Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: بر این اساس در حال حاضر 142 هزار خوزستانی و به عبارتی 3 درصد عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.
وی بیان داشت: در حال حاضر 217 باب کتابخانه در استان فعال است که 168 باب نهادی و 49 باب مشارکتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی تصریح کرد: 2 میلیون و 475 هزار و 257 جلد کتاب در استان موجود است، یعنی به ازای هر 100 خوزستانی 52 جلد کتاب وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در ادامه افزود: همچنین 93 هزار و 337 متر مربع فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد، یعنی به ازای هر 100 خوزستانی، یک متر و 90 سانتی متر فضای کتابخانه ای برای مردم موجود می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: توجه به عدالت اجتماعی، رسیدگی به مناطق محروم و ایجاد کتابخانه های فعال برای مردم استان را سرلوحه کار قرار داده ایم.

منصور کوهی رستمی گفت: در حال حاضر 50 کتابخانه استانی فعال به ویژه در روستاهای محروم افتتاح شده اند.

وی به راهبردهای توسعه کتابخوانی در استان اشاره و اذعان کرد: افزایش زیرساخت های کتابخانه های عمومی استان از جمله این راهبردها است و در این راستا 12 کتابخانه در حال ساخت است.

کوهی رستمی گفت: جذاب و شاداب سازی فضای کتابخانه ها، اجرای برنامه های محتوایی و حضور در فضای مجازی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال از جمله دیگر راهبردها است.

وی در خصوص وضعیت مطالعه و کتاب خوانی در کشور بیان کرد: وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور و استان در جایگاه بالایی قرار ندارد و این موضوع به مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان اذعان داشت: تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد برای رسیدن به توسعه پایدار باید تمام جوانب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن را در نظر بگیریم تا رشد متوازن اتفاق بیفتد.

منصور کوهی رستمی اظهار کرد: کتابخوانی مبنای توسعه فرهنگی است و کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد متولی توسعه کتاب و کتابخانه می توانند نقش مهمی در توسعه فرهنگی استان داشته باشند.

وی بیان داشت: سرانه مطالعه نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است.

انتهای پیام/گ

عضویت 3 درصد خوزستانی ها در کتابخانه های عمومی استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک

طی روز‌های گذشته، برخی کاربران فضای مجازی با انتشار بخشی از صحبت‌های فردی به نام خسرو غفوریان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک مدعی شدند که وی پدر مهدی و مهران غفوریان از هنرمندان کشورمان است.

در این خصوص، ادعا شده فرد مذکور ۲۰ سال در ساواک مشغول به فعالیت بوده و پست مدیریتی داشته است.

هرچند که شباهت نام و چهره پدر مهران و مهدی غفوریان این شایعه را تقویت می‌کند، اما مراجعه به تصویری که پیشتر مهران غفوریان از سنگ مزار پدرش منتشر کرده بود، تاریخ تولد وی ۱۳۲۴ نوشته شده است، یعنی در سال ۱۳۵۷ (سال پیروزی انقلاب اسلامی) وی تنها ۳۴ سال داشته و احتمال زیاد نمی‌توانسته ۲۰ سال سابقه مدیریت داشته باشد.

این شایعات ادامه داشت تا اینکه مهدی غفوریان با انتشار تصویری دیگری از پدرش نوشت که وی ناخدا یکم کمیسر دریایی است و فرد ساواکی که گفته می‌شد پدرش هست را حتی نمی‌شناسد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک