنيني بايدفشار دهيد چند ميليمتر پايين تر از ناف قرار دارد که بايستي بر حسب عرض انگشت سبابه نقطه مورد نظر را پيدا کنيم.
عرض انگشت سبابه خود را در عدد 3 ضرب کنيد ، بر طبق اندازه استاندارد عرض اين انگشت شما 1 اينچ است.
به زبان ديگر سه انگشت سبابه پايين تر از ناف درست نقطه اي که بايد شما براي درمان فشار دهيد.
فشار قسمتي زير شکم براي درمان يبوستچطور اين کار را انجام دهيم؟
زماني که در توالت هستيد به مدت 1 تا 3 دقيقه اين نقطه را فشار دهيد. مدت فشار بستگي به شدت مشکل در روده شما دارد.
با فشار دادن اين نقطه از بدن انرژي درماني باعث شروع دفع مواد سمي ازروده ها مي شود ، درست تاثيري که ماساژ عضلات شکم خواهد داشت.
فشار اين نقطه از شکم علاوه بر رفع يبوست ميتواند در درمان مشکلات گوارشي و دردهاي قاعدگي موثر باشد.
علاوه بر اين روش با نشستن به صورت چمباته هنگام اجابت مزاج مي توانيد کار روده ها را ساده تر کنيد.
درمان يبوست با خاکشيراستفاده از خواص خاکشير براي يبوست و درمان آن در طب سنتي رايج بوده است. در ادامه با موارد استفاده و کاربرد دارويي خاکشير براي يبوست آشنا شويد.
يبوست يک عارضه معده اي –روده اي رايج است. افرادي که اين مشکل را دارند، حرکات معده اي و گوارشي کندتري دارند. به طور کلي اگر کمتر از 3 بار در هفته دفع مدفوع داريد و مدفوع تان سفت و خشک است احتمالا به يبوست مبتلا شده ايد. يبوست سرچشمه بسياري از امراض است و نوع مزمن آن علاوه بر ناراحتي در هنگام دفع، انسان را بي حال و کسل کرده و خميازه ايجاد مي کند. همين طور باعث بد مزه شدن دهان شده و اشتها را از بين مي برد به همين دليل درمان آن بايد جدي گرفته شود.
استفاده از خواص خاکشير براي يبوست در طب سنتي بسيار شناخته شده است. نوشيدن شربت خاکشير قبل از صبحانه مي‌تواند به رفع يبوست و جوش‌هاي صورت کمک کند. مخلوط يک قاشق غذاخوري خاکشير، نصف ليوان آب جوش و دو حبه قند يا معادل آن شکر تقريبا براي تمام مزاج‌ها مناسب است، به خصوص براي افرادي که شکم‌شان سخت کار مي‌کند.
موارد استفاده از خاکشير براي يبوستخاکشير براي يبوست ناشى از غالب شدن مزاج سرد و درمان ضعف معده
شانه غالب شدن مزاج سرد، خشکى دهان، کم ميلى به آب، بد طعمي طعام، بي ‏اشتهايي، نفخ شکم، بروز برخى دردها در معده، ضعف و لاغرى که روز به روز زياد شود، است. استفاده از خاکشير همراه با آب جوش براي برطرف شدن اين مشکل مفيد خواهد بود.
خاکشير براي يبوست سوداوى با منشاء عصبى
نشانه آن کشيدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخليه بخشى از روده حلقه وار جمع شده، مدفوع دو تکه گرديده و راه روده چند دقيقه بسته مي‏شود. در اين حال تکه‏ اى از مدفوع خارج شده و تکه ديگر در جاى خود باقى مي‏ماند. حتى با فشار نيز روده کاملا باز و تخليه نمي‏شود. مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتيجه سموم و عوارض مختلفى را موجب ميگردد.
خاکشير براي يبوست سالخوردگان
سالخوردگان بدنشان کم‏ آب و خشک شده و به همين نسبت روده‏ هاي شان نيز خشک و کم‏ آب مي‏گردد و در نتيجه کمتر ترشح مي‏کند و اين سببى براى يبوست آنان ميشود. در اين مورد بهترين داروى طبيعى خاکشير است که بايد آن را کوبيده داخل استکان قندداغ کرده بنوشند. در اينجا لعاب خاکشير روده را تر و نرم و سطح درونى آن را ليز نموده و سبب سهولت سير مدفوع و رفع تدريجى عارضه مي‏گردد. با خوردن خاکشير رنگ مدفوع اغلب سياه مي‏شود. لازم به ذکر است که استفاده سالخوردگان از داروهاي ملين و مسهل‏ها زيان‏ آور مي‏باشد، زيرا مانده رطوبت بدن آنان را کشيده و از ميان برده و موجب خطر مرگ خواهد گرديد.
خاکشير براي يبوست زنان باردار
استفاده از خواص خاکشير به دليل طبع ملايم و معتدلي که خاکشير دارد، براي رفع يبوست دوران بارداري و رفع عوارض ناشي از آن مفيد خواهد بود، با اين وجود استفاده از آن در اين دوران بايد با احتياط صورت گيرد.
خاکشير براي يبوست کودکان‏
در کودکانى که مبتلاء به يبوست و دل ‏درد شده و جوشهائى در بدنشان پيدا مي‏شود اگر روزى يک قاشق چايخورى خاکشير را بکوبند و در قندداغ ريخته و به آنان بنوشانند رفته‏ رفته لينتى در مزاجشان پيدا شده و رفع دل‏ درد و برطرف شدن بثورات آنها خواهد گرديد. استفاده از خاکشير براي کودکان و نوزادان بدون هيچ نگراني همراه خواهد بود و حتى به نوزادان نيز مي‏توان خاکشير کوبيده و قند داغ را به ميزان نصف قاشق چايخورى داد و نتيجه گرفت.
ميزان و نحوه مصرف خاکشير براي يبوستنکته مهم در مصرف خاکشير، شستن صحيح و دقيق آن است زيرا به همراه دانه هاي ريز خاکشير، خاک و ناخالصي هاي فراواني وجود دارد.
دانه‌هاي خاکشير را 15 دقيقه درون آب خيس کنيد سپس آب اضافي آن را خالي کنيد، و چندين مرتبه شستشو را ادمه دهيد. براي رفع يبوست خاکشير ، بايد با اب جوش مصرف شود و براي رسيدن به نتيجه بهتر، لازم است خاکشير به همراه آب جوش 5 تا 6 قل بخورد و سپس با نبات سفيد يا شکر شيرين شود. به طور کلي مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذا خوري خاکشير با آب جوش و نبات علاوه بر بهبود يبوست به شفاف شدن و زيبايي رنگ چهره کمک مي‌کند چرا که خاکشير مقوي هاضمه و مقوي معده است.
درمان يبوست با ماساژ شکم جهت عقربه‌هاي ساعتماليدن روغن بنفشه و سياه‌دانه در جهت عقربه‌هاي ساعت حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا به‌مدت 10 دقيقه به لينت مزاج کمک و حرکت‌هاي دودي در روده ايجاد مي‌کند, ماليدن روغن بنفشه به شکم کودکان در جهت عقربه‌هاي ساعت بسيار مفيد است.
درمان يبوست با روغن زيتونروغن زيتون بايد يک قاشق غذاخوري صبح ها ناشتا مصرف شود . بخاطرداشته باشيد مصرف بيش از آن باعث اسهال مي شود
توجه نماييد انجمن کودکان امريکا مصرف روغن زيتون را براي درمان يبوست کودکان مناسب نمي دانند. بجاي آن توصيه به مصرف آب سيب (دقت نماييد باور مردم درباره سيب ايجاد يبوست است )، آب آلو يا پوره آلو، پوره زردآلو و مصرف غلات سبوس دار است. اگر تغييرات تغذيه اي باعث بهبود يبوست نشد بايد به متخصص کودکان مراجعه نمايند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه سلامت روده و سلامت مغز

آفتاب‌‌نیوز :

طب سنتی سلامت روده را مادر همه سلامتی‌ها و یبوست را مادر همه بیماری‌ها می‌داند. این گفتار در تمام علوم پزشکی دنیا تایید شده است و درحال حاضر علم پزشکی تمام تلاش خود را برای سلامت روده انجام می‌دهد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دانشکده پزشکی هاروارد، شواهد مستدلی وجود دارد که سلامت روده با سلامت مغز مرتبط است لذا در کنار مصرف مواد غذایی و مکمل‌ها، مدیتیشن نیز برای بیماران تجویز می‌شود و در کنار تلاش برای بهبود تغذیه، تلاش برای آرامش خاطر بیمار نیز صورت می‌گیرد.

تحقیقات نشان می‌دهد، یک بدن سالم بطور کلی تقریبا۵۰۰ میلیون نورون در روده و ۱۰۰ میلیارد نورون در مغز دارد. چنانچه نورون در هر یک بالا یا پایین شود، در دیگری نیز این تغییر صورت می‌گیرد. این تغییر بخوبی ارتباط بین روده سالم و مغز سالم را اثبات می‌کند. با این حال کمتر کسی متوجه می‌شود که این یک رابطه دو طرفه است. همانطور که سلامت روده شما می‌تواند بر مغز شما تأثیر بگذارد، فعالیت مغز شما نیز می‌تواند تأثیرات مثبتی بر میکروبیوم روده شما داشته باشد.

جاده مواصلاتی روده و مغز اساساً به سیگنال‌های بیوشیمیایی اشاره دارد که بین نورون‌های دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی انجام می‌شود. این خیابان دو طرفه شامل سیستم عصبی مرکزی، سیستم عصبی روده و میکروبیوتای روده است که به عنوان یک شبکه پیچیده از فعل و انفعالات عمل می‌کند و فرآیندهای گوارشی، خلق و خو و سلامت کلی بدن را تنظیم می‌کند.

میکروبیوم روده انسان، متشکل از تریلیون ها میکروارگانیسم، سنگ بنای سلامت جسمی و روانی هر فرد است. این میکروارگانیسم‌ها انتقال دهنده‌های عصبی و ترکیبات عصبی فعال مانند سروتونین و گاما آمینوبوتیریک اسید تولید می‌کنند که به حمایت از خلق و خو و عملکرد شناختی ما کمک می‌کند.

مکانیسم‌های موجود در روده شامل فعال شدن سیستم ایمنی، تغییرات در ساختار روده و التهاب ناشی از آن است که می‌تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد و در نهایت بر رفتار و احساسات ما تأثیر بگذارد. به طور خلاصه، روده واقعاً مغز دوم بدن است.

اثرات مدیتیشن بر سلامت روده

تمرین‌های مدیتیشن، از مدیتیشن ذهن‌آگاهی گرفته تا تمرین‌های تنفس عمیق، عمدتا باعث ایجاد حالت آرامش و توجه متمرکز می‌شوند. در حالی که اشکال مراقبه برای هزاران سال در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی وجود داشته است، این شیوه‌ها در فرهنگ‌های غربی نیز تأثیر فزاینده‌ای به دست آورده است.

فراتر از مزایای معنوی توصیف شده، این اعمال می‌تواند منجر به تغییرات فیزیولوژیکی مانند کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون شود و در نتیجه کاهش استرس و بهزیستی کلی شود.

استرس یک تشدید کننده شناخته شده اختلال عملکرد روده است که بر حرکت روده و عملکرد میکروبیوم‌ها تأثیر می‌گذارد. مدیتیشن، از طریق اثرات کاهش استرس خود، می‌تواند با تعدیل این تغییرات مرتبط با استرس، بر سلامت روده تأثیر مثبت بگذارد. به بازگرداندن تعادل باکتری‌های روده، بهبود عملکرد روده و کاهش التهاب کمک کند.

تحقیقات نوظهور بر تأثیر مثبت تمرین منظم مدیتیشن بر سلامت روده تاکید دارد به طوری که تمرین ۸ روزه مراقبه بر میکروبیوم و سلامت کلی ۶۴ شرکت کننده در این پژوهش انجام داد،چربی‌های مختلف خون و نحوه هضم آنها و تأثیرات آنها بر سلامت جسمی و روانی از طریق تجزیه و تحلیل طیف‌سنجی جرمی با وضوح بالا صورت گرفت.

سخن پایانی

مشکلات روحی و روانی مزمن می‌تواند بر عملکرد دستگاه گوارش و محور وسیع‌تر مغز و روده آسیب وارد کند. این امر می‌تواند منجر به تغییر در حرکت روده، افزایش نفوذپذیری روده  و تغییرات در میکروبیوتای روده شود بنابراین ارتباط بین سلامت مغز و سلامت روده و اختلالات گوارشی به‌خوبی ثابت شده است.

در نتیجه، رابطه پیچیده بین ذهن و روده به آرامی در حال آشکار شدن است. مدیتیشن، از طریق خواص کاهش استرس و اضطراب و آرامشبخشی خود، می تواند بر میکروبیوم روده تأثیر مثبت گذاشته و آن را به یک ابزار امیدوارکننده، درمانی و پیشگیرانه برای مدیریت سلامت روده، همراه با طیف وسیعی از علائم دیگر تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درمان کم کاری و پرکاری تیروئید با طب سنتی (فیلم)
  • برای رفع یبوست این میوه را مصرف کنید
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز